Sesks/Francis Igaunijas rallijā izcīna astoto vietu, sensacionāla uzvara Solbegam

Foto: Dace Janova, 4rati.lv
Pasaules rallija čempionāta astotajā posmā Igaunijā Mārtiņa Seska un Renāra Franča ekipāža visā sacensību garumā bija ātrāka par pārējiem “M-Sport Ford” komandas braucējiem, demonstrēja stabilu sniegumu un finišēja astotajā vietā. Tikmēr sensacionālu pirmo WRC uzvaru guvis Olivers Solbergs, kurš aizvadīja pirmo ralliju pie “Toyota GR Yaris Rally1” auto stūres.
Igaunijas posms pasaules čempionāta apritē atgriezās pēc gada pārtraukuma, sacensībām ātrajos Tartu apkaimes grants ceļos norisinoties no ceturtdienas vakara līdz svētdienai. Dalībnieki mēroja kopumā 20 ātrumposmus, bet sacensību noslēdzošajā dienā bija jāveic pēdējie trīs no tiem. Diena iesākās ar “Hellenurme” (11.79 km) ātrumposmu, kam sekoja divreiz veicamais “Kääriku” (24.20 km). Otrajā reizē tam bija “Power Stage” statuss, sportistiem aizvadot cīņas par papildus punktiem.
“M-Sport Ford” komanda Igaunijas rallijā no tehniskā viedokļa acīmredzami nespēja konkurēt ar “Toyota” un “Hyundai” vienībām, kas bija galvastiesu pārākas. Konkurenti ralliju turklāt aizvadīja bez nopietnām problēmām, vien Takamoto Katsuta pašās beigās izstājās tehniska defekta dēļ, kas latviešiem ļāva pacelties no devītās uz astoto vietu.
Sesks/Francis jau piektdienas izskaņā ieņēma devīto vietu, sev aizmugurē atstājot pārējos komandas pilotus Džošu Makerlīnu un Greguāru Munsteru. Vienā no ātrumposmiem latvieši sasniedza dalītu ceturto laiku, kas bija viņu labākais rezultāts šajā WRC posmā. Sestdien devīto pozīciju izdevās pārliecinoši nostabilizēt. Šodienas pirmajā ātrumposmā Seska ekipāža sasniedza astoto vietu, pēc tam priekšpēdējā ātrumposmā atkal bija devītā ātrākā, bet “Power Stage” uzrādīja astoto rezultātu.
WRC2 čempionāta dalībniekam Oliveram Solbergam “Toyota” komanda deva pirmo iespēju aizvadīt sacensības pie “Rally1” auto stūres, ko jaunais talants nevainojami izmantoja. Jau ar piektdienas pirmo ātrumposmu Zviedriju pārstāvošais pilots pārņēma līderpozīciju, pirmo vietu noturot līdz dienas beigām. Sestdien viņš pārsvaru audzēja un svētdien aizvien bija ātrākais. Līdz ar to Solbergs visai negaidīti izcīnījis savu pirmo WRC uzvaru karjerā.
“Hyundai” braucēji bija viņa tuvākie sekotāji. Ots Tanaks jau pirms starta prognozēja, ka sacensties par uzvaru būs grūti. Lielākoties mājinieks atradās otrajā vietā, lai gan brīžam pretenzijas uz šo pozīciju izvirzīja Tjerī Noivils, pāris reižu arī tiekot priekšā. Pirms noslēdzošās rallija dienas (Tanakam drošības apsvērumu dēļ sestdienas vakarā tika mainīts dzinējs) abu ekipāžu starpā bija tikai četras sekundes, bet svētdien Tanaks spēja palielināt pārsvaru. Finišā Solbergs uzvarēja ar 25 sekunžu pārsvaru, bet Noivils Tanakam zaudēja 23 sekundes (ieskaitot 10 sekunžu sodu par pāragru startu SS18).
Kalle Rovanpera aizvien nav atguvis savu kādreizējo ātrumu, turpina mocīties ar jaunajām riepām un šoreiz Igaunijas posmu noslēdza ceturtais, taču bija ātrākais “Power Stage” ātrumposmā. Iepriekš viņš šajā rallijā trīs reizes bija uzvarējis. Piekto vietu izcīnījis Adriens Furmo, kamēr Elfins Evanss pēdējā dienā pacēlās uz sesto vietu. Takamoto Katusa, pirms tam ieņēmis sesto pozīciju, piedzīvoja tehniskas problēmas pašās sacensību beigās. Seska ekipāžai līdz ar to astotā vieta, bet 40 sekundes priekšā finišēja Sami Pajari.
Komentējot svētdienas ātrumposmus, Sesks atzina, ka dažbrīd braucis ļoti agresīvi, citkārt bijis par daudz piesardzīgs bremzēšanas laikā. Papildus grūtības šodien arī radīja lietus, kas lija dažbrīd, līdz ar to apstākļus trasē krasi dažādojot. “Šī bija ok nedēļas nogale, bet, protams, mēs varējām izdarīt vairāk,” pēc finiša sacīja Mārtiņš.
WRC2 ieskaitē dubultuzvara Igaunijas ekipāžām. Roberts Virvess visa rallija garumā bija vadībā un finišā pārspēja Georgu Linnamē par 18 sekundēm. Trešo vietu izcīnīja Rope Korhonens.
Jau no 31. jūlija līdz 3. augustam pasaules rallija čempionāts turpināsies ar posmu īpaši ātrajos Somijas ceļos, kur startēs arī Seska/Franča duets.