Skultem ar “Porsche” pirmais pjedestāls minišosejā
Foto: Raimonds Volonts
Biķernieku trasē tika aizvadīts Minišosejas seriāla piektais un priekšpēdējais šīs sezonas posms. Uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena OPEN klasē atgriezās Ralfs Liepiņš ar Nissan GT-R, tomēr aizraujošākās cīņas notika aiz viņa starp brāļiem Mežakiem (Subaru Impreza STI) un jauno Ernestu Skulti, kurš startēja ar Porsche Cayman GT4.
Piektais posms tika aizvadīts klasiskā Biķernieku auto apļa konfigurācijā, kas salīdzinoši ar iepriekšējiem posmiem bija piedzīvojusi nelielas izmaiņas. Likvidēts tika ātruma slāpētājs (roteris) starp Slimnīcas un Kinostudijas līkumiem, tā vietā tāds tika uzstādīts Motormuzeja līkumu ievadā. Gan treniņā, gan sacensībās dalībnieki atzinīgi izteicās par šiem jauninājumiem, kas vairoja gan braukšanas prieku, gan drošību trasē.
Ja 1600, 2000 un Dāmu ieskaitēs rezultāti bija visai skaidri, tad 3000 klasē gāja patiešām karsti. Pirmajos četros posmos ātrākais bija pagājušā gada uzvarētājs Andris Čats (BMW 3. sērija), tomēr visas sezonas gaitā viņam uz papēžiem mina Reinis Vilkaitis (BMW 3. sērija). Bija skaidri redzams, ka Vilkaitis bija apņēmības pilns šoreiz ne tikai cīnīties, bet arī uzvarēt, jo viņš trasē brauca ar pilnu atdevi, vairākas reizes izbraucot no trases un pat saduroties ar ātruma slāpētājiem. Agresīvais sniegums gan atmaksājās, jo Vilkaitim izdevās vairāki tīri apļi, ļaujot galveno konkurenti Čatu trīs apļu summā apsteigt par 0,5 sekundēm.
Tikpat saspringtas un dramatiskas cīņas norisinājās par OPEN klases pjedestālu. Ja sezonas līderis Liepiņš bija neķerams, tad uz otro un trešo vietu pretendēja trīs piloti – Matīss un Miķelis Mežaki un Minišosejas debitants Ernests Skulte. Sākotnēji neizskatījās, ka Skulte iesaistīsies cīņā par pirmajām vietām, tomēr ar katru sesiju viņa apļa laiki strauji uzlabojās. Ar veiksmīgu braucienu uz otro vietu bija pacēlies Matīss, tomēr, tā kā viens no pilotiem bija uzbraucis virsū laika ņemšanas iekārtai, šīs sesijas rezultāti tika anulēti.
Pirms pēdējiem braucieniem gan Mežaku Subaru, gan Skultes Porsche bija jāved pildīt degvielu, kas gādāja par papildus intrigu, jo nebija zināms, vai izdosies laikā atgriezties trasē. Abi paspēja un cīņas varēja turpināties. Priekšpēdējā braucienā Miķelis aizvadīja labus apļa laikus un pacēlās uz otro pozīciju, kamēr Matīss un Skulte visas cerības lika uz noslēdzošo braucienu. Diemžēl cīņa beidzās nesākoties, jo jau iesildīšanās aplī kāds cits dalībnieks avarēja, liekot apturēt un noslēgt sacīkstes. Tādējādi Skultem izdevās izcīnīt trešo vietu un priecāties par pirmo pjedestālu Minišosejā.
Sezonas noslēgums tuvojas straujiem soļiem, jo šogad vairs atlikuši vien divi pasākumi – 6. posma treniņš 21. augustā un pats 6. posms 28. augustā. Tā būs lieliska iespēja vēl šogad ar savu ielas vai sporta auto izmēģināt savus spēkus aizraujošajā Biķernieku trasē.
Minišosejas 5. posma rezultāti:
1600
1. Reinis Trūps, Honda CRX
2. Jānis Bajaruns, Honda Civic
3. Renārs Bajaruns, Honda Civic
2000
1. Ēriks Kursišs, Opel Astra
2. Kārlis Roziņš, Honda Civic
3. Edvīns Vansovičs, Opel Kadett
3000
1. Reinis Vilkaitis, BMW 3. sērija
2. Andris Čats, BMW 3. sērija
3. Daniels Lācis, BMW 3. sērija
OPEN
1. Ralfs Liepiņš, Nissan GT-R
2. Miķelis Mežaks, Subaru Impreza
3. Ernests Skulte, Porsche Cayman
DĀMAS
1. Anastasija Kozlovska, Mazda MX-3
2. Aleksandra Svile, Audi 80
3. Darja Judina, Opel Calibra