Saūda Arābijas WRC rallija ātrumposmu ceļvedis

Foto: Facebook.com/atworldneverstops

Pasaules rallija čempionāta jaunais posms Saūda Arābijā ir praktiski nezināms visām ekipāžām. Segums mainīgs – no cietas grants līdz mīkstām smiltīm, vietām lieli akmeņi. Lielākais izaicinājums būs riepu nodilums, tempa maiņas un precīza trajektoriju izvēle. Piloti pēc trases iepazīšanas atzinuši, ka šis būs kā sajaukums no Akropoles un Safari rallijiem.

SS1/8 – Jameel Motorsport Super Special (5,2 km):

Īsa pilsētas sprinta sekcija ar gandrīz nepārtrauktiem 90° līkumiem un plastmasas barjerām. Pārsvarā asfalts, viens grants tramplīns vidū. Te ātrums minimāli svārstīsies — kļūdas netiek piedotas, jo margas ir ļoti tuvu. Ātrumposms skatītāju šovam.

SS2/4 – Al Fasallyah (19,4 km):

Ātrs tuksneša gabals ar maiņu starp cietu granti un mīkstu smilti. Pirmajā pusē vairāki krustojumi un tempa kritumi; otrajā – akmeņu lauki, kuros riepas var ciest. Daži lēcieni un platas smilšu joslas.

SS3/6 – Moon Stage (20,1 km):

Riski abās ceļa malās – daudz lielu akmeņu, tāpēc optimālā līnija ir pa vidu. Pirmajā pusē nepārtraukti līkumi un iespējams augsts riepu nodilums. Otrā daļa raitāka, ar īsiem pilnā gāzē braucamiem posmiem.

SS4/7 – Khulays (11,3 km):

Neliels kalnains posms ar redzamu augstuma maiņu. Šaurāks ceļš, vietām tehnisks, taču ar labāku ritmu nekā “Moon Stage”. Smalkāks grants segums, kas tīrīsies ātri. Bīstamas vietas – kraujas ar metāla barjerām un bremzēšanas zonas lejup no kalna.

SS9/12 – Alghullah (11,7 km):

Īsākais sestdienas posms, bet ar krasu tempa maiņu. Plašāks ceļš sākumā, tad šauras ielejas ar akmeņiem, gludāka finiša sekcija. Daži dubļaini punkti un akmeņaini kāpumi – nepieciešama precīza trajektorija.

SS10/13 – Um Al Jerem (30,6 km):

Otrais garākais ātrumposms – ātrs sākums, laba saķere, vairākas paugurainas vietas ar uzreiz sekojošiem līkumiem. Pēc asa pagrieziena trase kļūst smilšaināka, bet saglabā ātrumu. Finiša trešdaļa atklātā tuksnesī, plata un ātra, ar nelielām paugurainēm. Riepām šeit būs liela slodze.

SS11/14 – Wadi Almatwi (28,6 km):

Sākums ātrs ar vidējiem līkumiem, tad ātrumposms pāriet tehniskā akmeņainā sekcijā. Otrā puse ļoti šaura, ar akmeņiem, straujiem pagriezieniem un bīstamiem pacēlumiem. Nepieciešama pacietīga un precīza stenogramma.

SS15/17 – Thahban (16,3 km):

Noslēdzošais “Power Stage”. Daudz 90° pagriezienu, vaļīga grants virskārta. Vidusdaļā masīvi akmeņu krāvumi un īss asfalta posms. Garš paātrinājuma brīdis un vidēja ātruma kombinācijas ar tramplīniem. Finišs karjeras tipa ieplakā – šaurs, riskants.

SS16 – Asfan (33,3 km):

Garākais ātrumposms rallijā. Atklāti tuksneša plašumi ar smalku smilti un maz orientieru. Ļoti ātrs sākums, tad tehniska šaura josla starp klintīm. Taisne ~4 km, kur tiks sasniegts maksimālais ātrums. Pēdējā daļa cieta, bedraina grants kalnup līdz finišam. Vismazāk kļūdas piedodošs posms.

Ātrumposmu programma:

Olivera Solberga ieskats Saūda Arābijas ceļos:

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *