Pamatīgs dalībnieku kritums Latvijas autokrosa čempionātā

Foto: Gatis Krastiņš

Noslēdzies Latvijas autokrosa čempionāta pieteikumu termiņš pirms seriāla pirmā posma Brenguļu autotrase. Ne līdz galam attaisnojās cerības, ka pēdējā pieteikumu diena sarūpēs īpašu sportistu skaita birumu. Taču tie, kuri sestdien stāsies uz starta, ir gatavi sarūpēt izrādi līdzjutējiem.

Tas, kāpēc sabrukusi B600 klase, kas noticis ar abām priekšpiedziņas klasēm, un kas notiek ar dalībnieku skaitu kopumā, noteikti ir daudz garāks un smagāks stāsts. Varbūt apstākļu sakritība, varbūt krīze valstī, bet varbūt lēmumi, kuri ir atgrūduši sportistus – jāanalizē.

Tomēr, līdzjutēj, galvu gaisā, vērojam sarakstus un meklējam/atrodam sportisko intrigu!

Nešaubīgi priecē Open 2500 klase, kura noslēgusi pieteikšanos ar 11 dalībniekiem – gandrīz pilnu starta laukumu! Turklāt tehnikas līmenis un dažādība zem vienas klases jumta ir lieliska. Tik spēcīgs un skatāms Open sastāvs, šķiet, reti piedzīvots. Vakar dienas gaitā apskatītajiem pieteikumiem pievienojās vēl viens stiprinieks – Armands Plūme ir gatavs vest trasē jaunuzbūvēto pilnpiedziņas Audi A3. Cik jaunais auto būs konkurētspējīgs cīņā pret trim Subaru (Ints Jeršovs, Lauris Unāms, Aigars Bajārs), diviem prototipiem (Jānis Kozlovskis, Jānis Dreimanis) un pārējiem?

Lai arī Mini bagiju klase pēdējās sezonās bijusi “skarbu vēju šaustīta” tehnisko noteikumu un to interpretācijas dēļ, arī šī klase ir labā formā, piedāvājot pirmajam posmam 11 dalībniekus. Sarakstā gan esošie līderi, gan jauni braucēji – viss, kas nepieciešams.

VAZ Klasika klasē astoņi dalībnieki, pievienojas arī čempions Kalvis Tēts. Pārējās klasēs situācija būs smagi jāvērtē. Krosa komisijas padome tuvākajā laikā kontaktēsies ar braucējiem, kuri pērn startēja Latvijas čempionāta posmos, bet šogad nav sarakstos. Jācenšas saprast iemesli, kāpēc ir izteikts dalībnieku skaita kritums.

Izmantotie resursi:
www.autocross.lv