Sportisti aktīvi gatavojas Latvijas autokrosa čempionātam

Foto: Kaspars Cikmačs, 4rati.lv

Pēc nedaudz vairāk nekā nedēļas startēs šā gada Latvijas autokrosa čempionāts, tāpēc sportisti arvien aktīvāk veic licencēšanās procesu. Klašu sastāvi vēl pieticīgi, taču parādās patīkamas nianses un braucēju plāni, vēsta portāl “autocross.lv”.

Folkreisa vicečempions pāriet uz autokrosu

Pašlaik – visai prognozēti – visvairāk dalībnieku pulcējas 2000 Super klasē – vienīgā kategorija, kurā jau būtu posma ieskaitei nepieciešamais kvorums. No līdz šim vērotā pamatsastāva licences nokārtojuši Edijs Ošs, Mārtiņš Starks, Juris Spīķis un Oskars Troika. Nojaušams, ka šajā klasē varētu nonākt arī Normunds Akmentiņš. Pērn sezonas nogalē daudzsološi atgriezušais Juris Smilga jau licencēts šim gadam. Nodomus neslēpj arī folkreisa pērnās vasaras un šīs ziemas kausu otrās vietas ieguvējs Mārtiņš Spīķis, kurš Facebook leģendārā Peugeot 206 fotogrāfijai parakstījis: “Ar milzīgu ģimenes atbalstu šo Peugeot 206 atkal vedīšu trasē, kā arī debitēšu Latvijas čempionāta 2000 Super klasē! Būšu pēc kārtas ceturtais no brāļiem, kas startējis ar šo auto! Brāļi kopā izcīnījuši piecus čempiontitulus, divus Latvijas čempionātā, trīs Baltijā!”

Arī 1600 klasē, šķiet, būs labs sportistu pulks. Pērnā gada rudens bažas, ka klase šogad varētu cīnīties ar kvoruma problēmām, ir mazinājušās. Pašlaik licences sakārtojuši četri braucēji: vicečempions Raimonds Mūrnieks, Mareks Dainis, kā arī čempionāta debitanti Pēteris Āboliņš un Krists Valters.

Raimonds, pēc visa spriežot, šogad varētu kļūt par čempionāta galveno favorītu, vismaz pagaidām tā šķiet. Tikmēr Mareks Dainis būvē jaunu Hondu šai klasei: “Darbi iet uz priekšu, jaunajā virsbūvē no iepriekšējās mašīnas puse mezglu jau pārlikta. Šonedēļ tiek ielikts dzinējs, tad paliek tikai sīkumi – degvielas tvertne, logi un pārējais.”

Pēteris Āboliņš debijai gatavo savulaik rallijā braukušu VAZ 2108. Savukārt Krists Valters šobrīd ir jaunākais no licencētajiem sportistiem: 15 gadi. Kurzemnieks līdz šim aizvadījis vairākas amatieru treniņsacīkstes, nu briest debijai čempionātā.

Klasē bez regulārajiem braucējiem fragmentāri plāno parādīties arī Kaspars Silenieks, Sandis Džeriņš un Jānis Balodis – braucēji neplāno pilnu čempionātu, bet uz starta redzēsim, cerams. Runā, ka pilnu sezonu klasē varētu mēģināt aizvadīt titulētais Reinis Lilienšteins.

Šīs starpsezonas klašu karaliene(s) ir reformētā(s) Open klase(s). Vairākkārt pieminētais nosacījums – astoņi licencēti sportisti līdz 24. martam, lai būtu čempionāta statuss – rada zināmu intrigu. Vispārpieņemtā patiesība līdz šim bijusi, ka Open 2500 sapulcēs nepieciešamos astoņu dalībniekus, turklāt nupat izskatās, ar drošu uzviju. Savukārt Open 3500 savu pulciņu nesavāks. Taču par lielo klasi – pēdējā brīža rāvienam vēl ir laiks un, interesanti, ka licenci kā šīs klases braucējs nokārtojis neviens cits kā Aldis Zēbergs. Ja šis manevrs varētu kalpot par pēdējā brīža brīnuma aizsācēju, tad pārējiem ir atlicis pavisam maz, lai izveidotu klasi.

Aldis gan apzinās, ka Latvijas čempionātā diez vai klase būs. Šo sezonu paredzēts pavadīt bez konkrētas programmas – starts Lietuvas Eiropas čempionāta posmā, tuvākajās rallijkrosa sacensībās. Šis plāns saskan arī ar citu pērnā gada Open braucēju, kuri atbilstu Open 3500, plāniem. Starp citu, klasei ir reāla Baltijas autokrosa čempionāta norise, taču tad nepieciešamas aktivitātes no lietuviešu puses. Pa abām valstīm sapulcēt sešus dalībniekus Baltijas posmos būtu pat iespējams.

