Folkreisā tiks rīkots eksperiments aizmugurējās piedziņas mašīnām
Foto: Autocross.lv
LAF Folkreisa ietvaros jau izsenis ir vieta arī aizmugures piedziņas automašīnām, jeb tā sauktajai Klasika klasei. No šā gada paredzēta iespēja šāda tipa mašīnu braucējiem aizvadīt ne tikai atsevišķu finālu, bet pat visu sacīksti no sākuma līdz beigām. Tiesa, noteikta dalībnieku skaita gadījumā.
Klasikas veiksmes un neveiksmes, meklējot dalībnieku kvorumu, mijušās gadus no gada. Pirms pāris gadiem tika sasniegts augstākais punkts, kad Klasiku braucēju skaits vienā posmā pārvēlās pāri desmit sportistu atzīmei, kamēr šogad vēl jācīnās par ieskaites kvorumu – sešiem dalībniekiem, kas ļautu saņemt kopvērtējuma punktus un aizvadīt atsevišķu finālbraucienu.
Viens no argumentiem, kāpēc aizmugures piedziņas mašīnu braucēji neraujas uz folkreisu, tiek minēts konkurētspējas trūkums pret priekšpiedziņas braucējiem. Abu tipu mašīnām startējot kopā Klasikai ir sarežģīti cīnīties par kopējām augstām vietām, sevišķi, ja sacīkste jāaizvada slapjā trasē. Tiesa, ir bijuši vairāki pierādījumi, ka top-6 un pat top-3 gan posmos, gan kopvērtējumā ir iespējami. Tomēr zināma taisnība novērojumā ir.
Līdz ar to šogad tiks pieļauts eksperiments: ja Klasikas braucēju skaits pārsniegs desmit sportistu atzīmi (reāli sacīkstē, nevis pieteikumos), Klasika varēs startēt atsevišķi visos braucienos. Turklāt tas neaizliedz interesantiem aizvadīt cīņu arī absolūtajā vērtējumā. Šis ir kompromiss, kas varētu būt izdevīgs visiem: Klasikas braucējiem ir motivācija pulcēties, savukārt rīkotāji un skatītāji iegūst papildu izrādi, vērojot Klasikas braucēju atsevišķās cīņas. Šis nosacījums teorētiski var izmainīt arī Klasikas braucēju plānus ziemas sezonā.
Izmantotie resursi:
www.autocross.lv