El-Atija sarūpē “Toyota” pirmo uzvaru Dakaras rallijā
Foto: Dakar.com
Dienvidamerikas valstī Peru šodien noslēdzās ikgadējās Dakaras rallija sacensības, par uzvarētāju automobiļu klasē kļūstot Nāsiram El-Atijam. Kamēr viņam tas bija jau trešā uzvara karjerā, automobiļu markai “Toyota” šis ir pirmais panākums pasaulē grūtākajās motoru sporta sacīkstēs.
2011. gadā katariešu pilots El-Atija uzvarēja Dakaras rallijā ar “Volkswagen”, bet 2015. gadā guva pirmo vietu, startējot ar “Mini” spēkratu. Pēdējos trīs piegājienos viņš startējis ar “Toyota” pikapu, 2017. gadā izstājoties, pērn izcīnot otro vietu, bet šogad beidzot arī uzvarot. Sacīkšu vadību viņš bija pazaudējis tikai pēc otrā posma, taču to atguva un neatdeva līdz pat beigām. Vairākus konkurentus, ieskaitot Žinelu de Viljē, Karlosu Sainsu, Sebastjēnu Lēbu un Stefanu Petranselu piemeklēja dažādas ķibeles, kas viņiem liedza pacīnīties par uzvaru.
“Toyota Gazoo Racing” pilots El-Atija noslēdzošās dienas 112 km garajā ātrumposmā ierindojās tikai 12. vietā, droši un veiksmīgi sasniedzot Limu, kur pirms nepilnām divām nedēļām tika dots Dakaras rallija starts. Otro vietu šogad izcīnīja Nani Roma, kurš pārstāvēja “X-Raid” komandu un startēja ar “Mini”, atpaliekot no uzvarētāja 46 minūtes, bet gandrīz divas stundas zaudēja Lēbs, ierindojoties trešajā vietā. Francūzis šoreiz startēja ar “PH Sports” sagatavoto “Peugeot” apvidus automobili, nesaņemot rūpnīcas atbalstu, bet uzvarēja vairākos posmos.
Jāuzteic lieliskais lietuviešu sportistu sniegums. Ar izcīnītu 11. vietu Dakaras ralliju pabeidzis Benedikts Vanags, turklāt viņam tikai piecas sekundes (!) finišā pietrūka līdz pirmajam desmitniekam. Savukārt 12. vietā ralliju noslēdzis viņa tautietis Vaidots Žala. Sacīkšu gaitā piedzīvojis dažādas neveiksmes, taču citkārt rādījis ļoti cienījamu ātrumu, 36. vietā finišēja Antans Juknevičs. Visi trīs brauca ar “Toyota” pikapiem, bet katrs savā komandā.
Smago auto klasē trešo gadu pēc kārtas uzvarējusi “Kamaz” rūpnīcas komanda, kurai tas ir jau 16. panākums vēsturē. Krievu pilots Eduards Nikolajevs, tāpat kā 2017. un 2018. gadā, ieguva pirmo vietu, turklāt karjerā sportistam tā ir jau piektā uzvar Dakarā – četras reizes viņš to paveicis kā pilots, bet vienreiz kā Vladimira Čagina mehāniķis. “Kamaz” guva dubultuzvaru, otro vietu izcīnot Dmitrijam Sotņikovam, kurā zaudēja 25 minūtes, bet pārējās divas vienības ekipāžas tik veiksmīgas nebija. Andreju Karginovu diskvalificēja pēc tam, kad viņš vienā no posmiem uzbrauca kādam skatītājam un neapstājās, lai sniegtu palīdzību, kamēr Ajrats Mardījevs izstājās dzinēja problēmu dēļ. Izlaidis pagājušo Dakaras ralliju, jo pa to laiku startēja un uzvarēja “Africa Eco Race”, trešo vietu šajā reizē izcīnīja Žerārds de Rojs ar “Iveco”.
SxS klasē, kas Dakaras rallijā ieviesta nesen, uzvarēja bijušais motociklu klases braucējs Frančesko Lopess no Čīles, par vairāk nekā stundu pārspējot Džerardu Faresu, kamēr vēl pēc trim minūtēm seko Reinaldo Varela. Visi startēja ar “Can-Am” braucamrīkiem.
Rezultāti auto klasē:
Vieta | Pilots | Auto | Rezultāts |
---|---|---|---|
1. | Nāsirs El-Atija | Toyota | 34h38m14s |
2. | Nani Roma | Mini 4×4 | +46m42s |
3. | Sebastjēns Lēbs | Peugeot | +1h54m18s |
4. | Kuba Pržigonskis | Mini 4×4 | +2h28m31s |
5. | Sirils Deprē | Mini Buggy | +2h48m43s |
6. | Martins Prokops | Ford | +3h19m02s |
7. | Jazīds El-Radži | Mini 4×4 | +4h30m56s |
8. | Boriss Garafuliks | Mini 4×4 | +7h57m58s |
9. | Žinels de Viljē | Toyota | +7h59m16s |
10. | Ronans Šabo | Toyota | +8h09m58s |