Baumanis: “Elektroauto jauda ir ļoti līdzīga superkāriem”

Foto: Dace Janova, 4rati.lv

Latvijas autosporta līdzjutējus 19. un 20. septembrī CSDD Biķernieku trasē Neste World RX of Rīga ietvaros Jānis Baumanis priecēja ar debiju šogad izveidotā elektroautomašīnu čempionātā Projekt E, kur latviešu sportists “Ferratum” komandas sastāvā ar “Ford Fiesta” automašīnu ierindojās otrajā vietā.

Četros kvalifikācijas braucienos Jānis izrādījās ātrākais pirmajā un galvenā ciņa viņam visa posma garunā izrādījās ar jauno Citroen C3 mašīnu un tās pilotu Sirilu Reimondu, kamēr pārējie divi Projekt E Rīgas posma dalībnieki Natālija Barate un Svein Bjarte Holtens cīnījās par trešo vietu.

Ņemot vērā mazo dalībnieku skaitu, pagaidām Projekt E tikai dod ieskatu skatītājiem, komandām un pilotiem par to, kāda elektro klase varētu izskatīties nākotnē.

Finālā abi favorīti startēja no pirmās rindas un Reimonds spēja nosargāt iekšmalu pirms pirmā pagrieziena, tikmēr Jānis saglabāja otro pozīciju un aizvadīja braucienu bez kļūdām savā māju posmā, pēc finiša kopā ar Reimondu uzgriežot ‘saulītes’ skatītāju tribīnes priekšā. Sacensību laikā Baumanis tika pie 20 punktiem, kas pēc diviem posmiem ļauj kopvērtējumā ierindoties ceturtajā pozīcijā.

“Pirmā kvalifikācija bija samērā veiksmīga, otrajā Sirilam padevās labāks starts. Trasē darām, ko varam, taču ir manāms, ka Citroen gūst priekšrocības uz asfalta, turpretim mēs esam spēcīgāki uz grants. Ir interesanti salīdzināt kā R5 mašīnas uzvedas Projekt E ieskaitē ļoti labu braucēju rokās, jo Sirils ir spēcīgs pilots. Sestdien bija ļoti baudāma diena ar ko pilnīgi jaunu. Jauda ir ļoti līdzīga superkāriem, svars ir lielāks, tādēļ arī zaudējam aptuveni 2 sekundes aplī. Mašīna ir par 200 kilogramiem smagāka, bet tās bremzēšanas ceļš garāks. Drīz jau varēsim cīnīties sekundes desmitdaļu robežās par vadošo piecinieku,” pēc pirmās sacensību dienas stāstīja Jānis Baumanis.

“Pirms fināla jau bija nojausma, kas tajā notiks. Gan man, gan Sirilam bija saglabāts nelietots riepu komplekts priekš fināla. Mazliet cerēju, ka viņš tās izmantos kādā no iepriekšējiem braucieniem, taču viņa taktika bija identiska manai. Startā viņš aizbrauca man priekšā, bet trasē vairs klāt netiku. Jebkurā gadījumā cīņa bija ļoti laba. Pēc finiša uzgriezu saulītes skatītājiem par prieku. Ceru, ka arī viņiem patika. Esmu priecīgs, ka esmu pasaulē vienīgais braucējs, kurš ir piedalījies un kāpis uz pjedestāla visās šobrīd notiekošajās pasaules un Eiropas čempionātu ieskaitēs. Mašīnai vēl ir daudz kurp tiekties, bet bija ļoti interesanti redzēt, ko tā jau spēj paveikt.”