Vecpils folkreisā startēs 63 braucēji, 4WD klasē – seši
Foto: Kaspars Cikmačs, 4rati.lv
Trešdien noslēdzās pieteikumu termiņš sestdienas Folkreisa Vasaras kausa un Krosa komisijas autokrosa kausa trešajam posmam, kas norisināsies Vecpils autotrasē. Folkreisā 63, folkreisa 4WD klasē seši, Krosa komisijas kausā 20 dalībnieku – cīņa, kā ierasts, nopietna.
Šā gada Folkreisa un Krosa komisijas kausa posmu dalībnieku kopējais skaits līdz šim bijis apbrīnojami stabils: Brenguļos, Priekulē un Vecpilī pieteikumu skaits svārstās robežās no 90 līdz 94 braucējiem. Sakritības pēc arī klasēs sastāvi skaita ziņā allaž ir līdzīgi, lai gan, atkarībā no posmu ģeogrāfijas, braucēju saraksts bijis mainīgs – Vidzemes posmā vieni, Kurzemes posmos citi. Taču pāri visam neprognozējamība, kas arī ir svarīgākais sacensību skatītājiem un līdzjutējiem.
To, ka folkreisā iznākums nav prognozējams, secinājām jau iepriekš. Iespējams, Vecpils posms nostabilizēs pārliecību par reālajiem spēku samēriem kopvērtējuma kontekstā. Pašlaik vadībā ir otrā posma Priekulē uzvarētājs Edgars Tralla. Taču devītā vieta pirmajā sacīkstē it kā neļauj viņu dēvēt par galveno favorītu. Arī sekotājus nē – ne Lenards Patriks Lepsis, ne Gatis Ģērmanis, ne Marta Starka šogad vēl nav bijuši uz pjedestāla, taču kopvērtējumā ir pozīcijās no otrās līdz ceturtajai. Kļūst skaidrs: kurš visātrāk iegūs augstu rezultātu stabilitāti, uzvarēs kopvērtējumā.
Arī papildvērtējumos intrigas netrūkst, taču vismaz redzamas favorītu tendences. Junioru kausā divas pārliecinošas uzvaras Lepsim, Dāmu kausā neveiksmīga otrā vieta un veiksmīga uzvara Starkai. Jaunajā Debitantu kausā pirmajā visai loģiski šķita, ka uzvarēja Mārtiņš Empelis, jo debijas sacīkstē viņš arī absolūtajā ieskaitē sasniedza šokējošu trešo vietu. Taču otrais posms viņam noslēdzās 27. vietā, kam vajadzētu nozīmēt sliktu rezultātu arī starp debitantiem. Un tomēr, 17 debitantu konkurencē viņš vienalga izrādījās labākais no šogad folkreisa braucēja karjeru sākušajiem. Tas, šķiet, nozīmē, ka Priekules trase jaunajiem braucējiem ir pamatīgs izaicinājums.
Komandu vērtējumā sezonā veidojas labs duelis starp līdzšinējiem līderiem no SK “Garkalne Racing” (Lepsis, Starka, Artis Biezais) un jauno komandu ar pieredzējušiem bukiem “Ziemeļlatvija” (Tralla, Ģērmanis, vienā posmā startējušais Māris Zālītis).
Arī folkreisa 4WD klase debijas sezonā sarūpē intrigu, jo pirmajos posmos faktiski diametrāli pretēji rezultāti: ja Brenguļos Kaspars Zuģickis un Mareks Aseriņš palika pēdējie, tad Priekulē abi izrādījās pirmie. Starp citu, šai klasei šis būs pēdējais posms saudzēšanas režīmā – nākamajā sacīkstē Pilskalnos klasē tiks atklāta pirkšanas iespēja, līdz ar to klase kļūs par “īstu folkreisu”.
Krosa komisijas kausa izcīņā pirmie posmi izteiktāk iezīmējuši līderus, taču viņu ir vairāki – Sandris Vigulis un Oskars Troika guvuši pa uzvarai, uz pjedestāla abos posmos Vladislavs Kozlovskis, ātrs ir Mairis Vigulis, allaž stabils Aivars Galbāliņš. Šajā klasē Vecpils varētu izkristalizēt precīzāku spēku sadalījumu.
Izmantotie resursi:
www.autocross.lv