Baltijas autokrosa kausa sezona finišē priekšlaicīgi
Foto: Klāvs Benefelds, Autocross.lv
Šajā nedēļas nogalē Lietuvā, Pluņģes trasē bija paredzēts Baltijas autokrosa kausa piektais posms Buggy 1600 un Open 4500 klasei. Taču Baltijas ieskaiti plānots atcelt Covid-19 ierobežojumu dēļ. Līdz ar to Baltijas kauss gan šīm, gan smago automašīnu klasēm šogad noslēdzies.
Praksē Open 4500 Baltijas kauss šogad nenotika dalībnieku trūkuma dēļ, bet Buggy 1600 klases seriāls pēc stīva sezonas sākuma bija salīdzinoši labi ieskrējies, posmos pulcējot sešus līdz deviņus dalībniekus. Atlikušajā posmā Pluņģē diez vai izdotos no līderpozīcijas gāzt visu četru līdzšinējo posmu uzvarētāju Tautvidu Urbu, lai gan matemātiski tas joprojām būtu iespējams. Taču cīņa par otro un trešo vietu gan bija ļoti aktuāla, jo Justs Grencis ir tikai par četriem punktiem priekšā igaunim Janaram Kadakam.
Baltijas posma atcelšanu provocē Latvijas puse, jo mūsu valsts ierobežojumi paredz, ka sportistiem pēc Lietuvas apmeklējuma jāpavada desmit dienas pašizolācijā. Tas nozīmētu, ka, ja Grencis dotos uz Pluņģi, tas atstātu iespaidu uz viņa ikdienas darba dzīvi. Attiecīgi, sportistiem netiek piedāvāti vienādi apstākļi, tāpēc posmu jāatceļ. Telefonsarunā ar Lietuvas LASF pārstāvjiem šī vienošanās panākta, atliek vien formāla vēstuļu izsūtīšana iesaistītajām organizācijām par posma atcelšanu. Attgādinām, ka līdzīgu iemeslu dēļ tika atcelts arī NEZ Baltijas rallijkrosa čempionāta posms – vispirms Kehalā, vēlāk arī Elvā.
Taču sacīkste Pluņģē pati par sevi notiks, jo tiks aizvadīts Lietuvas čempionāta posms. Neveikla situācija ar Latvijas braucējiem, jo daži ir Lietuvas čempionāta kopvērtējuma trijniekā, bet Latvijas valsts ierobežojumi saviem iedzīvotājiem Lietuvas nacionālā čempionāta rīkotājiem nav saistoši, kas ir saprotami. Matemātika par desmit pašizolācijas dienām vēsta, ka braucēji, kuri startē sestdien Lietuvā, pēc nedēļas Brenguļos nekādi nevar būt uz starta, nepārkāpjot ierobežojumus. Šķiet, tieši tāpēc uz Pluņģi nedosies Lietuvas čempionāta līderis Mini bagiju klasē Emīls Mirošņiks, kurš ir līderis arī Latvijas čempionātā. Citi braucēji, kuri ir kaimiņu medaļu medībās, gan Latvijas čempionātā šogad nav aktīvi spēlētāji.
Tikmēr, ja runājam pretējā virzienā par Brenguļu sacīksti, plānotas kaimiņvalstu ļaužu vizītes mūsu pēdējā sacīkstē. Sagaidāms, ka no Lietuvas ieradīsies Mini bagiju braucēju armāda, Xtreme bagiju klasē ir igauņu braucējs, kurš pretendē uz medaļām, nav izslēgts, ka arī Buggy 1600 klasi var papildināt kaimiņu braucēji. Viņiem savās valstīs ierobežojumu pēc vizītes Latvijā šobrīd nav, savukārt mūsu puse, ja pareizi noprotams, kaimiņiem ļauj Latvijā uzturēties 12 tranzīta stundas, kuru laikā tīri braši var veikt arī braucienus Brenguļos. Paradokss un šķietami netaisnība. Taču paliksim pie domas, ka mūsu Covid-19 statistika ar atrāvienu ir labāka nekā abās kaimiņvalstīs, tāpēc jāuzskata, mūsu ierobežojumu kopums ir ievērojami labāks nekā citur, kamēr skaitļi nepierādīs pretējo (un atmetot sazvērestības teorijas).
Pieņemot, ka Baltijas kauss tik tiešām noslēdzies, Buggy 1600 trijnieks, tātad: Urba (80 punktu), Grencis (64) un Kadaks (60). B6000 bagiju klasē trijniekā Mihkels Talvs (56), Jānis Kozlovskis (52) un Rains Veisbahs (52). Interesanti, ka arī ceturtajā vietā esošajam Mardo Maeotsam 52. D12 klasē trijniekā Veiko Hirsniks (37), Ingus Staško (33) un Andre Motuss (32).
Ja par atceltām cīņām, tad atcelts arī šonedēļ paredzētais Lielbritānijas rallijkrosa čempionāta posms Nokhilā, kurā bija jāstartē arī Super 1600 klases līderim Robertam Vītolam.
Izmantotie resursi:
www.autocross.lv