Rally Monte-Carlo Historique pirmo reizi atskan Latvijas himna

Ar virsrakstu neesmu kļūdījies, Latvijas himna patiešām rallija noslēguma apbalvošanas ceremonijā atskanēja. Līdz “vaininiekiem” gan vēl nonāksim, jo ierobežotas laika un interneta pieejamības pēc esmu 4rati lasītājiem palicis parādā atstāstu par rallija otro un noslēdzošo daļu. Kā jau rakstīju zibziņās, tad Valence-Valence posmu mūsu ekipāža pabeidza cerīgi, dienu pabeidzot 26.vietā absolūtajā vērtējumā.

Valence-Gap posms

Kā nākamais sekoja Valence – Gap posms, kas reāli dzīvē nozīmēja ~350km, no kuriem ap 80km veidoja 4 speciālie posmi. Pirmie divi posmi bija līdzīgi iepriekšējai dienai ar vidēji sarežģītiem kalnu ceļiem un praktiski tīru asfalta segumu. Savu darbu paveicām salīdzinoši labi un pamazām turpinājām kāpt kopvērtējuma tabulā. Dienas noslēdzošie 2 posmi bija līdzīgas konfigurācijas (kalnu ceļi, bet bez izteiktām serpentīnu sērijām), bet ar krietni sarežģītāku ceļa segumu, jo asfalts brīžam mijās ar ledu vai pat sniega-ledus segumu. Praktiski šis bija pirmais ļoti nopietnais ekipāžu meistarības pārbaudījums speciālajos posmos, ko apliecināja arī dienas gala rezultāti, kuros bija notikušas diezgan nozīmīgas pārmaiņas. Mums diena izdevās visnotaļ veiksmīga un precīza, jo dienu noslēdzām augstajā 14.vietā absolūti.

Gap – Monaco posms

Jau iepriekšējās dienas sākumā mums tika paziņots, ka notiks braucēju pārgrupēšana pēc sasniegtā rezultāta, kas mūsu ekipāžai nozīmēja par četrām stundām agrāku startu. Viss likās pozitīvi līdz mirklim, kad tika iedota kontrolkarte ar speciālo posmu vidējiem ātrumiem, kas izrādījās identiski jaunāko kategoriju automašīnām. Ja līdz šim mūsu 56.gada Jaguaram tika dots vidēji līdz 2km/h mazāks speciālo posmu ātrums, tad tagad viņš bija identisks 78.gada Porsche vai Renault Alpina. Ja kādam liekas, ka 2km/h nav daudz, tad ieskatam pateikšu, ka 20+ kilometru posmos tas nozīmē vairāk kā 40 liekas sekundes, lai noķertu savu ideālo laiku. Cerot, ka rezultāta kalkulācijai tiks piemērots kāds koeficents, cīnījāmies tālāk. Bez nopietnām kļūdām tika aizvadīti divi speciālie posmi pa ledus/sniega klātiem vidēji sarežģītiem kalnu ceļiem, kuru rezultātā absolūtajā vērtējumā atkāpāmies uz 17.vietu.

Monaco – Monaco nakts posms

Atbilstoši rallija tradīcijām, pēdējie trīs posmi tiek aizvadīti tās pašas dienas vēlā vakarā/naktī. Visi trīs posmi ir bauda un posts vienlaikus – 35km, 14km un 40km garie posmi tiek aizvadīti pa īpaši sarežģītiem un bīstamiem serpentīnu piepildītiem kalnu ceļiem, kas ir ļoti smags pārbaudījums jau nedēļu mocītai tehnikai. Tai pašā laikā tā ir neatņemama Monte-Carlo rallija odziņa, jo tiek sniegta iespēja nobraukt klasiskākos WRC rallija posmus, kā piemēram, slaveno Col de Turini.

Jau pirms nakts posmiem bija skaidrs, ka vidējais ātrums mums būs atkal tāds pats kā jaunajām mašīnām, tāpēc sev kā galveno mērķi izvirzījām nosargāt 1.vietu automašīnu kategorijā, kuras ražotas līdz 1961.gadam. Te ir īsi jāpaskaidro, ka paralēli aboslūtajam vērtējumam notiek cīņa arī atbilstošajās automašīnu vecuma kategorijās, kas dod iespēju pacīnīties starp sev “līdzīgajiem”.

Apskatot posmus, mums šoreiz gandrīz liktenīgs izrādījās pirmais nakts posms, kur vienā no speciālā posma daļām bija jāizbrauc 11 augšupejošo serpentīnu virtene. Pie astotā serpentīna automašīnas motora temperatūra bija sasniegusi kritiskos 120 grādus, līdz ar to bija strauji jāsamazina automašīnas apgriezieni un ātrums, lai varētu turpināt ceļu. Rezultātā nopelnījām kaudzi soda sekunžu, bet vismaz turpinājām cīņu. 14. un 15.posmu veicām pārmērīgi neriskējot, gala rezultātā sasniedzot 28.vietu absolūtajā vērtējumā kā arī 1.vietu automašīnu kategorijā, kuras tika ražotas līdz 1961.gadam.

Mūsu ekipāžas Kārlis Miķelsons/Normunds Vuguls izcīnītā 1.vieta tad arī bija iemesls, kāpēc Rally Monte-Carlo 2013 noslēguma svinīgajā apbalvošanas pasākumā tika pirmo reizi atskaņota Latvijas himna. Bija patiess prieks, ka tik nozīmīgā vēsturisko spēkratu maratona rallijā mums ir godam izdevies pārstāvēt Latviju. No pārējām latviešu ekipāžām es īpaši gribētu izcelt Agra Staņēviča un Jāņa Kirkovalda sasniegto 53.vietu absolūtajā vērtējumā, jo savā pirmajā pilnvērtīgajā debijas reizē, braucot ar 1,3litru 70.gados ražotu VAZ 2103, viņi ir bijuši labāki par turpat 40 Porsche un neskaitāmiem desmitiem citu marku sporta auto.

Ar to tad arī noslēgšu šī gada Rallye Monte-Carlo Historique ziņu reportāžas, kuras nedaudz vēlāk papildinās arī foto galerija. Vēlreiz paldies par atbalstu 4rati, Vilve, Race Solutions, kā arī personisks paldies mūsu ekipāžas mehāniķiem Aivaram un Robertam par lieliski paveiktajām automašīnas tehniskajām apkopēm.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *