333 rallijkrosā ātrākais kūlenis vēsturē, cīņa līdz pēdējam metram

Autocross.lv Rallijkrosa kausa izcīņā gan rallijkrosa klasēs, gan kroskartu cīņās uzvarētājus noskaidroja tikai pēdējie pāris apļi. SuperCar klasē uzvara Agrim Bredikam, bet Nacionālajā klasē smagas cīņas sarūpēja Krievijas braucēju dubultuzvaru. Latviešiem neveiksmes kroskartos, taču ar pirmo pjedestālu sumināms Roberts Vītols.

SuperCar Brediks izrauj uzvaru

SuperCar klasē uz starta stājās visi seši pieteiktie dalībnieki. Tiesa, pēc pirmajiem braucieniem bija spiesti kapitulēt Lauris Unāms un Jānis Borševskis. Pirmo piemeklēja dzinēja problēmas, otro – elektronikas likstas. Tomēr, lai arī izrādes ziņā abi atraktīvie braucēji būtu bijuši ļoti noderīgi, turpinājums bija neprognozējams. Dienas sākumā slapjā trasē dominēja Agris Brediks, kurš pārliecinoši tika galā ar galveno favorītu Romanu Stepaņenko – krievu braucējs ar Citroen C4 nespēja tikt līdzi latvietim. Tomēr, kad trase izžuva, Stepaņenko nebija noķerams un šķita, ka ārzemnieks atradis metodi, kā sasniegt uzvaru.

Pēcpusdienā atkal sāka pamatīgi līt, kas vēlreiz izmērcēja trasi. Finālbrauciena startā uzvarēja Stepaņenko, tomēr palika neatbildēts jautājums, kā viņš jutīsies slapjajā trasē un, vai Bredikam būs ko likt konkurentam pretī. Abi līderi brauca cieši viens aiz otra, līdz Agris, nolemjot atteikties no tiešās cīņas, devās Džokera aplī. Kopš tā brīža Bredika brauciens bija izcils lidojošo apļu komplekts. Kad fināla beigu daļā Džokerī devās Stepaņenko, Brediks bija izveidojis minimālu, bet pietiekošu pārsvaru, lai nonāktu līderpozīcijā. Atlikušajā brauciena daļā turpinājās sīva abu līderu cīņa, taču Agris noturēja uzvaru.

Cīņas par trešo vietu šķietami nebija, jo lietuvieša Aļģimanta Glika pozīcijas šķita pārliecinošas, lai gūtu pjedestālu. Taču ovāla garajā kreisajā pagriezienā Gliks kļūdījās, trāpot ārmalas valnī un veicot 360 grādu pirueti. Līderi veica pusotru apli, kamēr Gliks beidzot iedarbināja mašīnu un turpināja cīņu. Situāciju izmantoja arī Kārlis Goldmanis, kurš nonāca trešajā vietā un kāpa uz goda pjedestāla.

Nacionālajā klasē pārsteidz Ošs, uz pjedestāla Spīķis

Kad Autocross.lvRX Cup sacīkstei pieteicās divi Krievijas braucēji ar TT Motorsport aprūpētiem Renault Clio Super 1600, bija visai skaidrs, ka braucēji ar šo tehniku būs pārāki par Latvijas nacionālajā līmenī startējošajiem pilotiem. Tomēr prakse pierādīja, ka mājinieki ne tuvu nav gatavi uzvaras vienkārši atdot. Uz starta kopumā stājās 21 dalībnieks.

Vairāk gan likmes tika liktas uz rallija krosa klasiskajiem braucējiem Reini Safonovu un Arti Baumani, tomēr abus mocīja tehnikas problēmas. Turklāt pirmajā kvalifikācijā abi pavisam neveiksmīgi satikās, kas noslēdzās ar, šķiet, ātrāko kūleni Latvijas krosa vēsturē. Pirmajā rindā stāvošā Safonova mašīna palika stāvam, no kā nespēja izvairīties otrajā rindā esošais Baumanis. Pēdējā brīdī rāvis stūri pa kreisi, Artis tomēr nepaspēja apbraukt stāvošo VW Polo, ar labo priekšējo riteni trāpot Reiņa mašīnas pakaļējā ritenī. Rezultātā Baumaņa Peugeot cēli apvēlās uz jumta. Pieci metri un kūlenis rokā!

