Karjeru rallijā uzsācis Miko Hirvonena dēls

Foto: wrc.com

Šogad karjeru rallija sacensībās uzsācis četrkārtējā WRC vicečempiona Miko Hirvonena dēls Rope. Tēvs viņam ir gan treneris, gan stūrmanis, un ekipāža jau aizvadījusi pirmos rallijus. Miko gan apgalvo, ka negatavojas no sava dēla izveidot nākamo Kalli Rovanperu vai Oliveru Solbergu.

Miko Hirvonens savu karjeru pasaules rallija čempionātā noslēdza jau 2014. gadā, un kopš tā laika uz starta ne reizi nav parādījies, vien aizvadījis dažādas mazāka mēroga sacensības. Pēdējais “nopietnais” starts viņam bija 2019. gadā Eiropas čempionāta posmā Kiprā, kad ar “Ford Fiesta R5” tika izcīnīta trešā vieta. Profesionālajai karjeri viņš punktu pielika ātri, pašlaik ir tikai 41 gadu vecs, izmēģinājis spēkus rallijreidā, kā arī strādā par WRC līdera Rovanperas izlūku asfalta rallijos.

Tagad ceļu pretī rallija virsotnēm uzsācis viņa 16 gadus vecais dēls Rope Hirvonens. Autosports jaunietim nav svešs – iepriekš viņš braucis krosa tipa sacensībās, abi ar tēvu piedalījušies arī rallijsprintā, bet rallijs viņam šosezon ir jauna karjeras posma sākums. Pagaidām jaunais censonis brauc ar vienkāršu “Ford Focus 1.6 16v” un apgūst prasmes.

“Šo mašīnu mēs burtiski dažas nedēļas pirms pirmajām sacensībām dabūjām no kāda cita jaunieša, kurš to izmantoja rallijos,” stāsta Miko Hirvonens. “Mēs piedalāmies V1600 klasē. Pēc Somijas federācijas noteikumiem, tā ir vienīgā klase, kurā drīkst braukt juniori. Drīkst tikai iebūvēt drošības karkasu un pārveidot piekari, visādi citādi tā ir parasta ielas mašīna. Drīkst būt tikai 1.6 litru motors, līdz ar to, ir uz ko tiekties.”


Foto: Jouni Laakso

Vai no Ropes sanāks “lietaskoks”, rādīs laiks un viņa panākumi trasēs. Tētis nekādus īpašus mērķus neuzstāda.

“Patiešām, mēs to darām, lai vienkārši labi pavadītu laiku,” saka Miko Hirvonens. “Rope iepriekš nekad nebija braucis vasarā, un nekad nebija braucis pilnvērtīgā ātrumposmā. Bet mums nevajag neko sasniegt. Lai gan gribam piedalīties rallijos, šobrīd neplānojam, ka viņam jākļūst par nākamo Rovanperu vai Solbergu.”

Februārī Rope Hirvonens aizvadīja savas pirmās sacensības pilota sēdeklī, piedaloties ziemas rallijā “Ouneva Group Sprint Kauhava”. Absolūtajā ieskaitē tika gūta 24. vieta, bet savā klasē ceturtā. Savukārt šomēnes tika ņemta dalība grants rallijā “Rengas Turku Ralli”, kas sastāvēja no četriem ātrumposmiem 43.3 kilometru kopgarumā. Neskatoties uz niecīgo pieredzi, Rope Hirvonens nebūt nebija starp lēnākajiem, savā klasē uzrādot septīto rezultātu, bet kopējā vērtējumā gūstot 72. vietu. Startēja vairāk par simts ekipāžām, arī ar pasaules klases tehniku, līdz ar to konkurence bija spēcīga.