Folkreisa sezona startē ar dubļu sacīkstēm Brenguļu trasē

Foto: Olafs Ezertēvs

Brenguļu autotrasē startējis Folkreisa Vasaras kauss un Krosa komisijas autokrosa kausa izcīņa. Folkreisa pjedestāls ar pārsteigumiem: visiem – Armandam Plūmem, Jurim Mesteram un Mārtiņam Empelim – šis bija pirmais pjedestāls folkreisā.

Sacensību diena nāca ar lietu un dubļiem, kas komplektā ar vēlo pavasari Brenguļu autotrasi padarīja ļoti sarežģītu. Tas īpaši sarežģīja sportistu cīņu, taču uzvarētāji tika noskaidroti.

Folkreisā 55 dalībnieku konkurencē finālā nokļuva raibs dalībnieku sastāvs – bija gan pērnā gada pirmo divu vietu ieguvēji Rūdolfs Bogens un Lenards Patriks Lepsis, gan pērnā gada labākā Dāmu kausa braucēja Marta Starka, gan citu gadu medaļnieki Edgars Tralla un Artis Biezais, gan divi debitanti Mārtiņš Empelis un Ričards Iesalnieks, un citi.

Pēc starta pirmajās vietās nonāca bijušais Latvijas autokrosa čempionāta 2000 Super klases medaļnieks Juris Mesters, pērnais Vasaras kausa ieguvējs Bogens, kā arī folkreisā pēdējā brīdī startēt nolēmušais vairākkārtējais autokrosa Open klases čempions Armands Plūme. Bogena drīzā izstāšanās un Džokera apļu kombinācijas Plūmem ļāva izvirzīties līderpozīcijā, no kuras atlikušajā brauciena daļā viņš neatteicās. Armands vēlreiz pierādīja savu izcilo braukšanu, kuru jau vairākus gadus apliecinājis autokrosā. Taču vēl viņš apliecināja, ka var sasniegt uzvaru folkreisā ar četrās dienās uzbūvētu auto! Turklāt viņš kā uzvarētājs pat neaizstāvēja savu Mazda 626 pirkšanas procedūrā, un vispār sacīksti noslēdzis neticami – ar finanšu plusiem.

“Lieldienu piektdienā nolēmu, ka labprāt aizvadītu Brenguļu folkreisa cīņu,” saka Armands. “Manā rīcībā bija nonākusi šī Mazda, kuru dabūju par veiksmīgi zemu cenu, lai tālāk to realizētu simboliskai peļņai – lūžņi, katalizators, visas parastās lietas. Taču nolēmu iebūvēt drošības karkasu, ko darīju pats, vienīgi kā ārpakalpojumu ņēmu cauruļu locīšanu. Pirmajās dienās lielu daļu visu darīju viens pats, pēdējās pāris dienās pieslēdzās palīgi, lai varam mašīnu paspēt sagatavot līdz sacensību sākumam. Vēl bez mašīnas cenas, cauruļu un to locīšanas izmaksām iztērēju dažus desmitus, jeb pāris simtus eiro. Biju uz starta, viss izvērtās lieliski, turklāt auto tika pārdots, kas patiesībā pat bija viens no mērķiem. Rezultātā, kārtīgi apdomājot un cītīgi pastrādājot, šis projekts man noslēdzās ar nopelnītiem dažiem simtiem eiro!”

Otro vietu finišā sasniedza Juris Mesters, kurš jau pirms sezonas atklāti pauda gatavību iesaistīties cīņā par kopvērtējuma godalgām. Juris, kurš iepriekš lielākos panākumus guva krosā, beidzot sagaidīja savu pirmo pjedestālu arī folkreisā, kas iegūts pēc vairākām smagām sezonām un avārijām iepriekšējos gados.

