Autokrosa starpsezonas lielāko intrigu sarūpē “Open” klases

Foto: Kaspars Cikmačs, 4rati.lv

Arī šajā starpsezonā, gluži kā pirms gada, lielāko intrigu sarūpē Open klases – gan 2500, gan 3500. LAF Krosa komisijas padome abām iedevusi stingrus nosacījumus 2017. gadam, kas izšķirs klašu pastāvēšanu tālākā nākotnē. Abu klašu morālie līderi pašlaik ir optimistiski noskaņoti par 2017. gada dalībnieku skaitu.

Open 3500 pieņemas svarā

Publiski visaktīvāk iedegusies Open 3500 klase, kura trešdien pulcējās uz sportistu sapulci, lai noskaidrotu, ko kolektīvs iekšienē plāno un paredz startēšanas sakarā (pārsteigums visiem gan bija fakts, ka šī sapulce notika rallijkrosa sapulces ietvaros, par ko nezināja arī Krosa komisijas padomes lielākā daļa pārstāvju).

Nonākot līdz Open jautājumam izkristalizējās ideja par motora darba tilpuma palielināšanu, lai autokrosa versijā klasei būtu iespēja pievienoties lielas kubatūras Audi braucējiem, bet rallijkrosa versijā – driftā izmantotiem mežonīgiem BMW. Šī ideja, kā arī solījums no klāt bijušo tehnisko komisāru puses tuvākajā laikā izstrādāt svaru tabulu, tiks nosūtīta LAF Krosa komisijas padomei izskatīšanai, pēc kā varētu mainīties klases tehniskie noteikumi 2017. gadam.

Piedāvājums būs palielināt atmosfērisko motoru darba tilpumu līdz 4500 kub. cm, turbomotoru darba tilpu palielināt līdz 2500 kub. cm, ar restriktoru 45 mm.

Interesanti, ka startam Latvijas autokrosa čempionātā, lai arī ne visi visos posmos, pierakstījās pat 12 šādiem noteikumiem atbilstoši braucēji, vairāki plāno cīnīties arī rallijkrosa seriālā. Klases virzītājs Lauris Unāms saka: “Domāju, ka varam būt labā garastāvoklī. Motora tilpumu tik krasa palielināšana varbūt šķiet nedaudz ekstrēma, bet, lai klase dabūtu uzrāvienu, ir vērts mēģināt!”

Open 2500 klusāki, bet komunicē

Mazāk skaļi publiskajā vidē ir Open 2500 klases braucēji, taču tas nenozīmē, ka braucēji savā starpā nekomunicētu. Klases viens no pārstāvjiem Jānis Dreimanis: “Krosa komisijas padomes lēmums no vienas puses ir atbilstošs un loģisks, noņemot turbo mašīnas no pārējā kolektīva. Iespējams, tas iedos labu grūdienu Open 3500 klasei. No otras puses, lieliski apzināmies spiedienu, kāds uz Open 2500 tagad ir uzlikts – kļūdīties nedrīkstam, dalībniekiem ir jābūt. Taču esmu visai drošs, ka mūsu klasē dalībnieku pietiks. Ļoti aktīvi runājam savā iekšienē, cenšamies vismaz morāli atbalstīt viens otru, lai laicīgi izņemtu licences un sagatavotu tehniku sezonai. Šī ir iespēja tautas līmeņa Open braucējiem sapulcēties un būt uz starta – tagad, vai nekad!”

Klašu pārstāvji atsaucas uz LAF Krosa komisijas padomes stingriem nosacījumiem: ja Open 2500 klase 2017. gada Latvijas autokrosa čempionātā kādā no posmiem piedzīvos kvoruma zudumu, klase automātiski zaudēs gan 2017. gada LČ statusu, gan čempionāta statusu nākamajos gados. Open 3500 šie nosacījumi nav tik kardināli, taču skaidrs, ka nākamgad nīkuļojoša šī kategorija negūs nekādu atbalstu nākamajām sezonām.

Izmantotie resursi:
www.autocross.lv