“Volkswagen” prezentējusi elektrisko Paikspīkas superauto (+foto)
Foto: Volkswagen
Vācu autoražotājs “Volkswagen” svētdien beidzot oficiāli prezentēja savu elektrisko sacīkšu spēkratu “I.D. R”, ar ko jau pavisam drīz plāno piedalīties Paikspīkas kalnā braukšanas sacīkstēs. Komanda apgalvo, ka šis automobilis ir ātrāks pat par “Formulu 1”.
Pirms kāda laika, kad tika izplatīti pirmie attēli ar Paikspīkas auto aprisēm, “Volkswagen” paziņoja, ka tās mērķis ir pārspēt elektrisko mašīnu klases rekordu 8 minūtes un 57.118 sekundes, ko 2016. gadā ar Andra Dambja konstruēto “eO PP100” sasniedza Rīss Millens. Taču tagad rūpnīca apgalvo, ka šis auto spēj pabraukt ātrāk nekā F1 formulas.
“Volkswagen I.D. R” jauda ir 670 zirgspēki, taču, tā kā tam nav iekšdedzes dzinēja un citu līdz ar to nepieciešamo komponenšu, mašīnas svars sasniedz vien 1099 kilogramus. Lai gan absolūtais rekords 8 minūtes un 13.878 sekundes kopš 2013. gada pieder “Peugeot” komandai, kas to uzstādīja ar 1595 zirgspēkus jaudīgu auto, šajās sacīkstēs jaudas un svara attiecībai ir izšķirošā nozīme.
Vismaz sprinta režīmā jaunais auto esot ātrāks pat par “Formulu 1”, paziņojusi “Volkswagen” rūpnīca. 0-100 km/h tas spēj sasniegt nieka 2.25 sekundēs, bet paātrinājums līkumotajā Paikspīkas kalna trasē ir ārkārtīgi svarīgs. Laikā, kad F1 spēkrati bija aprīkoti ar V8 atmosfēriskajiem dzinējiem, to paātrinājuma rekords bija 1.7 sekundes. Tagad, kad “Formulā 1” startē ar V6 turbo motoriem, šis cipars esot lielāks, lai gan oficiāli rekordi nekur nav publiskoti.
Pēdējo reizi “Volkswagen” oficiālā komanda Paikspīkā startēja tālajā 1987. gadā, kad trasē devās ar 652 zirgspēkus jaudīgu “Golf” modeļa sacīkšu auto.
Paikspīkas kalnā braukšanas sacīkstes šogad notiks 24. jūnijā, bet treniņbraucieni un kvalifikācijā norisināsies vēl pirms tam.
Izmantotie resursi:
www.jalopnik.com