JWRC čempionātā turpmāk būs jāstartē ar pilnpiedziņas mašīnām

Foto: fiaerc.com

Jau sākot ar nākamo gadu pasaules junioru rallija čempionātā visi braucēji sacentīsies ar pilnpiedziņas “Ford Fiesta Rally3” automašīnām, kas nomainīs līdz šim lietotās priekšpiedziņas “Ford Fiesta Rally4”.

“Rally4” klases mašīnas JWRC tika izmantotas kopš 2019. gada. Arī turpmāk spēkratus čempionātam piegādās “M-Sport Poland”, taču nākamās trīs sezonas tie būs pilnpiedziņas “Rally3” spēkrati, kas atsevišķu ekipāžu rīcībā starptautiskajās sacensībās bija redzami jau šogad.

Kreigs Brīns, kurš nākamsezon pārstāvēs “M-Sport Ford” komandu spēcīgākajā “Rally1” klasē, par JWRC čempionu kļuva 2011. gadā. Īru pilots uzskata, ka “Rally3” klases spēkrati JWRC braucēju rokās dos tiem labāku atspēriena punktu turpmākajai karjerai.

“Es domāju, ka, jo ātrāk šie puiši un meitenes sāks braukt ar četru riteņu piedziņas mašīnām, jo labāk,” saka Brīns. “Tas viņiem dos labākas zināšanas par pilnpiedziņas mašīnām, pirms tie pāriet uz lielākajām kategorijām. R2 un “Rally4″ mašīnas bija lieliskas, bet pasaules rallija čempionāta virsotne ir četru riteņu piedziņas auto.”

“Ford Fiesta Rally3” mašīnas ir aprīkotas ar 1.5 litru “EcoBoost” dzinēju un piecu pakāpju sekvenciālo ātrumkārbu, spējot attīstīt 215 zirgspēkus un 400 Nm griezes momentu. 100 km/h ar šīm mašīnām var sasniegt piecās sekundēs, bet to maksimālais ātrums ir 185 km/h.

Tiek solīts, ka JWRC čempionāts aizvien būs finansiāli pievilcīgs jaunajiem braucējiem, taču šobrīd vēl nav izziņots tā kalendārs, un tas varētu kļūt zināms tuvāko nedēļu laikā.

Pēdējās sezonās JWRC startējis arī latviešu pilots Mārtiņš Sesks. Pērn viņš kopā ar Renāru Franci kļuva par vicečempionu, bet šosezon ekipāža sasniedza trešo vietu čempionāta kopvērtējumā. Abās sezonās latvieši guva pa vienai uzvarai.

Izmantotie resursi:
www.wrc.com