Pieci sportisti uz Vecpili dodas ar pirmajām uzvarām kabatā
Foto: Kaspars Cikmačs, 4rati.lv
Uz sestdienas Latvijas autokrosa čempionāta piekto posmu Vecpilī pieci braucēji dosies ar pirmajām uzvarām kabatā. Iepriekšējais posms Pilskalnos sarūpēja unikālu situāciju: visās pieaugušo braucēju klasēs LČ ieskaitē uzvarēja braucēji, kuru kontā vēl nebija neviens šāds panākums. Andis Skolmeistars, Ritvars Kārkliņš, Jānis Dreimanis, Gatis Geisters un Andris Krieviņš uz starta stāsies nu jau ar citu domu.
Andis Skolmeistars čempionātā vairāk vai mazāk regulāri startē jau astoto sezonu. Izlaidis pirmos divus šā gada posmus Andis uzradās trešajā sacīkstē Valmierā, veicot negaidītu atentāta mēģinājumu pret līdz tam neuzvarēto 1600 klases līderi Arni Odiņu. Anda braucienā šogad ir redzams gan labi dziedošs auto, gan paša braukšanas stabilitāte, gan ļoti skatāms cīņasspars. Jēkabpils uzvara – pelnīta, bet sezonas atlikušo posmu turpinājums Skolmeistara dēļ varētu būt ļoti aizraujošs, jo, turpinot ražot pjedestāla pozīcijas Andis var pamatīgi iejaukties medaļu dalīšanā.
2000 Super klasē pēc Jura Spīķa uzvaras anulēšanas pie panākuma Pilskalnos tika Ritvars Kārkliņš. Cēsinieks, kurš autosportā – Latvijas ziemas autosprinta čempionātā un folkreisā – jau bija pagaršojis uzvaras, šā gada čempionātā ienāca visai pēkšņi. Nedēļu pirms pirmā posma tika iegādāta Opel Astra, kurai bija zināma pozitīva vēsture, taču arī skaidrs, ka darāmā rezultātu sasniegšanai vēl daudz. Mašīnas un komandas “zaļumu” apliecināja pāragrā izstāšanās Smiltenē, kad situāciju nebija iespējams glābt vienkārši tāpēc, ka nebija sagatavotas nekādas rezerves. Taču pirmā Vecpils parādīja spožu Kārkliņa potenciālu un startu finālā no pirmās starta rindas, kas šajā klasē pats par sevi ir sasniegums. Protams, nodevīgs bija defekts, kas lika palikt bez starta finālā, taču brīdinājuma šāviens konkurentiem atskanēja.
Lielā mērā var teikt, ka Pilskalnos veiksme Ritvaram atdeva parādu. Bieži tā nenotiek, un tā notiek ar stiprākajiem. Finālu uzvarēja Juris Spīķis, taču pa ceļam uz pirmajiem pagriezieniem Juris bija sagriezis Mārtiņa Starka auto, par ko saņēma attiecīgo pozīciju sodu. Tikmēr Kārkliņš bija pārdzīvojis Riharda Daiņa gandrīz apgāšanos turpat acu priekšā, kā arī Spīķa/Starka radīto haosu tajā pašā līkumā, drīz finālā nonākot otrajā vietā. Tiesnešu lēmums par Spīķi un Ritvaram uzvara rokā.
Kārkliņa līdz šim lielākie panākumi bija divas uzvaras folkreisa posmos.
Open 2500 klasē Pilskalnos turbīnas spiediena problēmas piemeklēja “neuzvaramo” Lauri Unāmu, kas līderpozīcijā iecēla Jāni Dreimani. Objektīvi varētu teikt, ka no visiem pieciem jaunajiem uzvarētājiem šī uzvara visvairāk izskatījās pēc mazas jaukas dāvaniņas. Taču Jāņa sniegumu vērtējot kopumā, ko Autocross.lv jau atzīmēja pirms Jēkabpils, šādam rezultātam bija jābūt. Kaut tāpēc, ka Dreimanis to nopelnījis ar savu stabilitāti un minimālo kļūdu un tehnisko problēmu procentu. Šobrīd var teikt, ka Jānis ir klases stabilākais braucējs. Ja pieņemam, ka jebkura līdera uzvaru sērija reiz pārtrūkst, tad nebija pelnījušāka braucēja par Dreimani, kuram šo uzvaru šobrīd saņemt.
Iespējams, patiesākais rādītājs par Jāņa šā gada kvalitāti ir viņa principiālais duelis ar Jāni Kozlovski – morālo līderi klases “vecajo” rindās. Ja Dreimaņa karjeras sākumā bija izteikti redzams, ka Kozlovskis ir pazaudējis to sparinga partneri, kāds bija Raimonds Jerāns, tad šogad ir sajūta, ka Dreimanis ir tas ar lielo pieredzi. Savukārt otra sezonas scenārijs atgādina debitantu, kuram ambīcijas un ātrums it kā būtu, taču realizācija neizdodas. Apbrīnojami, ka iespējamas šādas snieguma izmaiņas pāris sezonu laikā…
Dreimaņa līdz šim augstākais sasniegums krosā bija viena uzvara LAF Krosa komisijas kausa posmā 2013. gadā Vecpilī, sezonā, kad viņš ar meistaru Andi Kļavu spēkojās par seriāla kopvērtējuma uzvaru. Togad tikai pāris punktu pietrūka līdz uzvarai sezonā. Taču cīņa bija pret pašu Kļavu – piedodami.
Gatis Geisters ir viens no B600 īpašā jauno brašuļu kolektīva, kas ticis pie uzvaras. Taisnības labad jāatgādina, ka klasē pirmās uzvaras līdz Gata panākumam guva arī Jānis Baumanis un Jānis Geisters. Taču Gatis šoreiz jāizceļ, jo iekļuva “Pilskalnu Piecu Pirmo” klubiņā.
Klase kopumā atgādina kaut ko starp Vārnu ielas republiku un enerģisku indiāņu cilti, kura izveidojusies vietējā pagalmā vasaras brīvlaika periodā. Jauni, traki, emociju un enerģijas pārpilni, visi kā viens. Četri posmi – četri dažādi uzvarētāji (bez minētajiem arī Kaspars Meņģelis), puse dalībnieku – čempiontitula pretendenti. Lieliski!
Gatis Geisters līdz uzvarai nonāca kaut kā pašsaprotami, izmantojot konkurentu kļūdas un neveiksmes, noturot savu līderpozīciju un sasniedzot pelnītu panākumu. Klasē ir vēl divi, trīs braucēji, kuriem šogad ir iespēja pievienoties uzvarētāju sarakstam, Geisters šo uzdevumu jau izpildījis.
VAZ Klasika cīņās Andris Krieviņš Pilskalnu finālā šķita neuzvarams, lai gan dienas ritējums tā īsti nediktēja šādu iznākumu. Daļa no favorītiem avarēja vai visu salauza, kādam tā uzvara bija jāpaņem! Un, ja pēc spēku samēriem, tad nekādā gadījumā nevar teikt, ka Andris uzradās no zila gaisa un netīšām guva panākumu. Viņš, kad startē, allaž bijis reāls spēks cīņā par katra posma pjedestālu.
Redzot, kā veidojas pirmo uzvaru stāsti un, kā kuram gājis ceļā pēc kārotiem panākumiem, atkal gribas sev vēlreiz pateikt – nu taču interesanti! Kas paredzēts Vecpils scenārijos?
Izmantotie resursi:
www.autocross.lv