Pirmo digitālās autošosejas kausu izcīna Agnis Rozītis
Digitālās Autošosejas, jeb “Sim Racing” fanus E-motorsport.lv 6. posmā sagaidīja trillera cienīgi notikumi, kur Vācijas “Nurburgring GP” trasē ar GT3 klases spēkratiem saulainajā 23. maija sestdienā bija jāizšķir sezonas kopvērtējuma uzvarētāja vārds.
Ar uzvaru pirmajā un otrajā posmā visas sezonas gaitā tabulas augšgalā turējās Dzintars Raits, kurš kļuva arī par pirmo no sešiem galvenās balvas ieguvējiem, kuri saņēma vēl nebijušu iespēju – pilnībā apmaksātu īstu autošosejas sacīksti ar īstu sporta auto “abc race” klasē jau šovasar.
Sezonai progresējot atklājās, ka Dzintara jājamzirdziņš ir bijis mājas Biķernieku trase, kurā norisinājās pirmie sezonas posmi, un kur Dzintars pirms vairākiem gadiem ar priekšpiedziņas auto aizvadījis arī īstas autošosejas sacensības. Šis nebūt nav vienīgais piemērs, kur virtuālās un īstās sacīkstes saplūst vienā nešķeļamā straumē un papildina viena otru, padarot pilotu spēcīgāku par konkurentiem, bet par to nedaudz vēlāk. Sacīkšu 2. posmā izaicinošajā Biķernieku Moto apļa konfigurācijā laurus plūca Artūrs Žigulins, iegūstot arī, iepriekš pieminēto galveno balvu.
Pēc aizvadītiem diviem posmiem komfortabli līdera krēslā bija iekārtojies Raits, taču Agnis Rozītis, kurš divas sacīkstes pēc kārtas ieņēma godpilno 3. vietu atradās stabilā kopvērtējuma otrajā pozīcijā un bija apņēmības pilns gāzt Raitu no iesildītā pagaidu troņa.
Seriālam turpinoties un pārceļoties uz kaimiņvalsti Lietuvu, mainījās arī automašīnas ar kurām jāstartē un no jaudīgajiem priekšpiedziņas “BTCC” klases auto dalībniekiem bija “jāpārsēžas” uz vēl jaudīgākiem aizmugures piedziņas “Porsche Cayman GT4” digitalizētajiem spēkratiem, kas nebija viegls solis nebūt ne visiem pilotiem.
Papildus izainājums automašīnu nomaiņai dalībniekiem bija arī leģendārās Lietuvas “Nemuno Žiedas” trases īpatnības, kuru pieminot daudziem no Baltijas valstu sacīkšu braucējiem pār ādu sāk skriet skudriņas. Šī trase ir slavena ar savu aizraujoši kalnaino, bet bīstamo reljefu, nepārredzamajiem līkumiem un nelīdzeno asfaltu, kas sarežģītākajās vietās auto padara vēl nestabilāku un brīžiem pat nekontrolējamu. Ja ar to vēl nepietiek, sacīkšu rīkotāji posma atlases kārtā bija piesaukuši mākoņu dīdītājus, kā rezultātā visu atlases laiku lija lietus, kas daudziem no dalībniekiem lika norinķot pat 100 apļus pirms salikt kopā puslīdz konkurētspējīgu apļa laiku. Vislabāk tas padevās Gunāram Razgalam, kurš uzvarēja atlases kārtu.
3. posma Finālu dienā vasarīgos laika apstākļos, saules staru pavadīts, savu pirmo uzvaru Lietuvas trasē svinēja Agnis Rozītis aiz sevis atstājot Gunāru Razgalu un Rolandu Svētiņu, kuram diemžēl tā arī neizdevās izcīnīt galveno balvu, vistuvāk tai esot pirmajā posmā, kad Svētiņš finišēja otrais. Kamēr Rozītis varēja lepoties ar savu sezonas labāko sniegumu un iztēloties, kā izmantos galveno balvu un aizvadīs īstu autošosejas sacīksti, Raits šajā posmā tikai ceturtais, zaudējot kopvērtējuma pārsvaru pār Rozīti no 44 punktiem pēc diviem posmiem uz tikai 12 punktiem pēc trīs aizvadītiem posmiem. Jāpiebilst, ka maksimālais punktu skaits ko varēja saņemt vienā sacensību posmā bija 145 punkti.
Arī 4. sacensību posms sezonas kalendārā tika ieplānots, kā izbraukuma sacīkste un dalībniekiem bija iespēja iepazīt vēl vienu Baltijas valstu trasi, šoreiz dodoties uz Pērnavas “Auto24ring” Igaunijā. Šo sacīksti raksturo divi notikumi – negaidīti spilgtā Kriša Jaunzema debija, pārliecinoši uzvarot gan Pusfinālu, gan pirmo Fināla braucienu un vēl negaidītāku izstāšanos otrajā Fināla braucienā, kas ļāva pirmo uzvaru svinēt Gunāram Razgalam. Otrajā vietā ar savu sezonas labāko sniegumu posmā ierindojās Andrejs Gubarevs, bet trešais Krišs Jaunzemis, neraugoties uz tehniskajām ķibelēm Fināla otrajā braucienā.
Tikmēr sezonas kopvērtējuma līderi finišeja tikai 7. un 8. vietā, attiecīgi Dzintars Raits un Agnis Rozītis, kas Raitam ļāva palielināt kopvērtējuma punktu pārsvaru pār Rozīti vēl par 6 punktiem, uz nākošo sacīksti dodoties jau ar 18 punktu pārsvaru, bet kopvērtējuma cīņā iesaistījies arī Razgals, kurš posmā ieguvis 135 punktus un no ceturtās vietas pakāpies uz trešo un divas sacīkstes pirms seriāla beigām, no Rozīša vēl atpaliekot par 83 punktiem.
Ierodoties pavasarim, gan aprīlī, gan maijā dalībniekus sagaidīja vēl divas izbraukuma sacīkstes un 5. posms Latvijas sportistus aizveda uz virtuālo “Zandvoort” trasi Nīderlandē, kuras kalnainās līkumu sērijas klusām gaidīja, kad Porsche sporta automašīnu riepas atstās savus nospiedumus uz trases seguma posma atlases kārtā. Iepriekšējā posma debitants un neveiksminieks Jaunzemis atkal pārliecinoši ātrākais atlasē un Pusfinālos, tāču neveiksmes turpinās un šoreiz tehniskas likstas Jaunzemi sagaida jau Fināla pirmajā braucienā, kas posma kopvērtējumā atmet viņu uz tikai 10 pozīciju. Tikmēr ne mazāk spilgti sevi piesaka vēl viens debitants – Andrejs Laipnieks, kurš pārliecinoši uzvar abus Finālu braucienos un izcīna galveno balvu, taču diemžēl mums ir liegta iespēja redzēt potenciāli aizraujošo cīņu starp Jaunzemi un Laipnieku.
Otrajā pozīcijā ar negaidīti strauju progresu un iespēju cīnīties par uzvaru braucienā ar Laipnieku, posmā ierindojās Dāvis Bite, bet trešais Agnis Rozītis, aiz sevis atstājot kopvērtējuma līderi Raitu, kā rezultātā cīņu par čempiona titulu izšķirs vien sezonas noslēdzošā posma finišs. Pēc 5. posma kopvērtējuma līderus vienu no otra šķir vairs tikai 8 punkti.
Latvijas Digitālās Autošosejas Kausa noslēdzošais 6. posms 23. maijā norisinājās slavenajā “Nurburgring GP” trasē Vācijā, kur notiek F1, GT3, WTCR u.c. vadošo pasaules autošosejas seriālu sacīkstes. Nelielā Vācijas pilsētiņa, kuru ieskauj kalni un skaistas lauku ainavas, kļuva slavena tieši ar Nordschleife 22.81 km (!) garo, bīstamo trases izbūvi 1927. gadā starp daudzjām kalnu grēdām, kurā ik gadu pulcējas ap 150 00 skatītāju, lai vērotu 24h izturības sacensības.
Mūsdienu sprinta sacīkstēm tiek izmantota jaunā “Grand Prix”, jeb GP konfigurācija, kura tika piebūvēta 1984. gadā un vairāk atbilst nepieciešamajiem drošības standartiem. Tieši šajā konfigurācijā tika aizvadīts E-motorsport.lv 6. posms, kurā izšķīrās pirmā Latvijas Digitālās Autošosejas Kausa ieguvējs.
Atbilstoši ātrākai trasei, arī automašīnām jākļūst ātrākām, tādēļ tās tika nomainītas no GT4 uz GT3 klases spēkratiem, kuri ir jaudīgāki. Šoreiz dalībnieki varēja izvēlēties no 5 dāžādiem auto ražotāju modeļiem, kas padarīja sacīksti, atlases kārtu un sagatavošanās procesu vēļ aizraujošāku.
Jau atlases kārtā atspoguļojās sacensību seriāla izaugsme un dalībnieku progress, jo līderi mainījās vairākkārt, taču ieguldot vēl vairāk laiku treniņos, pēdējā atlases dienā uzvaru izrāva, jau iepriekš strauji progresējušais Dāvis Bite. Bija skaidrs, ka šoreiz Bite ir gatavs cīnīties par uzvaru ar Laipnieku. Pusfinālu braucienus katrs aizvadīja savā grupā, pārliecinoši uzvarot tos.
Pirmā Fināla braucienu no “pole position” uzsāk Laipnieks, bet Bitem 15 minūšu kvalifikācijas sesijā izdevies uzrādīt otro ātrāko apļa laiku, kas pagaidām liek domāt par prognozējamu iznākumu ar Laipnieka uzvaru brauciena un Bites centiem neatpalikt, labākajā gadījuma sagaidīt arī kādu uzbrukumu. Tiek dots brauciena starts un prognozes šķietami piepildījušās, jo Laipnieks ērti iekārtojies pirmajā pozīcijā, bet Bite seko, cīņu par sezonas čempionu atstājot vien 4. un 5. pozīcijā, kur attiecīgi Raits ar Rozīti. Laipnieks sāk jau gaidāmo atraušanos un pirmajos divos apļos iekrāj jau 1.5 sek. pārsvaru pār 2. pozīcijā esošo Biti, kuram iezīmējas 2 apļu mandrāžas esamība, jo tieši tik daudz ir nepieciešams, lai viņš uzķertu savu ritmu un vairs neļautu Laipniekam atrauties.
Piektajā aplī Laipnieks saglabājis, bet Bite neļāvis pieaugt 1.5sek atstatumam vienam no otra, kas apstiprina iepriekš prognozēto rezultātu par Laipnieka kārtējo stabilo sniegumu un uzvaru, taču izaicinošā trases priekšpēdējā “S-veida” līkumā, kurš izveidots vēl pēc trase būvniecības, lai padarītu šo līkumu slaidāku priekš GT3 automašīnām un mazinātu avāriju skaitu, kur asfalta salaidums liek automašīnu aizmugurei nedaudz atslogoties, Laipnieks pieļauj līdz šim liktenīgāko kļūdu. Viņa auto saslīd, kas nav nekas neierasts, taču šoreiz vien sekundes simtdaļas novēlota reakcija neļauj automašīnu novaldīt un tā sagriežas pretējā virzienā, izlido ārā no trases un Bite aukstasinīgi pabrauc garām, ierindojoties tik sen kārotajā brauciena vadībā!
Ārkārtīgi veikli un korekti Laipniekam izdodas atgriezties trasē un ieņemt 5. pozīciju, kā rezultātā Bitem zaudējot vien 5.5 sekundes, kas teorētiski nozīmē, ka Laipnieks no cīņas vēl nav izslēgts. Šie notikumi novērsuši uzmanību no sezonas kopvērtējuma cīņas starp Raitu un Rozīti, kuri neticāmā kārtā atrodas viens aiz otra tikai 0.5sek attālumā un šī principiālā cīņa Rozītim būs jāizcīna, apdzenot Raitu trasē. sacīkstes devītajā aplī Rozītis sāk agresīvi uzbrukt Raitam, mainot trajektorijas pirms līkumiem, mēģinot Raitu izsist no ritma, brīžiem pat nedaudz pieskaroties viņa automašīnas aizmugurējam bamperim, kas nedod rezultātus. Desmitajā aplī Laipnieks turpina braukt 5. pozīcijā tieši aiz Rozīša, kurš mēģina atrast iespēju apdzīšanas manevram, kas ievērojami pietuvinātu čempiona titulam, bet Raits tikmēr pirmajā līkumā, kurā ir jāsamazina ātrums līdz pat pirmajam pārnesumam, pieļauj rupju kļūdu un līkuma izejā ļauj izslīdēt sava Lamborghini Hurracan auto aizmugurei, gar kuru Rozītis aiztraucas garām pretīm savai kopvērtējuma uzvarai, bet Laipnieks ietriecas tieši neveiklā Lamborghini sānā, iznīcinot Raita automašīnu un apskādējot savu Porsche 911 pietiekami, lai atkristu līdz pat 10 pozīcijai brauciena finišā. Raits izstājies, Bite ar 3 sekunžu pārsvaru pārliecinoši pirmais, 2. pozīcijā ielavījies Artūrs Žigūlins, bet trešais potenciālais jaunais sezonas līderis – Rozītis.
