Ducmanis: “BMW 325 CUP būs nākamā masveida autošosejas klase”
Foto: Facebook.com/bmw325cupbatcc
Latvijas Automobiļu federācija (LAF) atskatīties uz 2019. gada sezonu aicināja NEZ autošosejas komisijas pārstāvi un LAF Šosejas Padomes priekšsēdētāju Jāni Ducmani.
Šosejas komisijā šogad bija vēlēšanas un jaunā Šosejas Padome ir ļoti aktīva un produktīva. Tas liek skatīties uz nākotni ļoti pozitīvi, jo, piemēram, ar jaunās Šosejas Padomes iesaisti, jau 2020. gadā būs jauna sacensību klase – BMW 325 CUP, kuras potenciāls patreiz izskatās ļoti cerīgs. Es paredzu ka šī būs nākošā Latvijas un Baltijas nacionālā masveida autošosejas klase. Tāpat redzam, ka strauji attīstās ABC Race, kas ilgtermiņā dos savu ieguldījumu arī lielajai autošosejai. Visbeidzot, arī vēsturiskajās klasēs ir sagaidāmas izmaiņas, kuras tiks ieviestas jau 2020. gadā un kuras nodrošinās to, lai neatkārtotos šī gada situācija, kad, piemēram, VAZ 1300 klasē LČ kritēriji netika izpildīti.
2019. gads iezīmējās ar strauju attīstību tieši izturības sacensību formātos.
Ja runājam par to, kas šogad bija visgrūtākais – tieši čempionāta un sacensību rīkotāja adaptēšanās jaunajiem FIA noteikumiem bija visizaicinošākais.
Latvijas autošosejā 2019. gads patiesība bija tāds pārejas gads. Ja līdz šim, atbilstoši FIA noteikumiem, nacionālie čempionāti bija slēgti, proti, par nacionālo čempionu nevarēja kļūt ārzemnieks. Lielā mēra autošosejas attīstība Baltijā, tai skaitā Latvijā, tika balstīta uz NEZ formātu, jo tikai tādā veidā bija iespējams nodrošināt ar pienācīgu dalībnieku skaitu sacensībās. FIA, veicot izmaiņas noteikumos, šā gada sākumā, no vienas puses atvēra nacionālos čempionātus, bet no otras – faktiski radīja neinteresantus reģionālos čempionātus, it sevišķi tām valstīm, kurās ir pietiekams skaits savu lokālo dalībnieku. Šādas izmaiņas diezgan būtiski, manuprāt, negatīvi, ietekmēja autošosejas attīstību Baltijā šogad. Rezultātā, piemēram, Legend Cars klasē ārzemju sportistiem nebija motivācijas braukt uz sacensībām ārpus savas valsts, bet dalībnieku skaits pie mums Latvijā vai pat Baltijā nav tik liels, lai būtu iespējams nodrošināt sacensības mazskaitliskajām klasēm. Tas arī galvenokārt izskaidro kāpēc tikai 4 no 8 klasēm ir izdevies izpildīt Latvijas Čempionāta noteikšanas kritērijus – dalībnieku un sacensību skaita trūkums reģionā.
Attiecībā uz pašiem sportistiem, nevar nepieminēt vienu Latvijas autošosejas uzlecošo zvaigzni Valters Zviedris un viņa debiju startos ar pasaules līmeņa klases auto TCR un piedalīšanos FIA Motorsport Games tieši TCR klasē, sasniedzot ļoti atzīstamu sniegumu.
Ļoti daudz labu vārdu varētu teikt par visiem autošosejas sacensību rīkotājiem, kuru darbošanās līmenis aug ar katru sezonu. Pirmo reizi šogad Autosporta klubs “X sports” uzdrošinājās un rīkoja sacensības arī Somijā, jo līdz šim, tas bija noticis tikai tuvajās kaimiņu zemēs.
Ļoti vēlos pateikties arī visiem tiesnešiem, kuru kompetences arī aug ar katru sezonu, un attiecīgi sacensību norise kļūst arvien kvalitatīvāka. Šeit grūti izcelt kādu vienu, jo profesionāli ir auguši ļoti daudzi, arī attieksme ir kļuvusi pozitīvāka.