Mitsubishi iepazīstina ar jauno 2009. gada Dakāras rallijam paredzēto Racing Lancer-MRX09
Info: Anda Budļevska, Mitsubishi Motors Latvia
Foto: mitsubishi-motors.com
Mitsubishi Motors Corporation ir izveidojis jaunu sacīkšu automobili – Racing Lancer, kura misija būs tiekties pēc uzvaras nākamā gada Dakāras rallijā, kas, savukārt, 2009. gadā lauzīs tradīciju, jo tiks pārcelts no Āfrikas uz Dienvidameriku. Uzņēmumam Mitsubishi Motors Dakāra kalpo ne tikai kā Pajero/Montero pārdošanas un mārketinga platforma, bet arī nodrošina vienreizēju izmēģinājuma poligonu piedziņas un 4WD transmisiju sistēmu pārbaudei. Pieņemot korporatīvo lēmumu aktivitātēs, kas saistītas ar apvidus rallijiem, koncentrēties uz jaunā dīzeļdzinēja pilnveidošanu, Mitsubishi Motors uzskata, ka tas būs tikai pašsaprotami, ja jaunais Lancer (Japānā pazīstams kā Gallant Fortis), komerciāli un globāli nozīmīgais dīzeļdzinēja modelis, pārņems stafetes kociņu no Pajero/Montero un Pajero/Montero Evolution. Tehnoloģiskās zināšanas, kas uzkrātas, pateicoties uzņēmuma dalībai dažados apvidus rallijos, tajā skaitā arī Dakārā, tiks izmantotas dīzeļdzinēju pilnveidošanai, ieskaitot jaunās paaudzes tīro dīzeļdzinēju, kas darbinās nākotnes automobiļus. Tikmēr, tāpat kā līdz šim, 4WD sistēmu tehnoloģijas, kad to konfigurācija būs optimizēta atbilstoši mērķauditorijas prasībām, arī sāks izmantot vairumā ražotajos automobiļos.
Ar tā jauno korporatīvo saukli `Drive@earth` Mitsubishi Motors ļaus pircējiem visā pasaulē izbaudīt maksimālu mobilitāti, tai pat laikā uzņemoties atbildīgu nostāju vides jautājumos. Repsol Mitsubishi Ralliart komandai arī būs svarīga loma kā neatņemamai vienotās automobiļu pētījumu un izstrādes programmas daļai.
Racing Lancer ir augstākās kvalitātes apvidus ralliju automobilis, kas izstrādāts atbilstoši FIA Grupas T1 noteikumiem (pārveidoti apvidus rallija automobiļi). Tas atbilst arī jaunajam nolikumam, kas stāsies spēkā 2010. gadā. Lieki piebilst, ka jaunais ralliju automobilis ir daudz guvis no pieredzes, kas uzkrāta, piedaloties slavenajās Āfrikas sacensībās 25 gadus pēc kārtas ar automobiļiem Pajero/Montero un Pajero/Montero Evolution. Nodrošinātas 12 pārliecinošas uzvaras Dakārā, – uzvaru sērija, kas aizsākās piektajā Dakāras rallijā 1983. gadā.
MRX09 ir aprīkots ar jaunu daudz cauruļu tērauda šasiju, kas daudz guvusi no uzlabotajām CAE analīzēm, kuru nolūks ir optimizēt cauruļveida konstrukciju plānojumu un izmērus.
Automobilis būs aprīkots ar 3 litru V6 turbo dīzeļdzinēju, kuru uzņēmums šobrīd pilnveido 2008. gada Dakāras sacensību sērijas kvalifikācijas kārtās un 2008. gada FIA Cross-Country World Cup sacensībās. MRX09 oglekļa šķiedras virsbūve atgādina Lancer Sportback, jaunu sportisku hečbeku, kas Eiropas tirgū parādīsies šajā vasarā. Jaunais automobilis būs aprīkots ar to pašu 4WD sistēmu, piedziņu, atsperojumu un bremzēm, kas pārveidoti saskaņā ar jaunajiem tehniskajiem noteikumiem un turbo dīzeļdzinēja īpatnībām.
Tehniskā informācija
Kopējais garums: 4475 mm
Kopējais platums: 1990 mm
Riteņu garenbāze: 2900 mm
Priekšējā/aizmugurējā šķērsbāze: 1750 mm/1750 mm
Svars: 1900 kg
Dzinējs: 2997 cm3 V6 turbo dīzeļdzinējs, maksimālā jauda: vairāk kā 190 kW (260 ZS)
Maksimālais griezes moments: vairāk kā 650 Nm (66,3 kgm)
Transmisija: Ricardo piecu pārnesumu secīgā, manuālā
4WD sistēma: pastāvīga četru riteņu piedziņa ar ierobežotas slīdes centrālo diferenciāli.
MRX09: Mitsubishi jaunākā apvidus rallija dalībnieka jaunais kods. `MRX09` apzīmē `Mitsubishi Rally `Cross Country`(`X`) un sacensību gadu (`09` = 2009).