Vilkiču trasē šonedēļ notiks Latvijas-Lietuvas rallijkrosa priekšpēdējais posms

Foto: Rallycross.lv

Latvijas-Lietuvas rallijkrosa čempionāta posms nonācis ja ne finiša taisnē, tad pēdējā pagriezienā gan – svētdien Lietuvā, Vilkiču trasē tiks aizvadīta sezonas priekšpēdējā sacīkste. Matemātiski šis posms diez vai nesīs pirmos šā gada čempionus, šajā ziņā šķietami Vilkiči nebūs izšķiroši. Taču patiesībā cīņa būs vairāk nekā svarīga klašu līderiem – kādā situācijā katrā klasē braucēji dosies uz pēdējo posmu.

Jāatzīmē, ka teorētiski, protams, vienmēr pastāv iespēja, ka priekšpēdējais posms sarūpē priekšlaicīgi zināmus čempionus. Līderis savāc maksimālo punktu skaitu, sekotāji visu salauž jau treniņos, un lieta darīta. Tomēr blīvā situācija un punktu sistēma diez vai ļaus līderiem Lietuvas posmu uztvert vieglprātīgi. Prātīgi – jā, bet ne vieglprātīgi.

Vēl jāpiebilst, ka Vilkiču sacīkste ir arī Baltijas rallijkrosa kopējā seriāla posms. Lai gan ieskaite tapa pēdējā brīdī pirms sezonas un pagaidām nešķiet līdz galam prestiža, šis varētu būt labs sākums kādiem nākotnes rallijkrosa risinājumiem. Tas, ko Baltijas ieskaite padara konkrētajam posmam – pievieno dalībniekus klasēs, kas dažai no ieskaitēm var palīdzēt sasniegt sezonas kvorumu. Pieteikumu sarakstos redzamie braucēji visi startēs Latvijas-Lietuvas čempionāta ieskaitē, bet daži nestartēs Baltijā. Ja par prioritāru nosakām nacionālā līmeņa seriālu, tad veidojas aina, kas veidos klašu sastāvus.

Ja par lielāko līdera pārsvaru pār sekotāju, tad jāatzīmē BMW RX3000 klase. Pirmos trīs posmus šajā ieskaitē uzvarēja Kristaps Kronbergs, bet iepriekšējā posmā viņa uzvaru sērija pārtrūka, panākumu atdodot Jānim Ollem. Ar visu Mūsas posma zaudējumu Kronbergs palielināja pārsvaru kopvērtējumā par tuvākajiem sekotājiem Adrianu Apsīti un Raivi Galviņu. Tātad faktiski var uzskatīt, ka Kronbergam sezona veidojas perfekti. Un tomēr, pietiek ar vienu nopietnu kļūdu un pēc Lietuvas sacīkstes Apsītis un/vai Olle kopvērtējumā ir ar vienādu punktu skaitu ar līderi. Faktiski sanāk, ka ar šo punktu skaitīšanas sistēmu izvedot garantējošu pārsvaru četros, piecos posmos pat nav iespējams, lai cik izcila būtu sezona. Pluss – saglabājas intriga līdz beidzamam. Mīnuss – uzvarai čempionāta kontekstā nav vērtības. Var uzvarēt piecus posmus no sešiem, bet nebūt čempions.

Otrs lielākais pārsvars kopvērtējumā ir LADA RX klasē, kurā stāsts ir dikti līdzīgs BMW ieskaitei: Andris Krastiņš ar trim uzvarām un vienu otro vietu ir līderis, bet sekotāji Rolands Bružāns un Niks Mežiņš ir, attiecīgi, 22 un 21 punkta attālumā. Taču situācija cita mazā dalībnieku skaita dēļ – līderim ir mazāk ko zaudēt. Klasē dalībnieku skaits šogad svārstās sešu, septiņu dalībnieku robežās, Vilkiču posmam pieteikušies seši. Iepriekšējie posmi rāda, ka neviens no pēdējās vietas guvušajiem negūst mazāk par 21 punktu. Tātad, ja Krastiņam viss nebeidzas ar katastrofu jau treniņos, tad, pat paliekot pēdējais, viņš var izrādīties čempions.

