Ekstroms pēc sadursmes tiek pie vēl viena titula autošosejā
Foto: pure-etcr.com
Dažādās autosporta disciplīnās startējušais un panākumus guvušais Matiass Ekstroms pagājušās nedēļas nogalē kļuva par elektrisko salonautomobiļu čempionāta “Pure ETCR” pirmās sezonas uzvarētāju.
Šis autošosejas seriāls pirmo reizi notika vien šogad, un tajā piedalījās trīs rūpnīcas – “Hyundai”, “Cupra” un “Alfa Romeo”. Tomēr, tā kā uz pirmo posmu izgatavotas bija tikai sešas mašīnas, kamēr braucēju – divreiz vairāk, katrā sacīkšu nedēļas nogalē tie tika sadalīti divās grupās (“Pool A” un “Pool B”), aizvadot atsevišķas īsas sacīkstes. Tas, kuram izdevās savākt visvairāk punktus, tika nominēts par posma absolūto uzvarētāju.
Zviedru pilots Ekstroms, kurš vislabāk pazīstams ar izcīnītiem tituliem Vācijas salonautomobiļu čempionātā un pasaules rallijkrosa čempionātā, pārstāvēja “Cupra X Zengő Motorsport” komandu, uzvarot otrajā posmā Spānijā, Aragonas trasē, bet posmos Vallelungā, Kopenhāgenā un Hungaroringā ierindojoties trešajā vietā. Pēdējās sacensībās Francijā, Po-Arnosas trasē viņam, pēc punktiem, pietika ar astoto vietu, lai sezonas kopvērtējumā pārspētu francūzi Žanu-Karlu Verņī no “Hyundai Motorsport N” komandas. Trešo vietu šogad izcīnīja Ekstroma komandas biedrs, spānis Mikels Ackona, bet čempionātā piedalījās arī tādi augsta līmeņa autošosejas braucēji kā Hordī Ženē, Augusto Farfušs, Filips Engs, Toms Čiltons un citi.
Izšķirošajā posmā superfinālā Ekstroms startēja pirmais, bet pirmajā līkumā sadūrās ar Engu, pārplēsa riepu un atkrita uz beigām. Engs izstājās, bet Ekstroms pēc boksu apmeklējuma finišēja piektais, kas bija minimums, lai viņš nodrošinātu titulu. Posmā kopumā zviedru pilots, vērtējot punktus, ieņēma astoto vietu no 12 startējušajiem braucējiem.
Ražotāju ieskaitē uzvarēja “Cupra”, otro vietu ieņēma “Alfa Romeo”, bet trešo – “Hyundai”.
1999. gadā Matiass Ekstroms kļuva par Zviedrijas salonautomobiļu čempionāta (STCC) uzvarētāju , 2004. un 2007. gadā ieguva titulus Vācijas salonmašīnu čempionātā (DTM), savukārt 2016. gadā triumfēja pasaules rallijkrosa čempionātā (“World RX”). Savus spēkus viņš izmēģinājis arī pasaules rallija čempionātā (WRC), Austrālijā bāzētajā “V8 Supercars” autošosejas seriālā, kā arī NASCAR augstākās līgas “Sprint Cup Series” sacīkstēs.
“Pure ETCR” kopvērtējums:
Vieta | Pilots | Punkti | Uzvaras | Pjedestāli |
1. | Mattias Ekström | 320 | 1 | 4 |
2. | Jean-Karl Vernay | 316 | 1 | 2 |
3. | Mikel Azcona | 300 | 2 | 3 |
4. | Jordi Gené | 260 | ||
5. | Rodrigo Baptista | 248 | 1 | |
6. | Augusto Farfus | 224 | 2 | |
7. | Luca Filippi | 218 | 1 | |
8. | Dániel Nagy | 178 | ||
9. | Oliver Webb | 177 | ||
10. | John Filippi | 177 | ||
11. | Philipp Eng | 159 | 1 | 2 |
12. | Tom Chilton | 145 | ||
13. | Luigi Ferrara | 36 | ||
14. | Stefano Coletti | 22 |
Notikumi “Pure ETCR” sezonas izšķirošajās sacīkstēs:
Pure ETCR CHAMPION 🏆🥇 pic.twitter.com/EuqKXg9CTN
— Mattias Ekström (@mattiasekstroem) October 17, 2021