Jānim Vinteram otrā uzvara Latvian Baja, Igoram Skokam un Agrim Piķim pirmā

Info: Ainārs Zariņš

Svētdien ar Jāņa Vintera uzvaru motobraucēju konkurencē un ar Igora Skoka un Agra Piķa uzvaru automobiļu grupā noslēdzās trīs dienas ilgušais 4. Starptautiskais rallijreids “Latvian Baja 2007”. Vinteram tā bija jau otrā uzvara, jo viņš triumfēja arī “Latvian Baja” pirmajās sacīkstēs 2004. gadā, bet Igors Skoks ar Agri Piķi pēc divu gadu “Mitsubishi” automobiļu pārākuma atkal atveda pirmo vietu pašu mājās būvētajiem “OSCar”. Turklāt sarūpēja sev pirmo nozīmīgāko uzvaru rallijreidos.

Sportisti ātrumposmos vien veica vairāk nekā 500 km distanci, un auto grupā godalgoto trijniekā vēl ierindojās Jānis Naglis un Agris Pētersons ar “Mitsubishi” un Jānis Āzis un Ainārs Princis ar “OSCar”. Motociklu konkurencē aiz Jāņa Vintera palika viņa brālis Einārs un vācu sportists Ingo Cāns, bet atsevišķi kvadrociklu ieskaitē labāko braucēju trijotne bija Dzintars Krūmiņš, Gvido Rubenis un Aleksandrs Hermanis.

Rallijreida “Latvian Baja” pēdējā dienā, kad sacīkšu režīmā bija jāveic vēl 200 kilometri, abos ātrumposmos auto grupā ātrākie bija Jānis Naglis ar Agri Pētersonu, taču likvidēt 10 minūšu deficītu, kas ātrumkārbas bojājuma dēļ radās sestdienas ātrumposmos, viņiem tomēr neizdevās, un uzvaru kopvērtējumā svinēja ventspilnieki Igors Skoks ar Agri Piķi. Uzvarot pirmajā ātrumposmā Naglis un Pētersons spēja atvinnēt tikai 3,07 minūtes, un mazliet vairāk atkaroja arī otrajā ātrumposmā, taču ar to izrādījās par maz. Trešo vietu droši nosargāja Jāņa Āža ekipāža, kuri pirmajā braucienā pat bija ātrāki par Igoru Skoku, taču otrajā atkal piekāpās rallijreida uzvarētājiem.

“Desmit minūšu handikaps, protams, šodien ļāva lieki neriskēt, taču vizināties nedrīkstējām, jo Jānis Naglis šodien bija ļoti ātrs. Otrajā ātrumposmā mēs pielikām tempu, ko apliecina aizbraukšana priekšā Jānim Āzim, taču tik ātri kā Naglis es vienkārši nespēju braukt,” pēc finiša sacīja kopvērtējuma uzvarētājs Igors Skoks. “Esmu piedalījies “Latvian Baja” visus četrus gadus, tamdēļ varu salīdzināt. No sacensību organizācijas un trases viedokļa šis bija vislabākais gads, tamdēļ žēl, ka konkurentu no ārvalstīm šoreiz bija mazāk nekā pērn. Par uzvaru tik un tā esmu gandarīts, jo mums ilgāku laiku nebija paveicies būt pirmajiem.”

Otrajā ātrumposmā negaidītu neveiksmi piedzīvoja Vladislavs Bergmanis un Dmitrijs Savickis. Tobrīd pārliecinošie nacionālās N grupas līderi lietus laikā slapjajā trasē nobrauca no ceļa un ietriecās kokā, sabojādami auto tā, ka nācās izstāties un gandrīz drošo uzvaru grupā uzdāvināt Guntaram Laugalim ar Māri Deklausu. Savukārt otro vietu N grupā ieguva Aldis Vilcāns ar Artūru Masteiko. Jāpiebilst, ka daudzus dalībniekus rallijreida garās distances grūtības un tehnikas defekti no cīņas izsita jau sestdien, bet auto grupā finišēja tikai trešā daļa no startējušajām mašīnām.

Motociklisti lokā atbirums bija jūtami mazāks. Arī pēdējo sacensību dienu pārliecinoši aizvadīja Jānis Vinters, uzvarēdams abos ātrumposmos, tādējādi sāncenšiem ne uz brīdi nedodams cerības par citādu iznākumu kā savu uzvaru. Einārs Vinters tik pat droši noturējās pret vācieša Ingo Cāna uzbrukumiem, nodrošinot Vinteru dinastijas dubultpanākumu. Jānis Vinters par uzvaru un absolūti ātrāko laiku uzrādīšanu vēl saņēma arī rallijreida atbalstītāju “Teng Tools” speciālbalvu. Savukārt godalgu par uzvaru kvadrociklu konkurencē savai trofeju kolekcijai pievienoja bijušais blakusvāģu motokrasa braucējs Dzintars Krūmiņš.

Rallijreida pēdējā dienā sacensībās iesaistījās arī standarta automobiļu braucēji un labākie izrādījās Jānis Šalms un Māris Zvirbulis ar pikapu “Toyota Tacoma”.

Starptautisko rallijreidu “Latvian Baja 2007” atbalsta “Teng Tools”, “Hansa Flex Hidraulika”, “Auto Stils”, “Marathon”, “ATA Serviss”, “TB Grupa”, “BTA Apdrošināšana”, “Studija Grafs”, “AZ Komunikācijas”, Madonas pilsēta un Madonas rajona padome.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *