Raimonds Cacurs – “ABC Race” dalībnieks no Jēkabpils

Gaidot 2021. gada “ABC Race” sezonas sākumu, ir laiks iepazīties ar autošosejas budžeta seriāla dalībniekiem, un šoreiz stāsts būs par ļoti interesantu auto – sudraba “Citroen Saxo VTS”, kura īpašnieks ir Raimonds Cacurs.

Jā, Raimonds tiešām ir jēkabpilietis, kas nozīmē, ka uz katru treniņu un sacensībām viņš mēro aptuveni 130 km vienā virzienā, jo Latvijā ar autošoseju nodarboties iespējams tikai Biķernieku trasē, Rīgā. Protams, trašu ziņā daudz pieejamāka disciplīna Latvijā ir autokross, taču Raimonds ir lielisks piemērs tam, ka ja ir gribēšana braukt autošosejā, to var darīt neatkarīgi no dzīvesvietas.

Tālāk stāsta pats Raimonds:

“Ar autosportu esmu pazīstams no 2018. gada, kad sāku braukt minišosejā, iepriekš nekāda sakara ar autosportu nav bijis. Pusaudža gados cītīgi sekoju līdzi F1 un Mihaelam Šūmaheram. Šobrīd un pēdējos gadus ļoti fanoju par “Touring Car” sacensībām. Tāds vienīgais braucējs, kura gaitām esmu sekojis līdzi, ir nu jau karjeru beigušais zviedrs Rikards Raidels, kurš ilgus gadus brauca “Volvo” rūpnīcas komandā BTCC, ETCC un vēlāk arī WTCC ar “Seat” komandu.

Par “ABC Race” uzzināju 2018. gadā “Facebook”, pēc tam, apmeklējot “Riga Summer Race”, piegāju pie “ABC Race” telts uzzināt kaut ko vairāk. Galējais lēmums par piedalīšanos “ABC Race” 2020. gada sezonā tika pieņemts pēc tam, kad tika pārtraukts Minišosejas/”Baltic Time Attack” seriāls, pirms tam tika noīrēts “Renault Clio” un nobraukta viena “ABC Race” gonka, lai saprastu par ko vispār ir stāsts. Tāpat patika ideja par mazlitrāžas auto, kas ir pietuvināti standarta izpildījumam, mani kā pilnīgu iesācēju, tas uzrunāja.

Neesmu liels “Citroen” fans, bet auto izvēlējos ļoti rūpīgi un skrupulozi, salīdzinot visus iespējamos parametrus un vācot informāciju. Tika izskatīti arī “Ford Fiesta”, “Fiat Punto”, “Ford Focus” un “Volkswagen Golf 4”. Manuprāt, galvenais, lai auto pašam patīk, jo, vismaz man, ir svarīgi, ar ko es braucu gan trasē, gan ikdienā. Tā kā “ABC Race” tehniski ir ļoti tuvi standartam, tad bija svarīgi atrast auto, kurš jau rūpnīcas izpildījumā ir maksimāli sportisks, tad nu atcerējos, ka reiz 2002. gada “Auto Moto” žurnālā lasīju apskatu par “Citroen Saxo VTS” un sāku šo modeli pētīt tuvāk. (VTS no franču valodas tulkojas – sportisks auto) Beigās arī paliku pie šī modeļa un Vācijā tika noskatīts 2002. gada “Citroen Saxo VTS” ar parastu 1,4 litru 8 vārstu dzinēju. Auto iegādes izmaksas kopā ar atvešanu no Vācijas un reģistrāciju sastādīja 1300 eiro, es teiktu, ka salīdzinoši dārgi, bet gribējās kaut ko interesantu un, vismaz pagaidām, otra tāda “ABC Race” autoparkā nav. Tāpat būvniecības laikā tepat Latvijā tika atrasts identisks auto kā donors par 350 eiro.

Auto pārbūves sākums bija “Baltic Time Attack” posms Pērnavā, lai saprastu, kā auto uzvedas trasē un, kā uzlabot auto pārbūves laikā. Primārais, protams, ir izsvarojums, jo trases apstākļos “citronam” reizēm pietrūkst saķere aizmugurējiem riteņiem. Mērķis bija vienkāršs – ziemas laikā par katru cenu uzbūvēt “citronu” 2020. gada “ABC Race” sezonai. Principā visi atvaļinājumi un vīkendi tika norakstīti auto būvniecībai. Par izmaksām runājot, galvenais ir pats auto un dugas, tālāk visu var pats lēnām saskrūvēt, protams, ja vien ir laiks un vēlme, bet, vēlreiz atkārtošos, ka vieglāk un finansiāli izdevīgāk ir nopirkt gatavu auto. Plānotā būvēšana gāja pēc plāna, vienīgi ar finansēm beigās bija par īsu un nācās braukt ar standarta ritošo daļu, bet to noteikti labošu uz nākamo sezonu. Kopumā, 10 baļļu sistēmā “Citroen” ir uzbūvēts uz 5, tā ka ir, kur pielikt.

Es, kā pilnīgs iesācējs, saku ka daudz ko var pats izdarīt – dugu krāsošana ar parastajiem krāsu baloniņiem, paneļa piegriešana ar parastu rokas fuksīti, starpliku izzāģēšana no 3 mm bieza metāla ar attiecīgu laukumu, tāpat svaru kasti pats var uzražot (man tas prasīja aptuveni stundu). Ar uzbūvēto auto esmu ļoti apmierināts, tagad tik jāpieliek pie meistarības un jāveic uzlabojumi. Kopējās aptuvenās būvniecības izmaksas, neskaitot auto cenu, sastādīja 3000 – 3500 eiro. Viss ekipējums un auto drošības aprīkojums tika iegādāts jauns.

Pirmais iespaids par klubu un biedriem bija ļoti pozitīvs, biju pārsteigts ka starp konkurentiem trasē valda tas čomiskums, bet, tāpat skaidrs, ka adrenalīna ietekmē trasē tas var ātri mainīties. Lielos vilcienos atmosfēra ir ļoti pozitīva un ir vērtīgi, ka var saņemt padomu vai rājienu no kāda krietni pieredzējušāka braucēja. Klubam viennozīmīgi ir, kur augt, pats galvenais, turpināt aktīvi piesaistīt jaunus braucējus, tāpat ir jāturpina pieslīpēt tehniskie noteikumi, lai mašīnas būtu pēc iespējas līdzvērtīgākas un izšķirošais nebūtu finansiālais vai kāds cits faktors.

Pati braukšana trasē sacensībās ir pats svarīgākais. Tās ir tās emocijas, adrenalīns, cīņas, dēļ kurām es šeit vispār piedalos. Pirmo reizi braucot ar paša uzbūvētu auto, bija milzīgs gandarījums un sajūta bija tāda, ka esmu to jau darījis, jo nebija nekāda uztraukuma, stresa vai bailes par kaut ko, tikai kaifs un milzīgs gandarījums par to ka esi tajā visā iekšā. Šīs sezonas mērķis ir nepalikt bezcerīgi pēdējam un saprast, kur un kā ir jāpieliek, lai uzlabotu sniegumu. Šobrīd nav man vēl bijis tāds nobraukts posms, kur es nebūtu cīnījies ar lielākām vai mazākām tehniskām problēmām, bet tas piederas pie lietas.

Konkurenti ir ļoti interesanti un dažādi jauni braucēji, pieredzējuši braucēji, tāpat mums ir arī ātras dāmas. Man šosezon viss ir jauns, Biķerniekos biju braucis tikai sausu auto apli, slapjš auto aplis un moto aplis bija vienkārši izdzīvošanas izaicinājums, bet braucu prātīgi, neizaicinot likteni, jo galīgi negribas nošķilt auto, ko pats visu ziemu esmu būvējis. Līdz šim labākā vieta ir septītā. Bet nu, protams, lai kāds arī šis nebūtu entuziastu pasākums, gribas uzvarēt un melotu, ja teiktu, ka man galvenais ir piedalīties.

Lai plānotu piedalīties “ABC Race” seriālā, nu, pirmkārt, ir jābūt entuziastam un benzīngalvai, jo neticu, ka kāds tāpat vien ir gatavs nolikt pāris tūkstošus, lai pavizinātos pa trasi bezmērķīgi. Otrkārt, ja kāds grib braukt, bet vēl nevar saņemties, tad SAŅEMATIES, jo tas ir tā vērts, mēs te braucam dēļ adrenalīna, kaifa un tikai pozitīvām emocijām un, ja tiec “Top 3”, dabū šampi un kausu, neviens te brutāli nesit otru no trases ārā un necīnās par balvu tūkstošu eiro vērtībā. Šobrīd ai plānotu piedalīties “ABC Race” seriālā ir tāds foršs un kvalitatīvs entuziastu pasākums, kur iegūt jaunu pieredzi, jaunus draugus un jaunus kontaktus.”

Tāds ir Raimonda stāsts. Ja arī tu vēlies gūt šādas emocijas un izjust autosporta garšu, pievienojies ai plānotu piedalīties “ABC Race” seriālā klubam. Seko līdzi informācijai sociālajos medijos, pievienojies “WhatsApp” grupai vai sazinies ar kluba vadību, kura ar lielāko prieku palīdzēs un sniegs atbildes uz visiem interesējošajiem jautājumiem.

Izmantotie resursi:
www.abcrace.lv