Kevins Hansens: “Godīgi sakot, īsti nesaprotu, kā iekļuvu finālā”
Foto: Facebook.com/kevinhansenrx
“Team Hansen MJP” pilots Timijs Hansens izcīnīja uzvaru pagājušajā nedēļas nogalē notikušajā “World RX of France”, FIA pasaules rallijkrosa čempionāta astotajā posmā. Otro vietu posmā izcīnīja “GC Kompetition” pilots Antons Marklunds, bet Timija jaunākais brālis Kevins Hansens sacensības noslēdza trešajā vietā. Francijas posms ieviesis arī visai interesantas izmaiņas “World RX” kopvērtējuma galvgalī.
Apkopojot sacensību nedēļas nogalē izcīnītos punktus, par kopvērtējuma līderi, neraugoties uz piekto vietu finālā, kļuvis norvēģis Andreass Baker’uds. “Monster Energy RX Cartel” pilots sezonas gaitā ir izcīnījis 160 punktus, apsteidzot abus brāļus Hansenus, kuriem ir pa 158 punktiem. Timijs izcīnīja savu trešo uzvaru šosezon, būdams vienīgais vairākkārtējais posmu uzvarētājs – līdz šim notikušajos astoņos posmos uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena ir bijuši seši dažādi piloti.
Finālā Timijs izmantoja radušos situāciju, kad pirmajā līkumā Bakeruda “Audi S1” un “GRX Taneco” pilota Niklasa Gronholma “Hyundai i20” savstarpējā cīņā izbrauca pārāk tālu līkuma ārmalā. Tikmēr Kevins un Marklunds, kuri startēja no trešās rindas, devās cīņā ar “GC Kompetition” lietuviešu pilotu Roku Baciušku. Veicis savu džokera apli, Marklunds trasē atgriezās otrajā vietā aiz Timija, bet Kevins džokera izejā pamanījās vien par dažiem centimetriem tikt priekšā Baciuškam.
Timija uzvara sekoja kā atbilde neveiksmei iepriekšējā posmā Kanādā, kur viņš nespēja iekļūt pusfinālā. Zviedrs lielu skaitu punktu zaudēja arī Abū Dabī posmā, pēc kvalifikācijas braucienā pieredzētās iespaidīgas avārijas ar Bakerudu.
“Šī sacensību nedēļas nogale ir bijusi fantastiska. Skatoties no čempionāta perspektīvas, šogad divos posmos, Abū Dabī un Kanādā, esmu zaudējis ļoti daudz punktus, tāpēc esmu ļoti priecīgs par šo rezultātu un savu vietu kopvērtējumā,”stāsta Hansens. “Loīkas trasē just milzīgo Francijas fanu atbalstu ir kas īpašs. Mūsu “Peugeot” šajā trasē ir ļoti spēcīgi, visu nedēļas nogali automašīnā jutos ļoti ērti. Lai iegūtu pirmo starta vietu savā pusfinālā man bija jāaizvada perfektu ceturto kvalifikāciju, kas arī izdevās. Finālā darīju visu ko spēju un izmantoju iespēju, kas radās Andreasa un Niklasa cīņas rezultātā. Bija lieliski izvirzīties vadībā un fokusēties tikai uz savu braukšanu. Mans pārsvars bija pietiekams, lai varētu izbaudīt fantastisko sacensību atmosfēru. Runājot par čempionātu, ir aizraujoši būt tik ciešā cīņā par titulu. Sezonas noslēgums solās būt ļoti interesants – es, Kevins un Andreass cīnāmies par savu pirmo pasaules čempiona titulu. To izcīnīs tas, kurš vislabāk spēs izturēt šo spriedzi un demonstrēt lielisku sniegumu noslēdzošajos divos posmos.”
Marklunds, kurš Silverstonā izcīnīja trešo vietu un Norvēģijas posma finālā finiša līniju šķērsoja pirmais, pēc kā vēlāk tika diskvalificēts par tehnisku neatbilstību, bija priecīgs iekļūt labāko trijniekā “GC Kompetition” komandas mājas posmā.
“Es zinu, cik svarīgs šis posms bija komandai, tāpēc esmu priecīgs komandai sagādāt otro vietu,” saka Marklunds. “Mana “Renault Megane” visas nedēļas nogalē bija ļoti ātra un arī finālā bija iespējams cīnīties par augstākajām vietām. Startēt no trešās rindas finālā nav viegli, tāpēc esmu ļoti priecīgs, ka izdevās iekļūt labāko trijniekā.”
Kevins Hansens, kurš pirms Francijas posma “World RX” kopvērtējumā Bakerūdu apsteidza par pieciem punktiem, aizvadīja neveiksmīgu kvalifikāciju un finālam kvalificējās ar nelielu veiksmi: “Šī man bija ļoti smaga nedēļas nogale. Kvalifikācijā mani vajāja neveiksmes un, godīgi sakot, es īsti nesaprotu, kā man izdevās iekļūt finālā. Pusfināla pēdējā aplī biju pārliecināts, ka finālā neiekļūšu. Finālā man pietrūka ātruma, lai varētu cīnīties ar abiem priekšā esošajiem braucējiem. Džokera aplī darīju visu ko varēju un tā izejā tomēr pamanījos iespraukties priekšā Rokam, lai izcīnītu trešo vietu. Esmu rallijkrosa braucējs un nekad nepadodos. Ir lieliski, ka cīņa par čempiona titulu ir tik vienlīdzīga. Lai apsteigtu Andreasu, mums ir jāstrādā kā komandai, bet, skatoties reālistiski, man ir jāturpina darīt to, ko spēju, un jācer, ka ar to būs pietiekami.”