Super 2000 klasē 17 punktu pārsvars ir Lenardam Patrikam Lepsim – pietiekami daudz, lai kādā līkumā gāzes pedāli atlaistu piecus centimetrus ātrāk, bet par maz, lai braucienus aizvadītu ar elkoni uz sānu loga rāmja. Pārējiem līderiem gan paredzamas naidīgākas cīņas – Kristaps Kasparovičs, Ivo Gabrāns un Jānis Saulīte atrodas piecu punktu robežās viens no otra.

Interesanta cīņa par titulu – turklāt, izskatās, līdz pēdējā posma pēdējam braucienam – būs Yaris 1000 klasē. Līderi Kerņus Šulinsks, Roberts Purmalis un Toms Bumbiers ir septiņu punktu robežās. It kā varētu runāt par Šulinsku kā mājinieku Vilkicu trasē un viņa priekšrocībām, tomēr pašlaik nešķiet, ka viņš Vilkičus zinātu izteikti labāk par pieredzējušākajiem latviešu puikām. Vēl precīzāk – Šulinskam iepriekšējais Vilkiču posms noslēdzās trešajā vietā, kas ir viņa sezonas sliktākais rezultāts. Tāpēc šajā klasē – viss līdz beidzamam.

Šī ir klašu kategorija, kurā visos posmos bijis dalībnieku kvorums un nav šaubu par braucēju došanos pretī čempiona titulam. Otra klašu kategorija ir tās brigādes, kurās atsevišķos posmos dalībnieku ir daudz, bet citos pavisam maz, vai pat nav vispār: Supercar, Xtreme, Super 1600 un jaunā Yaris 1300, kurai augšanas process vēl ir tikai priekšā.

Tas, ka Vilkiči un arī pēdējais posms Biķerniekos ir Baltijas posmi, palīdzēs šīm klasēm izvilkt sezonas pilnvērtīgu statusu, vismaz pēc Lietuvas sacīkstes pieteikumiem tā izskatās. Un tas cīņu sāks faktiski no sākuma, jo izcīnāmo punktu būs vairāk, konkurence lielāka, prognozējamības – nekādas!

Pašlaik slikti izskatās Supercar klasē, kurā līderis ir Ivars Joelis. Vilkičiem ir pieci pieteikumi, kas nozīmē, ka trūkst viens braucējs kvorumam. Ja Lietuvā nav kvorums, klasei Latvijas-Lietuvas čempionāta ieskaite nesanāk. Turklāt neveiksmīgi, ka uz starta netiek sezonas vicelīderis Mārcis Martinovs, kuram šajā nedēļas nogalē jāaizvada pēdējais posms RallyX seriālā.

Xtreme klase, šķiet, izglābsies, jo Vilkičiem astoņi pieteikumi un Biķerniekos arī sastāvam būtu jābūt. Klasē vadībā šobrīd Jānis Baumanis, seko Mats Zavarskis, kuri sezonā veikuši visvairāk posmus (ne visus, jo klase Biržos vienkārši nebija uz starta). Super 1600 klasē pieteikušies astoņi dalībnieki – pasākumā kopā ar igauņu braucējiem lietuvieši izspiedīs kvorumu. Pat nedaudz kuriozi, bet šajā klasē neviena latviešu pieteikuma.

Jaunā Yaris 1300 klase no diviem braucējiem pirmajā posmā izaugusi līdz četriem ceturtajā sacīkstē. Klases mazais dalībnieku skaits šobrīd attaisnojams, jo ieskaite vēl ir tikai sava ceļa sākumā.

Izmantotie resursi:
www.autocross.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *