Evanss pārspēj Tanaku un pirmo reizi uzvar “Rally Finland”
Foto: Toyota Gazoo Racing
Ar “Toyota” vienības pilota Elfina Evansa uzvaru noslēdzies pasaules rallija čempionāta Somijas posms. Brits aizvadīja spraigu cīņu ar divkārtējo šo sacensību uzvarētāju Otu Tanaku, kurš šoreiz atzina konkurenta pārspēku, bet sarūpēja “Hyundai” komandai otro vietu. Pasaules čempions un pašreizējais kopvērtējuma līderis Sebastjēns Ožjē šajā reizē par uzvaru necīnījās un samierinājās ar piekto vietu. Tikmēr Kalle Rovanpera, Takamoto Katsuta un Olivers Solbergs šajās sacīkstēs piedzīvoja avārijas.
Rallijs startēja piektdien, kad sportisti veica pirmos sešus ātrumposmus. Sākotnēji vadībā bija nonācis Katsuta, bet jau pēc otrā dopa par līderi kļuva Tanaks, kurš “Rally Finland” triumfēja iepriekšējās divas reizes, līdz ar to arī šoreiz bija viens no galvenajiem favorītiem. Savukārt dienas izskaņā uz pirmo vietu pacēlās Kreigs Brīns, bet Tanaks un Evanss sekoja dažas sekundes aizmugurē, turpat sekoja arī Esapeka Lapi un Rovanpera. Jau vairāk par pusminūti piektdienas izskaņā atpalika Tjerī Noivils un Ožjē, kurš trasē devās pirmais, kamēr Katsuta bija atkritis uz astoto vietu. Šī bija pirmā reize Brīna WRC karjerā, kad kādu no sacensību dienām viņš noslēdzis kā līderis, tāpat arī Tanaka ātrums nedaudz bija pārsteigums, ņemot vērā, ka tagad viņš pārstāv “Hyundai” komandu, kas iepriekš nekad Somijā nebija izcīnījusi pat kādu no pirmajām trim vietām.
Sestdien bija jāveic deviņi ātrumposmi, bet vairākām vadošajām ekipāžām nepaveicās. Katsuta jau no rīta nenoturējās uz ceļa un izstājās, kamēr Rovanpera bija pacēlies uz ceturto pozīciju, kad desmitajā ātrumposmā piedzīvoja avāriju. Dienas izskaņā pārsista radiatora dēļ bija spiests izstāties arī Noivils, kurš pirms tam bija piektais. Pasaules čempionāta līderis Ožjē, kuram šajā rallijā acīmredzami trūka ātruma, lai cīnītos par uzvaru, vēl arī saņēma minūtes sodu (un 800 eiro naudas sodu) par ķiveres nepiesprādzēšanu, lai gan viņa pozīciju tas neietekmēja – tobrīd francūzis bija stabili piektais. Tikmēr lielisks sniegums padevās Evansam, kurš uzvarēja visos priekšpusdienas ātrumposmos, nostiprinoties līderpozīcijā, bet pēcpusdienā četros no pieciem dopiem labākais bija Tanaks, dienu noslēdzot deviņas sekundes aizmugurē. Brīns tobrīd atradās trešajā vietā, bet aizvien vairāk atpalika no līderiem, kuri bija uzsākuši cīņu par uzvaru savā starpā, kamēr vēl pēc pusminūtes sekoja 2017. gada Somijas posma uzvarētājs Lapi.
Svētdien atlika aizvadīt pēdējos četrus dopus. Abu līderu sniegums bija līdzīgs un pirms “Power Stage” ātrumposma, kurā bija iespēja cīnīties par papildus punktiem, Evanss bija 12 sekundes priekšā Tanakam. 11.2 km garais noslēdzošais ātrumposms bija par īsu, lai Tanaks atgūtu zaudēto, turklāt Evanss pat bija sekundi ātrāk un pirmo reizi karjerā kļuva par “Rally Finland” uzvarētāju, atstājot igauņu sportistu otrajā vietā. “Toyota” komandai šī ir jau ceturtā uzvara Somijā pēc kārtas, bet Tanaka pārstāvētajai “Hyundai” vienībai – pirmais pjedestāls šajās sacīkstēs. Brīns stabili finišēja trešais, aiz sevis atstājot Lapi un Ožjē, kamēr aiz pirmā piecinieka finišēja Gass Grīnsmits un Adrijēns Formū. “Power Stage” ātrumposmā uzvarēja Evanss, Tanaks ieņēma otro vietu, bet Lapi bija trešais, un viņi tikuši pie papildus punktiem.
WRC2 klasē uzvaru sasniedza Tēmu Suninens, kurš nesen šķīra sadarbību ar “M-Sport Ford” komandu un Somijas posmā izgāja uz starta ar R5 klases “Volkswagen”. Otro vietu sacensībās ieņēma Madss Ostbergs, bet trešo vietu izcīnīja Jari Hutunens. Nikolajs Grjazins sākotnēji atradās pirmajā trijniekā, vienubrīd pat bija izvirzījies vadībā, bet sestdien vairākkārt plīsa viņa auto riepas un nācās izstāties, vēlāk gan atgriežoties trasē. Olivers Solbergs bija ceturtajā pozīcijā, kad septītajā ātrumposmā avarēja.
Tikmēr WRC3 klasē uzvarēja Emils Lindholms, kurš pārliecinoši uzveica Miko Heikili, bet trešajā vietā ierindojās Lauri Jona.
“Rally Finland” rezultāti:
Vieta | Valsts | Pilots | Auto | Rezultāts |
1. | Elfins Evanss | Toyota Yaris WRC | 2:19:13.7 | |
2. | Hyundai i20 Coupe WRC | +14.1 | ||
3. | Hyundai i20 Coupe WRC | +42.2 | ||
4. | Toyota Yaris WRC | +58.8 | ||
5. | Toyota Yaris WRC | +2:54.4 | ||
6. | Ford Fiesta WRC | +5:02.3 | ||
7. | Ford Fiesta WRC | +6:22.9 | ||
8. | Volkswagen Polo GTI R5 | +9:52.1 | ||
9. | Citroën C3 Rally2 | +10:07.8 | ||
10. | Škoda Fabia Rally2 evo | +10:52.8 |