Aizvadīts NEZ drifta posms bīstamajā “Kehala Ring” trasē
Foto: Kersti Saumann
10. un 11. maijā Kehala Ring, Igaunijā norisinājās Ziemeļeiropas zonas (NEZ) un Latvijas/Igaunijas apvienotā “Pro” drifta čempionāta sacīkstes. “Kehala Ring” trases drifta konfigurācija, kuru organizatori dēvē par “rollercoaster from hell”, pagājušogad piesaistīja visas drifta pasaules uzmanību ar to, ka šajā trasē braucēji ne tikai brauc sānslīdē, bet arī lido.
Līdzīga trase ir arī Japānā, tomēr paši japāņi apgalvo, ka tik augstu viņi nelec. “Kehala Ring” trase ir bīstama, bet, ja pareizi izbraukta, tad lēciens nav tik liels. Izvēloties pareizo trajektoriju, braucējs var neatraut riteņus no asfalta, bet braucot ar lielāku ātrumu un mazliet nomainot trajektoriju, automašīna var atraut no zemes pat visus četrus riteņus, kas ir kā saldais ēdiens sacensību fotogrāfiem.
Šā gada sacensībām trase tika izveidota mazliet platāka, lai nodrošinātu drošākus apstākļus braucējiem. Kopā sacensībās piedalījās 26 “Pro” klases dalībnieki no Somijas, Zviedrijas, Igaunijas, Latvijas, Lietuvas un Norvēģijas. Papildus “Pro” sacensībām, norisinājās arī “ProAm” Igaunijas drifta kausa posms. Latvija un Igaunija šogad aizvada “Pro” klases apvienoto čempionātu – šajā posmā uz starta stājās 16 dalībnieki, bet pārējie desmit bija viesi no ārzemēm. Pēc ilgāka pārtraukuma NEZ pilnu sacensību sezonu brauc Zviedrijas drifteri, kurus mēs redzēsim arī 31. augustā Rīgā, NEZ drifta čempionāta sacīkstēs “Raganas katla” konfigurācijā Biķernieku trasē.
Uz “Kehala Ring” trasi tālo ceļu mēroja arī trīs sportisti no Latvijas – Ēriks Ulass, Edmunds Bērziņš un Jānis Jurka. Piektdienas treniņos visiem Latvijas sportistiem galvenais mērķis bija novērst visas tehniskās problēmas un iziet uz starta, jo Baltijas drifta sezonas atklāšanā tieši tehnikas dēļ visiem trim sportistiem sacensības beidzās īsti pat nesākušās. Igaunijas trase, kaut vai ar savu specifiku, deva lielisku iespēju pārbaudīt auto tehnisko stāvokli un visi latvieši ar pilnu atdevi varēja piedalīties sacensībās.
Piektdienas treniņi tika aizvadīti pa sausu segumu, kas nozīmē lielākus ātrumus un augstākus lēcienus, kam sekoja arī dažas pamatīgas avārijas – vienu no smagākajām piedzīvoja igauņu braucējs Urmo, kurš lēciena rezultātā piezemējās jau praktiski uz mašīnas priekšējās daļas un spēcīgi atsitās pret betoniem.
Sestdiena iesākās ar treniņiem sausā trasē. Par nožēlu, uzreiz pēc sacensību oficiālās atklāšanas, sākās pamatīga lietus vētra. Trase segums kļuva slidens, ātrumi mazāki, bet sacensības bīstamākas, jo neprognozējamākas. Katram sportistam uz kvalifikāciju tika iedots viens iesildošais brauciens, lai aprastu ar trases segumu, kam sekoja divi kvalifikācijas braucieni. Edmunds Bērziņš jau piektdienas treniņos rādīja stabilu sniegumu trasē, tomēr pirmajā kvalifikācijas braucienā pieļauta maza kļūda un, izvairoties no betoniem, iztaisnošanās, attiecīgi, rezultāts 0 punktu. Otro kvalifikācijas braucienu Edmunds nobrauca pietiekoši labi, ierindojoties augstākajā vietā no latviešiem – sestajā ar 78 punktiem. Ērikam Ulasam izdevās abus braucienus nobraukt punktos, tomēr bija grūti pierast pie slapjajiem laika apstākļiem un atrast atbilstošos regulējumus, tāpēc 11. vieta ar augstāko rezultātu 64 punkti. Tandēmiem kvalificējās arī Jānis Jurka, kurš rādīja stabilu sniegumu abas dienas – viņam 15. vieta ar 59 punktiem. Visiem trīs latviešu braucējiem izdevās kvalificēties tandēmu braucieniem.
Kā par spīti, gandrīz visās sacensības, kas aizvadītas ārpus Latvijas robežām, tandēmu braucienos latviešiem iekrīt braukt vienam pret otru. Tandēmu egle tika izlikta “Top 32”, kas nozīmēja automātisku iekļūšanu jau “Top 16” gan Edmundam, gan Ērikam, bet tandēms “Top 16” – jau vienam pret otru. “Top 32” cīņās piedalījās Jānis Jurka, kuram pretī stājās spēcīgais igauņu sportists Mikhels Normans Tults, kurš tika uzskatīts arī par šo sacensību favorītu, un Jānis Jurka šajā cīņā zaudēja. Jānis gan pauda savu prieku par to, ka auto tehniski izturēja un izdevies aizvadīt pirmās sacensības šogad. Latviešu tandēmā Ulass pret Bērziņu uzvarēja Bērziņš, nākamo tandēmu “Top 8” Edmundam izdodas uzvarēt pret igauni Alaru Āsmu. Bērziņam “Top 4” pretī stājās Tults, kurš jau iepriekš “Top 32” izslēdza Jāni Jurku. Tults uzvarēja, uzrādot nelielu pārsvaru savā sekojošajā braucienā. Pēdējā cīņa par trešo, ceturto vietu Edmundam pret igauni Oliveru Randalu, kurš Baltijas drifta čempionātā Biķerniekos ieņēma trešo vietu. Olivers, līdzīgi kā Edmunds, ir bijušais “ProAm” braucējs, un abi šogad aizvada savu pirmo debijas sezonu “Pro” klasē. Šoreiz tiesneši lēma par labu Igaunim, bet Bērziņam augstā ceturtā vieta šajās smagajās sacensībās un apstākļos.
Nākamais posms tiks aizvadīts 8. jūnijā.Pērnavā, Igaunijā.