Kvalifikācijā savus trīs braucienus (ceturtā kvalifikācija visām klasēm tika atcelta) uzvarēja Edijs Ošs, izcīnot pirmo starta vietu finālā. Abi Clio braucēji – Dmitrijs Malahovs un Jegors Saņins, kuri bija izlozējuši vietas vienā grupā, — guva otro un trešo vietu braucienu summā. Ceturtais uz starta bija Kristaps Dambis, piektais – Juris Spīķis. Finālā Ošs pārsteidza ar savu prasmi līdzvērtīgi cīnīties ar Krievijas duetu, ilgstoši spēkojoties par uzvaru, vēlāk – par otro vietu. Taču Edijs bija spiests izstāties tehnikas problēmu dēļ. Latviešu stafeti pārņēma Spīķis, kurš ilgstoši brauca otrajā vietā. Tomēr pēc agresīva kontakta uz otro vietu aiz Malahova pakāpās Saņins, nodrošinot Clio dubultuzvaru. Spīķis, kurš atzina, ka finālā pārāk bija aizrāvies ar cīņu par uzvaru, finišā trešais – godam pelnīts panākums.

Fināls sākās ar sadursmi – Artūrs Pumpurs sagrieza Kristapu Dambi, nosūtot dzelteno Smart pirmā pagrieziena iekšmalas apmalē. Kristaps gan turpināja braucienu, taču drīz izstājās. Par Pumpuru runājot – ar Reiņa Lilienšteina bijušo autokrosa čempionauto startējošais Artūrs veica izcilu debijas sacīksti, finālā aizcīnoties līdz ceturtajai vietai. Tiesa, pozīcija tika zaudēta pēc tiesnešu lēmuma par Dambja sagriešanu. Kad Artūrs piešausies laicīgi reaģēt uz kontaktu situācijām (abi ar Dambi saķērās arī kvalifikācijā), viņš neapšaubāmi būs gatavs labiem rezultātiem (cerībā, ka ar šo sacīksti Pumpura karjera rallijkrosā nebeigsies).

Līdz ar to ceturto vietu guva pēdējā brīdī sacīkstei pieteiktais Ritvars Zobens, bet piektais – lietuvietis Giedrjus Stonis. Sesto vietu lieliskā cīņā sasniedza ar klasisko Opel Ascona braucošais Viesturs Tilgass.

Labākais no braucējiem, kuri startēja ar ceļu satiksmei paredzētām riepām, nevis rallijkrosa slikiem, bija Andis Kļava. 21 dalībnieka konkurencē Andis guva astoto vietu, nemaz tik bezcerīgi neatpaliekot no konkurentiem. Otrais šajā papildieskaitē krosa debitants Normunds Akmentiņš, kurš, uzstādot uzdevumu veikt visus pirmās sacīkstes apļus, aizcīnījās līdz trešajai vietai B finālā. Trešais no ielas riepu braucējiem – Sandis Džeriņš, kura sacīkste beidzās ar motora defektu. Ja par plīsušiem motoriem, tad Nacionālajā klasē līdzīgas likstas piedzīvoja arī Raivis Grigorovičs un Māris Ločmelis.

Nacionālajā klasē startēja pēdējā laika viens no neprognozējamākajiem un aizraujošākajiem braucēju pulkiem. Turklāt liela daļa sportistu bija titulēti un ar ievērojamu panākumu bagāžu.

Kroskartos latviešiem neveiksmes

Gluži vai lāsts piemeklēja Latvijas kroskartu līderus, kuriem bija jāspēkojas ar Igaunijas un Krievijas konkurentiem. Pēc stīva sākuma CK 125 klasē finālā pārliecinoši pirmo vietu turēja Ingus Beļakovs, pirmais nonākot arī finišā. Taču lidojums pēc uzvaras beidzās ar kļūdu – netika veikts Džokera aplis. Rezultātā anulēts rezultāts un nodota uzvara Artemijam Ļjakinam. Otrais – Daņilam Ašihminam, bet trešā vieta Robertam Vītolam. Roberta sacīkstes sākums nebija veiksmīgs, līdz atklājās, ka kroskartam ir nepareizi (lai arī pēc ražotāja uzstādījumiem) noregulēta aizdedze. Atrisinot šo bēdu Vītola rezultāti strauji progresēja.

Arī CK 650 klasē sāpīgi zaudēta uzvara. Pēc sarežģīta dienas sākuma Dāvis Tobiass bija salauzis igauņu un krieva Aleksandra Šengeļjas pretestību. Finālā pārsvars līderpozīcijā bija tik pieklājīgs, ka uzvara šķita jau rokā. Taču pāris apļus pirms finiša Tobiasa kroskarts apklusa un Dāvis bija spiests izstāties.

CK 85 klasē startēja četri Krievijas sportisti. Arī viņu starpā bija, ko dalīt, bet uzvaru guva Aleksandrs Poļanskis, pārspējot Akopu Torosjanu un Denisu Morkvenas. Ceturtais – Kirils Kusmarcevs.

Teksts un foto: autocross.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *