Timerzjanovs: “Neticami, ka līdz uzvarai bija jāgaida 64 posmi”
Foto: Facebook.com/pg/timerzyanoverc
Aizraujošās cīņās aizvadīts FIA pasaules rallijkrosa čempionāta trešais posms, kas notika Spā trasē Beļģijā. Šajā posmā savu pirmo uzvaru karjerā izcīnīja Timurs Timerzjanovs, bet “Monster Energy RX Cartel” pilots Andreass Bakeruds, kurš finālu sāka no pirmās starta vietas, sacensības noslēdza otrajā vietā, apsteidzot Timerzjanova “GRX Taneco” komandas biedru Joni Vimanu.
Timerzjanova pirmā uzvara nāca viņa 64. startā pasaules čempionāta posmos. Fantastisku cīņassparu viņš demonstrēja jau kvalifikācijas braucienos, divas reizes apdzīšanu veicot, atrodoties gaisā. Emocionālais Krievijas pārstāvis pēc fināla nespēja atrast vārdus, lai aprakstītu savas sajūtas.
“Es vēl aizvien nespēju noticēt, ka šim brīdim esmu gatavojies 64 reizes, tas šķiet neticami,” stāsta ar “Hyundai i20” braucošais Timurs Timerzjanovs. “Šī ir mana dzīve! Katru dienu pamostoties, es domāju tikai par rallijkrosu. Tas ir manās asinīs. Esmu saņēmis piedāvājumus pievērsties autošosejai, bet esmu tos noraidījis, jo rallijkross ir vienīgā disciplīna, kurā vēlos braukt. Es mīlu šo sporta veidu. Šeit sacensībās notiek ļoti dinamiski un visu laiku kaut kas notiek, tas dod milzīgu adrenalīna devu. Finālā mans mērķis bija noturēt aiz sevis pārējos, taču pirmajā līkumā man radās iespēja. Redzēju vietu trasē un sapratu ka šī ir mana iespēja. Es nezināju ko darīt esot vadībā, tā bija pirmā reize, kad finālā atrodos tādā pozīcijā. Centos koncentrēties uz braukšanu un nepieļaut kļūdas. Šī nedēļas nogale ir bijusi fantastiska, Spā trase ir ļoti piemērota manam braukšanas stilam un man tā patīk. Grunts sekcijā tiešām iespējams “lidot”, un sajūtas braucot caur slaveno “Eau Rouge” līkumu ir lieliskas. Tagad ar nepacietību gaidu “SpeedMachine Festival” sacensības Silverstounā, kas notiks pēc nepilnām divām nedēļām.”
Bijušā WRC pilota Markusa Gronholma vadītajai GRX komandai šī bija pirmā uzvara pasaules čempionātā.
Pēc trešās vietas izcīnīšanas Barselonā, norvēģu pilots Bakeruds ar savu “Audi S1” tikmēr aizvadīja vēl vienas veiksmīgas sacensības. Viņam finālā bija dažas iespējas pacīnīties par uzvaru, taču norvēģis bija priecīgs redzēt Timerzjanovu uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena.
“Savu pēdējo uzvaru es izcīnīju 2016. gada Argentīnas posmā un šodien gandrīz līdz tai aizsniedzos, taču, ja pats neuzvaru, esmu ļoti priecīgs ka to izdara mans lieliskais draugs Timurs,” saka Bakeruds. “Protams, es būtu vēlējies uzvarēt, taču viņš to bija pelnījis vairāk. Viņš tiešām iemieso šo sportu. Mans brauciens kopumā bija veiksmīgs, taču kopā ar Joni pirmajā līkumā iegāju par ātru, izlidojot ārmalā. Tad ieraudzīju Timura dzelteno raķeti palidojot man garām un ar to arī viss beidzās. Pēc neveiksmīgā starta Abū Dabī, ir lieliski divas reizes pēc kārtas iekļūt labāko trijniekā. Mēs sākam cīnīties par uzvarām arī kvalifikācijas braucienos, kas ir ļoti labi. Mums jāattīstās soli pa solim. “RX Cartel” komandu sākām veidot salīdzinoši vēlu, taču tagad esam atraduši kā savu darbu organizēt labāk un esmu pārliecināts, ka mūsu rezultāti turpinās uzlaboties.”
Vimans, kurš sacensībās piedalījās “wildcard” pilota statusā, tajās cīnījās par punktiem GRX komandas sastāvā saslimušā Niklasa Gronholma vietā (sportistam tika veikta apendicīta operācija). Savā otrajā startā pasaules čempionātā, četrus gadus pēc savas debijas, Vimans demonstrēja fantastisku sniegumu. Fināla sākumā iekļuvis drūzmā, viņš atkrita uz pēdējo vietu, taču ar taktiski pareizu braucienu spēja pakāpties atpakaļ uz trešo vietu.
“Iekļūt labāko trijniekā savā otrajā startā pasaules čempionāta posmā ir lieliska sajūta,”stāsta Vimans. “Nedēļas nogali iesāku visai lēni, taču šodien darīju visu, ko varu. Pēc uzvaras pusfinālā es biju pārliecināts, ka varēšu cīnīties par labu rezultātu. Pirmajā līkumā centos izvirzīties vadībā, taču aizķēru sienu un tikai laimīgā kārtā varēju turpināt. Pirmā un trešā vieta mūsu komandai ir ļoti labs rezultāts.”
