Tanaks ātrākais Čīles rallija treniņā; piloti izvēlas taupīt riepas

Foto: Hyundai Motorsport
Parasti shakedown ātrumposms dod iespēju braucējiem pielāgot mašīnas regulējumus un salīdzināt tempu ar konkurentiem, taču Čīles rallija treniņā WRC piloti vairāk domāja par riepu saglabāšanu, nevis ātrāko rezultātu medīšanu.
Testu posmam bija maz kopīga ar sacensību ātrumposmiem, tādēļ braucēji secināja, ka bez reālām iespējām noregulēt mašīnas nav jēga nolietot riepas. Lielākā daļa “Rally1” klases braucēju veica vien divus braucienus. Ātrākais bija “Hyundai” pilots Ots Tanaks, kurš par vienu desmitdaļu pārspēja “Toyota” braucēju Kalli Rovanperu. Jāpiebilst, ka igauņa uzrādītais ātrākais laiks bija ievērojami lēnāks nekā Esapekas Lapi rezultāts uz šī paša ceļa pirms gada, kas vēlreiz parādīja, ka sportisti necentās braukt ļoti ātri.
Trešo vietu ieņēma WRC čempionāta līderis Elfins Evanss, bet viņa komandas biedrs Sebastjēns Ožjē palika ceturtais. Labāko sešinieku noslēdza “Hyundai” braucējs Adriens Furmo un “Toyota” jaunais talants Sami Pajari.
Astoņkārtējais pasaules čempions Ožjē pēc pirmā brauciena neslēpa vilšanos. “Tas ir bezjēdzīgs shakedown,” viņš asi noteica.
Šis ir tikai ceturtais “Rally Chile” posms WRC vēsturē, un pērn šeit triumfu svinēja soms Rovanpera. Šogad cīņa solās būt krietni sīvāka – par titulu vēl reāli cīnās vismaz četri piloti. Kopvērtējuma vadībā atrodas Evanss, taču viņam tikai ar nelielu atstarpi seko Rovanpera (–7 punkti), Ožjē (–9 punkti) un Tanaks (–18 punkti).
“Rally Chile” īstās cīņas sāksies piektdien, kad dalībniekiem paredzēti seši ātrumposmi.
Shakedown rezultāti:
Vieta | Pilots | Auto | Rezultāts |
---|---|---|---|
1. | Ott Tänak | Hyundai | 3:21.5 |
2. | Kalle Rovanperä | Toyota | +0.1 |
3. | Elfyn Evans | Toyota | +0.3 |
4. | Sebastien Ogier | Toyota | +1.4 |
5. | Adrien Fourmaux | Hyundai | +1.6 |
6. | Sami Pajari | Toyota | +2.7 |
7. | Takamoto Katsuta | Toyota | +3.8 |
8. | Josh McErlean | Ford | +6.6 |
9. | Gregoire Munster | Ford | +8.3 |
10. | Thierry Neuville | Hyundai | +9.9 |
11. | Alberto Heller | Ford | +11.0 |