Otrā Finālu brauciena kvalifikācija spožu atgriešanos un savu morālo gatavību nodemonstrē Raits, kurš ātrākais un startē no “Pole Position” aiz sevis atstājot Biti un Laipnieku, kamēr Rozītis vien 7. pozīcijā. Kārtis atkal samaisītas un nav skaidrība, kā šis trilleris beigsies. Tiek dots starts un īpaši labi tas padodas Bitem, līdz pirmajam līkumam jau izvirzoties vadībā, kur izbrauc plaši, nedaudz saslīd un Raits atgūst vadību! Laipnieks saglabā trešo pozīciju, taču visu pirmo apli, kā bites uz medu no aizmugures uzbrūk abi Falken Tyre Porsche 911 auto ar Žigulinu un Gubarevu pie stūres. Jaunais Kopvērtējuma līderis Rozītis ieguvis vienu pozīciju, bet Žigulins ātrākajā trase līkumā iebrauc blakus Laipniekam un pēc kontakta izlido no trases un pirmā apļa noslēgumā uz šī rēķina Rozītim iegūta vēl viena pozīcija.
Uzsākot otro apli, sacīksti pirmo reizi vada Lamborhini automašīna un tas izdevies Raitam, kuram uz pēdām min Bite, taču trešajā pozīcijā Laipnieks nespēj izturēt ārkārtīgi augsto spriedzi un uz īsu brīdi zaudē kontroli pār auto, atkrītot uz sesto pozīciju. Kamēr Bite nespēj noķert līderi un turpina braukt aptuveni 1 sek atstatumā, Rozītis tur pat ceturtajā pozīcijā, kas finišā viņam nodrošinātu sezonas kopvērtējuma uzvaru.
Brauciena piektajā aplī Laipnieks jau noķēris priekšā braucošo Andri Slišānu, kuru meistarīgi apdzen uz līkuma rēķina, kurš pašam bija liktenīgs pirmajā braucienā. Turpinās Laipnieka atgriešanās misija un tikai viena apļa laikā ir noķerts ceturtajā pozīcijā esošais Rozītis, kurš aukstasinīgi tiek apdzīts ātrākajā trases līkumā. Laipnieka mērķis tiek noregulēts uz nākošo “Upuri” – trešajā pozīcijā braucošo Gubarevu, kurš iekrājis pieklājīgu 2.5 sek. pārsvaru, taču Laipnieks ar to tiek galā vien 3 apļu laikā un pēdējā aplī pirmajā līkumā neveiksmīgi uzbrūk, nedaudz pieskaras Gubareva automašīnai, kas jau nākošajā līkumu sērijā liek viņam kļūdīties un atstāt brīvu pavisam nelielu spraugu līkuma iekšmalā, kuru Laipnieks momentāli izmanto un atņem Gubarevam trešo pozīciju.
Uzvaru 6. posmā izcīnīja Dāvis Bite, aiz sevis atstājot Andreju Laipnieku, bet trešais – Agnis Rozītis. Par pirmās Latvijas DIgitālās Autošosejas Kausa izcīņas kopvērtējuma uzvarētāju kļuvis Agnis Rozītis, 2. vietā Dzintars Raits, bet 3. vietā Gunārs Razgals.
Pilnus sacensību rezultātus un informāciju par turpmākajām Latvijas digitālajām sacensībām iespējams iegūt Latvijas Automobiļu Federācijas mājaslapā: http://laf.lv/sports/digitalais-motorsports/
Noslēdzošā posma tiešraide:
Informāciju sagatavoja:
Kārlis Priedītis