Nervu kutināšana pirms Dakāras maratonrallija
Info, Foto: Iveta Kaminska, AutoEuro
Maratonrallijs “Lisabona – Dakāra 2008” visiem dalībniekiem sākas ar tehniskās komisijas iziešanu, kas prasa ne mazums nervus. Ceturtdien, 3. janvārī Lisabonā jau agrā rīta stundā sporta mašīnas noteiktajā laikā sabrauca tehniskajā parkā un sportisti devās uz mandātu komisiju.
Pirmais piedzīvojums sākās ar to, ka ekipāžai Jānis Āzis/Ainars Princis (Rīga RRT, OSCar O3) bija izsniegts tāds pats starta numurs – 336., kā austriešu ekipāžai R. Sperrer/H. Šoltalbers, kuri brauc ar bagiju. Lai gan latvieši piereģistrējās pirmie, tomēr tehniskās komisijas laikā numurs tika nomainīts uz 337. Tālāk oskariešiem – arī ekipāžām Māris Saukāns/Didzis Zariņš un Andris Feldmanis/Krists Feldmanis (Rīga RRT, OSCar) viss ritēja raiti, un vakarā ap plkst. 18 tika saņemts apstiprinājums, ka viss ir pilnīgā kārtībā un sporta automašīnas var novietot slēgtajā tehniskajā parkā, no kura 5. janvārī tās taisnā ceļā dosies uz starta estakādi.
Motociklistiem – Jānim un Eināram Vinteriem (JV Rīga RRT, KTM) tehniskā pārbaude bija nolikta pēcpusdienā, tāpēc tikai vakarā visu iekārtu komisijas sāka pārbaudīt viņu sakarus un tehniskās iekārtas. Bez aizķeršanās netika cauri arī Einārs, kura motociklam pēkšņi nederīga izrādījās GPS antena, kas bija nokalpojusi visu iepriekšējo Dakāru. Kā smējās sportisti, “ar to Dakāras rallijs arī ir īpašs, ka iemāca risināt problēmas jau tehniskajā parkā, kur mazsvarīgs nav pat neviens sīkums.”
“RE Autoklubs” ekipāžai Jānis Naglis/Agris Pētersons (Mitsubishi Pajero) komisija “piekasījās” un pieprasīja priekšējām lampiņām uzlikt aizsargstikliņus, kas, lai tādus atrastu Lisabonā, protams, prasīja liekas pūles. Līdz vakaram problēma tika atrisināta un abas sporta mašīnas, tai skaitā arī ekipāžas Aldis Vilcāns/Artūrs Masteiko (Toyota LC 120, T2 klase) tika novietotas tehniskajā parkā.
Līdz ar to sportistiem atliek laiks vienu dienu veltīt atpūtai un noskaņoties startam 5. janvārī, kad sāksies īstais maratons. Uz starta šogad stāsies 205 motobraucēji, 20 sportisti ar kvadracikliem, 205 automobiļu ekipāžas un 100 kravas automobiļi.
Reportāža tapusi pateicoties atbalstītājiem: Rīgas Dome, Nacionālie bruņotie spēki, Latvijas Valsts Meži, Volkswagen, Dewalt, Parex Līzings, kā arī neliels paldies Ventspilij!