Timijs Hansens, kurš ar savu “Team Hansen MJP” “Peugeot 208” dominēja Barselonā, finālu noslēdza ceturtajā vietā, apsteidzot latvieti Jāni Baumani, kurš startē ar “Team STARD “sagatavotu “Ford Fiesta”.
“Lielākais prieks ir par pusfinālu,” atzīst Baumanis. “Pēc ceturtās kvalifikācijas kārtas spējām atrast vajadzīgo ātrumu. Tieši starti un pirmais pagrieziens šajās sacensībās mani priecēja visvairāk. Katrā braucienā tika pieņemts taktiski pareizs lēmums, kas tika veiksmīgi īstenots arī trasē. Pamatīgu spa masāžu man šodien sniedza Liams Dorans. Arī finālā piedzīvojām kontaktu. Aizmugurējais ritenis tika aizlocīts un nopietni pacīnīties vairs nevarēju, lai arī cik ļoti vēlējos iegūt augstāku vietu. Liels paldies visai komandai un līdzjutējiem par atbalstu. Cepuri nost komandas priekšā un pats arī esmu priecīgs par savu sniegumu, ņemot vērā pirmās kvalifikācijas notikumus. Esmu vienīgais čempionāta dalībnieks, kurš šogad sasniedzis visus finālus. Tas, protams, vērtējams ar pamatīgu plusa zīmi.”
Bakeruda “Monster Energy RX Cartel” komandas biedrs Dorans, neraugoties uz lielisku sniegumu sestdienas kvalifikācijās, finālā “Eau Rouge” izejā saskārās ar citu auto, pieļaujot kļūdu “Raidillon” atpakaļejošajā līkumā un sacensības noslēdza sestajā vietā.
Kevins Hansens pirmā pusfināla pēdējā apļa tramplīnā saskārās ar Doranu, un palika vien desmitdaļas attālumā no iekļūšanas finālā. Kontakts ar Doranu rezultējās ar viņa “Peugeot” apstāšanos pēc kontakta ar sienu uz finiša līnijas. Matiass Ekstroms, 2016. gada pasaules rallijkrosa čempions, ar “JC Raceteknik” sagatavotu “Audi S1” tika līdz pusfinālam, taču tā pirmajā līkumā saķērās ar Timiju Hansenu, pēc kā atkrita uz pēdējo vietu.
“GC Kompetition” komandas vadītājs Žirlēns Šišerī bija vēl viens braucējs, kurš iesaistījās kontakta cīņās, esot gaisā, ceturtajā kvalifikācijā saskaroties ar “EKS Sport” pilotu Kristianu Žabo, pēc kā Šišerī nespēja iekļūt pusfinālā. Pārējie GCK komandas piloti, Antons Marklunds un Sirils Reimons, spēja iekļūt pusfinālā, tāpat kā Žabo. Timo Šaiders, ar “ALL-INKL.COM Muennich Motorsport” sagatavotu “Seat Ibiza” savu pusfināla braucienu noslēdza ceturtajā vietā, apsteidzot Žabo. “Xite Racing” pilots Olivers Benets ar savu “Mini Cooper” izcīnīja uzvaru ceturtajā kvalifikācijā, taču nespēja iekļūt pusfinālā, tāpat kā “GCK Academy” pilots un vietējo fanu favorīts Žiloms De Riders, kura “Renault Clio RS” vajāja mehāniskas problēmas.
Trīs beļģu jaunpienācēji posmā Spa trasē, neraugoties uz iespaidīgu fanu atbalstu, aizvadīja ne tās veiksmīgākās sacensības. Enzo Ide, savās debijas sacīkstēs ar “JC Raceteknik” “Audi S1”, un Greguārs Demustjē ar “Peugeot 208”, lielāko nedēļas nogales daļu nespēja demonstrēt konkurētspējīgu sniegumu. WRC veterāns Fransuā Divāls, kurš aizstāja lietuvieti Roku Baciušku un pilotēja “ESmotorsport” sagatavoto “Škoda Fabia”, ceturtajā kvalifikācijā saskrējās ar Reimonu, pēc kā bija spiests izstāties no brauciena, ar ko arī beidzās viņa nelielās cerības par iekļūšanu pusfinālā.
Pālam Trajam ar otru “Team STARD” komandas “Ford Fiesta” šī nebija ļoti veiksmīga nedēļas nogale pēc Spānijas posma izlaišanas, neskatoties, ka norvēģim izdevās uzvarēt savā braucienā trešajā kvalifikācijā. Savukārt francūzis Herve Knapiks ar savu “Citroen DS3” sacensības noslēdza tabulas beigu daļā.
Neraugoties uz neiekļūšanu finālā, Kevins Hansens saglabāja vadību kopvērtējumā ar 69 punktiem. Par deviņiem punktiem mazāk ir viņa brālim Timijam, bet uzvaru izcīnījušais Timerzjanovs ar 53 punktiem ir pakāpies uz trešo vietu. Komandu kopvērtējumā GRX savu atstatumu līdz līderiem “Team Hansen MJP” ir samazinājuši līdz vienam punktam, trešo vietu šobrīd ieņemot “Monster Energy RX Cartel”.
Pēc ierasti slapjas un trakas sestdienas Spā trasē, svētdienas fināls tika aizvadīts saulainos laikapstākļos. Nedēļas nogalē sacensības skatījās vairāk kā 17 tūkstoši skatītāju, pilnajām tribīnēm radot gladiatoru cīņām pielīdzināmu atmosfēru.