Ceļā uz ceturto vietu finālā, Baciuška kļuva par pirmo “GC Kompetition” pilotu, kuram ir izdevies uzvarēt kvalifikācijas braucienu, izdarot to otrajā kvalifikācijā. Komandas vadītājs Žirlēns Šišerī bija priecīgs par komandas rezultātu, Marklundam un Baciuškam iekļūstot finālā. Šišerī stāsta: “Šis bija otrais posms pēc kārtas, kad ar diviem auto iekļūstam finālā – ir skaidri redzams, ka komanda kļūst arvien spēcīgāka. Roks pēdējā apļa piektajā līkumā pieļāva nelielu kļūdu, kas maksāja dažas desmitdaļas un iespēju apsteigt Kevinu. Mums jāatzīst, ka Hansenu stratēģija finālā bija lieliska, viņi viens otru aizsargāja – mums vēl to ir jāmācās. Vēl neesam sasnieguši tādu līmeni, taču ātri mācāmies. Man pašam šī bija smaga nedēļas nogale – biju pietiekami ātrs, taču kvalifikācijā sanāca neveiksmīgs kontakts ar konkurentiem. Tāds ir autosports. Līdz sezonas noslēgumam atlikuši divi posmi un es ļoti vēlos kāpt uz goda pjedestāla. Domāju, ka man pietiek ātruma, lai to izdarītu, nepieciešams tikai to visu salikt kopā un aizvadīt veiksmīgu posmu.”
Gijoma De Ridera neveiksmju sērija turpinājās, taču viņš var priecāties vismaz par uzvaru ceturtajā kvalifikācijā. “Ir labi noslēgt šo posmu ar uzvaru kvalifikācijas braucienā. Tagad laiks domāt par nākamo posmu Rīgā,” stāsta beļģu pilots.
Otrs “GCK Academy” pilots Sirils Reimons sacensības savā mājas trasē noslēdza 15. vietā.
“ALL-INKL.COM Muennich Motorsport” pārstāvis Timo Šeiders tomēr nespēja iekļūt finālā, pēc fantastiska brauciena otrajā pusfinālā, kuru viņš noslēdza ceturtajā vietā, apsteidzot Timuru Timerzjanovu un Liamu Doranu.
Soms Tomass “Topi” Heikinens šajā posmā pēc pauzes atgriezās “World RX” un ar “GRX Taneco” sagatavoto “Hyundai i20” demonstrēja lielisku ātrumu. Viņš uzvarēja pirmajā kvalifikācijā un bija otrajā vietā pēc sestdienas, taču pirmo pusfinālu noslēdza ceturtajā vietā. “EKS Sport” pilots Kristians Žābo un “Team STARD” pārstāvošais Jānis Baumanis pirmajā pusfinālā izcīnīja, attiecīgi, piekto un sesto vietu.
“Aizvadījām diezgan stabilus kvalifikācijas braucienus, taču vēl pirms pusfināla meklējām pareizos regulējumus. Loīkas trasē ir ļoti laba saķere, turklāt arī grants segums ir ļoti ātrs, līdz ar to šeit jābrauc īpaši precīzi. Regulējumiem bija jābūt pilnībā pretējiem kā Kanādas posmā. Šoreiz pietrūka ātruma trasē. Kopumā gan esmu priecīgs par šajā posmā sasniegto un apgūto. Trase ar šādu segumu siltā un sausā laikā nav mūsu trumpis, tomēr esam šo to apguvuši. Ar to gan vēl nepietiek, lai pusfinālā iekļūtu labāko trijniekā. Sasniegts ir vairāk kā bijām gaidījuši. Paldies līdzjutējiem par atbalstu,”saka Jānis Baumanis.
Pailjē brāļi, Fabjēns un Žonatans, startējot ar “Peugeot 208”, nespēja iekļūt pusfinālā, taču bija priecīgi par iespēju startēt savā mājas posmā. “Mēs esam no Bretaņas reģiona, aptuveni 200 km attālumā no šejienes, tāpēc šīs tiešām ir mūsu mājas sacīkstes – šeit esmu bijis vairāk kā 30 reizes. Kā vienmēr, fani bija lieliski un mums ir svarīgi lai šeit izskan Pailjē vārds,” stāsta Žonatans.
Lielbritānijas pārstāvim Oliveram Benetam šī bija neveiksmīga nedēļas nogale. Viņa “Xite Racing Mini Cooper” otro kvalifikāciju noslēdza smilšu bedrē ārpus trases un arī ceturtajā kvalifikācijā, pēc kontakta ar Šišerī, neizdevās sasniegt finišu, kas neļāva Benetam cīnīties par vietu labāko divpadsmitniekā.