Open 2500 klasē šobrīd pieci licencēti braucēji – jau iepriekš minētajiem Harijam Līgotnim, Jānim Kozlovskim un Kristapam Ašmanim pievienojušies Ints Jeršovs un Raivis Grigorovičs, kurš gatavojas čempionātam šajā klasē ar jaunu auto. Noprotams, ka tuvākajās dienās būs papildinājumi, kas arvien pārliecinošāk pietuvos klasi čempionāta statusam. Iespējams, klasē šogad redzēsim arī neticamus tehnikas brīnumus, taču – lai tie realizējas, tad pētīsim.

VAZ Klasika klasē šobrīd četri licencēti braucēji – čempions Arnis Odiņš, pieredzējušais Edijs Zimza, pērn čempionātā debitējušais Edgars Elsts, kā arī šogad debijas sacīksti plānojošais Rinalds Apiņš.

Pašlaik visklusākā no visām ir B600 klase, lai gan starpsezonā tā sakūla tehniskas dabas jautājumus par to, kāda bagiju klase izskatīsies tuvākajā nākotnē. Braucēji būs un daudz. Uz starta arī Jānis Baumanis, kurš šobrīd ir vienīgais licencētais klases braucējs. Un nē, ne tas Jānis Baumanis, kuru padomājāt! Sakritības rezultātā šogad krosā debitēs cits Jānis, ne tas, kurš divkārtējais šīs klases Latvijas čempions. Ā, un jā, arī Eiropas rallijkrosa čempions un pasaules čempionāta dalībnieks.

B600 klasē līdzšinējā čempione Beate Klipa varētu netikt uz visiem posmiem visai pamatīgās citu disciplīnu programmas dēļ – šogad paredzēts arī kartings, autošoseja un rallijkross. Runā, ka šogad pa retam uz starta redzēsim arī Valteru Zīvertu.

Starp citu, šogad atkal tiks aizvadīts Baltijas kauss smagajām automašīnām, no kurām viens posms notiks vasarā Smiltenē. Pašlaik viens Latvijas licenci saņēmušais braucējs smago auto cīņām B6000 klasē ir Intars Bališevs.

Visi minētie pašlaik ir visi nacionālā līmeņa krosa licences saņēmēji, taču, saprotams, tas ir tikai sākums. Vai pamanījāt, ka katrā klasē ir jauni sportisti? Tendence iepriecinoša!

Gaidāms “Volvo” iebrukums

Līdz šim folkreisā un LAF Krosa komisijas kausā startējušais Armands Pārupe šodien kļuvis par vēl vienu licencētu Latvijas čempionāta Open 2500 klases braucēju. Sagatavots jauns Volvo S60, taču apaļīgo Volvo invāzija šogad trasēs būs pamatīga.

Pēc sezonām folkreisā un krosā Pārupe ar priekšpiedziņas Volvo S60 gatavs debijai Latvijas autokrosa čempionātā. Līdz ar to šobrīd Open 2500 klasei licencējušies seši braucēji, vēl solis tuvāk čempionāta statusam.

Armands ar S60 startēja jau pērn. Taču čempionātam sagatavots jauns auto, bet kopumā šādi Volvo būs trīs. Vēl bez čempionāta mašīnas viens Volvo cīnīsies LAF Krosa komisijas kausā, bet vēl viens (pērnais) – folkreisā. Armands, kurš kopā ar vārda brāli un kolēģi, folkreisā startējošo Armandu Aseriņu ikdienā nodarbojas ar Volvo rezerves daļu tirgošanu (tad nu gan pārsteigums!), ievilkuši krosa saimē vēl vairākus entuziastus. Vēl bez minētajām Volvo mašīnām folkreisā uz starta būs arī divi BMW automobiļi.

Starp citu, pirmais un pašlaik vienīgais folkreisā startējušais Volvo pērn bija Andrejam Lajevskim, kurš pierādīja, ka ar aizmugures piedziņas auto var sasniegt izcilus rezultātus. Pērn Vasaras kausā sasniegta trešā vieta. Taču pēc sezonas šis Volvo 940 piedzīvoja savu pēdējo avāriju un šogad trasēs vairs nebūs redzams. Tomēr Andrejs folkreisa sezonai gatavojas – ar jaunu auto un, lai arī cenšas paturēt noslēpumā tā marku un modeli, saka priekšā, ka Latvijas krosa vidē šāds auto nav bijis. Tā kā izteiktie Klasiku automobiļi BMW, VAZ, Volvo, utt, ir manīti, minējumi virzās Mercedes virzienā. Taču gaidīsim Andreja atzīšanos.

Izmantotie resursi:
www.autocross.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *