Vasaras autosprinta sezona atklāta 333 trasē
Info: LAF Standartauto komisijas preses dienests
Foto: scopestudio.lv
Svētdien „333″ trasē pie Zaķumuižas tika uzsākts Latvijas vasaras autosprinta čempionāts. Sacensībās, kurās piedalījās vairāk nekā 100 braucēji, ātrākie tika noskaidroti trīs ieskaites klasēs. Par pirmā posma uzvarētājiem kļuva Jānis Kļaviņš („Mitsubishi Evo 6″), Jānis Skujiņš („BMW 318 iS”) un Normunds Orlovs („BMW 323 ti Compact”). Komandu vērtējumā labākā „Gabol Racing team”.
Šī vasaras autosprinta sacensībām Latvijas kartodromos ir jau piektā sezona, bet tikai pirmo gadu pasākums, kas iepriekš bija pazīstams kā „Burnout kauss” un „Vasaras kauss”, ieguvis Latvijas čempionāta nosaukumu. Sacīkšu statusa paaugstināšana radīja dažādas intrigas par iespējamo dalībnieku sastāvu un rezultātiem, jo iespēja pacīnīties par medaļām vilinoša šķita arī citu autosporta disciplīnu pārstāvjiem. Viena no karstākajām baumām pirms sacensību bija tāda, ka fantastiskus apļa laikus treniņos demonstrējis Jānis Kļaviņš („Mitsubishi Evo 6″), iepriekšējo „333″ trases rekordu pārspējot par piecām (!) sekundēm. Šķiet, ka šādu rezultātu līkumainajā trasē būtu grūti sasniegt arī ar F-1 bolīdu, tomēr bijušā krosista pārsvars pār konkurentiem patiešām izrādījās iespaidīgs – pirmajā braucienā tuvākais sekotājs, rallijsprinta trīskārtējais čempions Jānis Dūcis („Mitsubishi Evo”) tika apsteigts par gandrīz trim sekundēm. Arī otrajā braucienā Kļaviņam labākais rezultāts un pārliecinoša uzvara pirmajā posmā. Otro vietu spēcīgajā 36 dalībnieku konkurencē izcīnīja Austris Antons („Mitsubishi Evo”), bet trešais Andris Slava („Mitsubishi Evo 9″). Pirmajās 15 vietās ierindojās tikai pilnpiedziņas turbomašīnas „Mitsubishi Evo” un „Subaru Impreza”. Tomēr tas nenozīmē, ka labus rezultātus nav iespējams sasniegt arī ar jaudīgu vienas ass piedziņas spēkratu, jo vēl iepriekšējā gadā „333″ posmā uzvarēja Sabīna Kukute ar aizmugures piedziņas „Nissan 350Z”, uzrādot pat labāku rezultātu par Kļaviņa vakar iespēto.
Klasē līdz 1800 kub.cm. galvenā favorīta lomā bija Jānis Skujiņš („BMW 318 iS”). Iepriekšējā sezonā viņā pārākums bija iespaidīgs – Skujiņš bija ātrākais deviņos no desmit braucieniem. Taču svētdienas sacīkstēs sākums labāk izdevās Ģirtam Daugaviņam („Honda CRX”), kurš uzrādīja labāko rezultātu pirmajā braucienā un lieliski veica arī otro. Lai uzvarētu, Skujiņam pēdējā braucienā bija ievērojami jāuzlabo savu līdzšinējo apļa rekordu „333″ trasē un, līdzjutēju atbalstītam, tas viņam arī izdevās. Pārējie sportisti abu līderu laikiem nespēja tuvoties – trešās vietas ieguvējs Vilnis Haferbergs („Honda CRX”) uzvarētājam zaudēja gandrīz desmit sekundes. Jāpiebilst, ka Skujiņa un Daugaviņa rezultāts absolūtajā ieskaitē bija, attiecīgi, trešais un ceturtais. Sacīkstēs startēja arī rallijsprinta čempions Zigurds Kalniņš, ar ne pārāk konkurētspējīgo „Toyota Yaris” ierindojoties 18. vietā 34 dalībnieku konkurencē.
Spraiga cīņā par sekundes desmitdaļām izvērtās klasē līdz 2500 kub.cm., jo pēc pirmā brauciena desmit sportisti saglabāja reālas izredzes uz pirmo vietu. Tomēr otrajā braucienā pirmā brauciena līderim Normundam Orlovam („BMW 323 ti Compact”) izdevās nosargāt iekrāto pārsvaru un par nepilnām trim sekundes desmitdaļām apsteigt tuvāko sekotāju. Nākamajās vietās ierindojās Guntis un Jānis Liepaskalni – tēvs un dēls startē ar „Honda Civic Type-R”. Interesanti, ka mazās klases līderu duets uzrādīja ievērojami labākus rezultātus (sekunde uz vienu minūti) par šīs grupas braucējiem, kas liecina par milzīgām tehnikas uzlabošanas iespējām. Nopietnu darbu sava „Opel Kadett Gsi” sagatavošanā plāno ieguldīt Kaspars Pakše un Raimonds Burakēvičs, kuri „333″ trasē ierindojās ceturtajā un piektajā pozīcijā. Spēcīgs automobilis top konstruktora Mareka Matvejeva garāžā.
Komandu vērtējumā uzvarēja „Gabol Racing team” ar Jāni Skujiņu, Jāni Kļaviņu un Zigmāru Ancānu („BMW 325″) sastāvā.
Pirmais vasaras autosprinta čempionāta posms apliecināja, ka ievērojami pieaugusi konkurence visās klasēs. Ar rezultātu, kas šoreiz ļāva ierindoties tikai aiz pirmā desmitnieka, iepriekšējā gadā varētu cerēt uz vietu labāko sešniekā! Nākamais posms risināsies 11. maijā Smiltenes kartodromā. Reģistrēšanās sacensībām pieejama www.vasarassprints.lv.
Latvijas čempionāts vasaras autosprintā
1.posms, „333″ trase
A klase (līdz 1799 kub.cm.)
Jānis Skujiņš („BMW 318 iS”) 5:55,301, Ģirts Daugaviņš („Honda CRX”) +0,130 sekundes, Vilnis Haferbergs („Honda CRX”) +9,453.
B klase (līdz 2499 kub.cm.)
Normunds Orlovs („BMW 323 ti Compact”) 6:01,720, Guntis Liepaskalns („Honda Civic Type-R”) +0,281, Jānis Liepaskalns („Honda Civic Type-R”) +0,571.
C klase (virs 2500 kub.cm.)
Jānis Kļaviņš („Mitsubishi Evo 6″) 5:50,544, Austris Antons („Mitsubishi Evo”) +3,895, Andris Slava („Mitsubishi Evo 9″) +5,047.