“Šī bija neveiksmīga nedēļas nogale, sākot no brīža, kad otrajā kvalifikācijā pēc kontakta attapos smilšu bedrē,” stāsta Benets. “Pēc tam, ceturtajā kvalifikācijā, jau domāju, ka esmu atradis vietu pirmajā līkumā, taču saņēmu spēcīgu sitienu no kreisās puses un no tā brīža biju vien pasažieris. Par laimi, automašīna izskatās vairāk sabojāta nekā ir patiesībā. Tagad jādomā par Latvijas posmu.”
Franču veterāns Ervē Knapiks ar “Citroen DS3” un Matvejs Furažkins, kurš ar “ESmotorsport-LabasGAS” “Skoda Fabi” šeit debitēja “World RX”, sacensības noslēdza rezultātu tabulas lejasgalā.
PČ kopvērtējums “Supercar” klasē:
Vieta | Pilots | Valsts | Punkti |
---|---|---|---|
1. | Andreass Bakerūds | Norvēģija | 160 |
2. | Kevins Hansens | Zviedrija | 158 |
3. | Timijs Hansens | Zviedrija | 158 |
4. | Niklass Gronholms | Somija | 135 |
5. | Jānis Baumanis | Latvija | 120 |
6. | Timurs Timerzjanovs | Krievija | 109 |
7. | Liams Dorans | Apvienotā Karaliste | 100 |
8. | Antons Marklunds | Zviedrija | 97 |
9. | Timo Šeiders | Vācija | 86 |
10. | Kristiāns Žabo | Ungārija | 70 |
Zviedrs Robins Larsons uzvarēja Eiropas čempionāta “Supercar” klases finālā un līdz ar to kļuva par šī gada FIA Eiropas rallijkrosa čempionu. Otro vietu posmā izcīnīja Žans-Baptists Dubors, bet trešais finišēja ungārs Tamāss Karāi. Pēc šī posma Larsons ar 146 punktiem kopvērtējumā ir kļuvis neaizsniedzams tuvākajiem sekotājiem, norvēģim Tomasam Brintesonam (112 punkti) un Duboram (110 punkti).
“Ir patīkami, ka tas beidzot ir izdarīts,” stāsta Larsons. “Šī Eiropas čempionāta sezona man bijusi ļoti veiksmīga un ir prieks atgūt pārliecību savos spēkos pēc pagājušās “World RX” sezonas. Šī nedēļas nogale neiesākās īpaši veiksmīgi, ar nelielām kļūdām trasē un sliktiem startiem. Kādu brīdi nespēju tikt līdzi līderiem, taču mēs saņēmāmies, atrisinājām problēmas un aizvadījām labu pusfinālu un finālu. Kāpt uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena Francijā ir lieliski. “JC Raceteknik” ir laba komanda, kura lieliski apkalpojusi automašīnu visas sezonas garumā, tāpēc es varēju pilnībā koncentrēties uz braukšanu.”
EČ kopvērtējums “Supercar” klasē:
Vieta | Pilots | Valsts | Punkti |
---|---|---|---|
1. | Robins Larsons | Zviedrijā | 146 |
2. | Tomass Brintesons | Norvēģija | 112 |
3. | Žans-Baptists Dubūrs | Fracija | 110 |
4. | Renē Mīnihs | Vācija | 90 |
5. | Andrēa Dubūrs | Francija | 75 |
6. | Tamāss Karāi | Ungārija | 67 |
7. | Pontuss Tidemands | Zviedrija | 66 |
8. | Miko Ikonens | Somija | 58 |
9. | Sondre Evjens | Norvēģija | 54 |
10. | Peters Hedstrēms | Zviedrija | 37 |
“Super1600” klasē uzvaru izcīnīja čempionāta līderis Ajdars Nurijevs, apsteidzot Juriju Beļevski un Arturu Jegorovu. Gergelī Mārtons, kurš kopvērtējumā ir otrais, ilgu laiku finālā turējās otrajā vietā, taču pēdējā aplī pārsita riepu un finišēja piektais. Ceturto vietu izcīnīja Maksimilians Eveno.
EČ kopvērtējums “Super1600” klasē:
Vieta | Pilots | Valsts | Punkti |
---|---|---|---|
1. | Ajdars Nurijevs | Krievija | 139 |
2. | Žerželī Mārtons | Ungārija | 110 |
3. | Arturs Jegorovs | Krievija | 94 |
4. | Jurijs Beļevskis | Šveice | 82 |
5. | Jegors Saņins | Krievija | 81 |
6. | Mariuss Bermingruds | Norvēģija | 73 |
7. | Marats Kņazevs | Krievija | 71 |
8. | Timurs Šigabudinovs | Krievija | 67 |
9. | Janno Ligurs | Igaunija | 47 |
10. | Maksimiljēns Eveno | Francija | 43 |
Noslēdzošais “Super1600” klases posms notiks Latvijā, paralēli “Neste World RX of Latvia”, no 14. līdz 15. septembrim.