‘Porsche Latvia Racing Team’ svin dubultuzvaru Biķernieku trasē

Foto: Porsche Latvia Racing Team
“Porsche Latvia Racing Team” spoži atklājusi jauno sacensību sezonu, savā klasē izcīnot uzvaru sprintā un divu stundu izturības sacīkstē nule aizvadītajās 2025. gada “Baltic Touring Car Championship” pirmajās sacensībās Rīgā, Biķernieku trasē, informēja komandas vadītājs Valters Zviedris.
BGT AM+ klasē sprintā īpaši izcēlās igauņu braucējs Romets Reisins, kurš ar “Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport” uzrādīja dominējošu sniegumu kvalifikācijā, ieguva pirmo vietu klasē un devīto kopvērtējumā, un visos trīs sprinta braucienos izcīnīja uzvaru savā klasē.
Tikmēr divu stundu izturības sacīkstē BGT AM+ klasē pie “Kaimanu mednieka” stūres triumfēja piloti Māris Palma un Vadims Vakarjuks, izcīnot 1. vietu savā klasē un 8. vietu kopvērtējumā. Šī bija pirmā reize, kad abi piloti piedalījās izturības sacīkstē Biķernieku trasē.
“Aizvadījām trīs jaudīgas dienas Biķerniekos – treniņi, kvalifikācijas, trīs sprinta braucieni un divu stundu izturības sacensības. Ļoti labi rezultāti, lielisks temps šajā trasē, kuru izaicinošu padarīja lietus un nepastāvīgie laikapstākļi. Esmu lepns par visiem komandas pilotiem – salīdzinot ar pērno gadu, redzams liels progress. Visi saprot sacensību formātu, mašīnas un sacensību garu. Romets Reisins visos trijos braucienos pirmais klasē – ļoti dominējoši. Tāpat Māris Palma un Vadims Vakarjuks – otrais starts izturības sacīkstēs un uzvara, turklāt tik sarežģītos laikapstākļos,” sacīja “Porsche Latvia Racing Team” vadītājs.
Igauņu pilots Romets Reisins, kurš sacensībās debitēja ar vidusdzinēja sporta auto, izcēla komandas darbu un spēju pielāgoties.
“Pirmo reizi braucu ar vidusdzinēja auto sākumā bija jāpielāgojas, bet pēc treniņiem jutos labi. Pirmajā sacīkstē lietainie apstākļi bija izaicinoši, bet auto uz slapjā seguma uzvedās lieliski. Biju pārsteigts, ka finišā klases konkurentus apsteidzu par vairāk nekā 10 sekundēm. Otrajos braucienos bija mazāk drāmas, bet ļoti patika braukt ar šo auto un piedalīties sacensībās kopā ar tik profesionālu komandu,” teica Romets.
Māris Palma, kurš kopā ar Vadimu Vakarjuku startēja izturības sacīkstēs, uzsvēra gan trases sarežģītību, gan laikapstākļu ietekmi.
“Biķernieku trase pati par sevi ir izaicinoša, bet laikapstākļi to padarīja vēl sarežģītāku. Pateicoties lieliskai komandai un sagatavošanās darbam, spējām braukt stabili arī lietū. Žēl, ka sacīkstes laikā bija garš “code 60” periods, kas saīsināja sportisko daļu, bet kopumā ļoti vērtīga pieredze un liels prieks par uzvaru klasē,” norādīja Palma.
Vadimam Vakarjukam šīs bija trešās sacensības pie “Kaimanu mednieka” stūres, un arī viņš ir gandarīts par Biķerniekos sasniegto.
“Varētu teikt, ka manā gadījumā šīs sacensības bija dramatiskas, jo bija daudz apdzīšanu, spriedzes, bija jāpārvar nogurums un arī jāizvairās no sadursmes. No sākotnējās 11. pozīcijas noslīdēju uz 15., un, lai uzlabotu rezultātu, pat brauciena laikā apguvu jaunas prasmes, par ko esmu ļoti priecīgs. Tas nebūtu bijis iespējams bez profesionālas komandas, no kuras saņēmu gan emocionālo atbalstu, gan praktiskus ieteikumus braukšanas uzlabošanai,” sacīja pilots.
Mārtiņš Lukstiņš, kurš debitēja ar “Porsche GT3 Cup” auto, BGT PRO klasē uzrādīja stabilus rezultātus – kvalifikācijā 3. vietu, bet sprintos attiecīgi trešo vietu un divas reizes ceturto vietu savā klasē (kopvērtējumā attiecīgi – piektā, sestā un septītā vieta).
“Mārtiņš Lukstiņš pie “Porsche GT3 Cup” stūres sēdās pirmo reizi. Braucieni nebija viegli, jo bija daudz apdzīšanu un arī trases apstākļi nebija no vienkāršākajiem, taču katrā posmā redzējām progresu, un es lepojos ar to,” sacīja Zviedris.
“Porsche Latvia Racing Team” savā otrajā sezonā ambīcijas pieteikusi ar spēcīgu sniegumu Rīgas posmā, pārliecināts komandas vadītājs Valters Zviedris. Nākamās sacensības solās būt vēl spraigākas, komanda sola turpināt attīstību un pārsteigt līdzjutējus.
“Porsche Latvia Racing Team” tika izveidota 2024. gadā, paplašinot “Porsche Experience” programmu Latvijā. Komandu vada pieredzējušais autosportists un sertificēts “Porsche Experience” instruktors Valters Zviedris.
Par “Porsche Latvia Racing Team” komandas pilotiem var kļūt “Porsche” klienti, kuri sekmīgi izgājuši “Porsche Exeperience” programmas trīs līmeņus un par kuru braukšanas prasmēm kopumā vēl būs papildus pārliecinājies komandas vadītājs Valters Zviedris. Klienti, kuri izpildījuši šos nosacījumus, varēs iegādāties vietu komandā, pretī iegūstot unikālu iespēju startēt īstās sacensībās ar pilnu komandas atbalstu.
Jau vēstīts, ka “Porsche Latvia Racing Team” trasē dodas ar “Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport” ar 4,0 litru sešcilindru bokserdzinēju. Šis augsto apgriezienu spēka agregāts ir tieši tāds pats kā “911 GT3 Cup” sacīkšu automašīnai, un tas attīsta 500 Zs – par 25 Zs vairāk, nekā spēja “718 Cayman GT4 RS Clubsport” priekštecis.
Savu sacīkšu auto komanda dēvē arī par “Kaimanu mednieku” tā simboliskā dizaina dēļ. Proti, automobilim ir īpašs eksterjera dizains, kas izceļ ne tikai pašu spēkratu, bet ir arī saikni ar Latviju. “Cayman” nosaukums ir cēlies no Dienvidamerikas krokodilu paveida – kaimans. Automašīnas dizainā ir izmantota simboliskā saistība ar Krokodilu Dandiju, par kuru tiek uzskatīts, ka varoņa prototips esot Dundagas pagastā dzimušais latvietis Arvīds Blūmentāls. Viņš 20. gadsimta piecdesmitajos un sešdesmitajos gados dzīvoja Austrālijā un bija leģendārs krokodilu mednieks. Tā vizuāli arī automašīnas eksterjerā asociatīvi tiek uzsvērta tā jauda, “medību instinkts” un tiekšanās pēc uzvaras, kā arī komandas piederība Latvijai.