Banjul Challenge: 21.12.08.
Info: Ekipāža 9804, E.Janovs, J.Gaibišelis
21/12/2008, plkst.14:30, 0 km, 2.4 grādi ārā, 20 grādi iekšā
Startējam pusotru stundu vēlāk nekā plānots. Bez Malārijas tabletēm. Ceram tās saņemt Spānijā, Sotograndē. Visādi citādi citu aizķeršanos nav un nogurums pēc iepriekšējās negulētās nakts veicot pēdējos auto sagatavošanas darbus līdz plkst. 2:00 vai 3:00 no rīta nav jūtams.
21/12/2008, plkst.15:50, 56 km, 1.5 grādi ārā, 19.8 grādi iekšā
Bauskā tiek uzpildīta auto benzīna bāka, nopirkts Tērvetes alus, dabūts flash karšu lasītājs, nolīgts video operators.
21/12/2008, plkst.16:12, 75 km, 1.4 grādi ārā, 20.7 grādi iekšā
Uz Latvijs-Lietuvas robežas mūs atstāj atbalsta grupa un turpmāk nākas paļauties vien uz pašu spēkiem.
21/12/2008, plkst.18:26, 255 km, 1.4 grādi ārā, 22 grādi iekšā
Pēc viena neveiksmīga mēģinājuma nogriezties no Palangas-Kauņas šosejas, iebraucot nepareizā ceļā un gandrīz zālē :), tomēr veiksmīgi atrodam īsto Kauņas apvedceļu 🙂 un pirmajā benzīntankā pēc 20 minūtēm sagaidam Ainaru un Agri. Ainars un Agris ar mums dalīs kopīgus priekus un bēdas, veiksmes un neveiksmes (ceram gan, ka vairāk pirmos nekā otros) nākamās trīs nedēļas. Pēc kafijas iebaudīšanas turpinām ceļu jau divu ekipāžu sastāvā.
21/12/2008, plkst.20:40, 348 km, 2.2 grādi ārā, 22.4 grādi iekšā
Bez īpaši lielām problēmām (ja neskaita to, ka mašīnas jauda zūd ik pa laikam un nākas apstāties, lai problēmu risinātu), veiksmīgi sasniedzam Polijas robežu. Tiek arī atklāta vaina – sveču vads “sit cauri”. Ir risinājums, bet nav līdzekļi – benzīntankā nav nopērkami jauni svečvadi, rezerves svečvadus slinkums vilkt ārā no bagāžnieka pašas apakšas, bet speciālo aerosolu svečvadu izolācijai, mitruma atgrūšanai kurā katrā benzīntankā nopirkt nevar. Bet tā kā lietus ir pierimies, tad arī vaina vairs nav tik akūta. Nedaudz pārsteidz lielais degvielas patēriņš – 10.6 l/100 km. Bet izskaidrojam to ar slikto laiku un svečvadu problēmu.