Trešo vietu sasniedza viens no pēdējā laika spilgtākajiem debitantiem – pēc vairāku gadu gatavošanās līdz pirmajam folkreisa startam tika Mārtiņš Empelis. Debija izvērtās izcila, jo Mārtiņš uzvarēja pirmajās trīs kvalifikācijās, nodrošinot vietu finālā. Izšķirošajā braucienā stabila cīņa un pārliecinoši sasniegts pjedestāls. Tūlīt aiz pjedestāla Lepsis, Gatis Ģērmanis un vēl viens debitants Ričards Iesalnieks. Abi ar Empeli viņi saņems daudz kopvērtējuma punktu jaunajā Debitantu kausa ieskaitē. Starp citu, trešo vietu šajā vērtējumā sasniedzis Kaspars Siliņš, kurš cīņu kopējā vērtējumā noslēdza 15. vietā.

Junioru atsevišķajā finālā pārliecinošu uzvaru sasniedza pērnā gada Junioru kausa uzvarētājs Lepsis, bet otrajā pozīcijā Eva Evelīna Kļaviņā. Trešajā vietā Markuss Upītis, kuram šī bija debijas sacīkste folkreisā. Aiz viņa vēl viens debitants Kristers Siliņš. Savukārt nepaveicās pērnā gada Junioru kausa medaļniekiem: Marta Starka izstājās brauciena vidū, bet Ralfs Auniņš netika uz starta tehnikas problēmu dēļ.

Dāmu klase kārtējo reizi piedāvāja izcilu intrigu. 12 dalībnieču konkurencē līdz finālam tika deviņas. Finālbraucienu pārliecinoši kontrolēja Starka, taču atkārtojās pērnā gada Brenguļu cīņas scenārijs: viņa nosprūda aiz apli zaudējušas konkurentes un zaudēja līderpozīciju, turklāt tas notika dažus metrus pirms fināla finiša. Situāciju izmantoja izcili šo posmu veikusī Baiba Beržuka, kura apbrauca stāvošās automašīnas un ielidoja finišā pirmajā vietā. Stāvošo Starkas auto gandrīz apbrauca arī Dace Rozenštama, taču arī viņas auto iesprūda dubļos, un tikt finiša kalnā neizdevās. Tikmēr Marta Starka tomēr atbrīvojās no dubļu un konkurentu gūsta, nonākot finišā otrajā vietā. Savukārt trešo vietu sasniedza Lelde Šuma, lai gan pēc pirmā apļa viņa atradās vien devītajā pozīcijā.

Komandu ieskaitē viss turpinās SK Garkalne Racing zīmē: Lepša, Starkas un Arta Biezā punktu guvums bija lielāks nekā pārējām vienībām, pirmā vieta. Otro pozīciju sasniedza jaunā komanda Ziemeļlatvija, kuras sastāvā startē vidzemnieki Ģērmanis, Edgars Tralla un Māris Zālītis. Pjedestāls komandas debijas reizē arī vienībai JML Motorsport, ar Uģi Jirgensonu, Dāvi Launieku un Mārtiņu Meļķi sastāvā.

Brenguļos debijas sacīksti piedzīvoja arī folkreisa 4WD pilnpiedziņas auto klase. Pirmo piecu dalībnieku cīņās uzvaru guva Dzintars Filipsons, aiz sevis atstājot Kitiju Jeršovu un Mareku Krapānu. Jāatzīmē, ka klase izraisa interesi, un tās iekšējie virzītāji nākamajos posmos sola papildinājumus dalībnieku sastāvā.

Krosa komisijas kausa pirmajā posmā uzvaras guva favorīti, par kuriem runāja jau labu laiku pirms sezonas sākuma. Latvijas čempionāta līmenim sagatavota lieliska tehnika brāļiem Sandrim un Mairim Viguļiem, tāpat arī Vladislavam Kozlovskim un daudziem citiem. Bija bažas par jauno auto izturību, taču komandas pastrādājušas godam: Sandris Vigulis pirmais, Kozlovskis otrais, Mairis Vigulis trešais. Aiz viņiem ne mazāk spēcīgie Oskars Troika, Andrejs Špels un Aivars Galbāliņš.

Folkreisa un Krosa komisijas kausa nākamais posms norisināsies 28. maijā Priekulē, Līgo trasē. Pieteikšanās šai cīņai jau sākusies!

Izmantotie resursi:
www.autocross.lv