Medijs: ‘Hyundai’ nolemj pamest WRC, čempionāts pāries uz ‘Rally2’ mašīnām

Foto: Hyundai Motorsport
“Hyundai” rūpnīca ir pieņēmusi lēmumu pēc šīs sezonas aiziet no pasaules rallija čempionāta, bet no nākamā gada WRC komandas izmantos “Rally2” klases mašīnas, ziņo Beļģijas prese.
Par to, ka “Hyundai” atteiksies no savas rallija programmas, lai turpmāk visu uzmanību veltītu Lemānas izturības sacīkstēm, tika ziņots jau iepriekš. Arī WRC komandas vadītājs Sirils Abitebūls neslēpa, ka par to tiek lemts un galīgais lēmums tikšot pieņemts ne vēlāk kā līdz vasaras sākumam.
Beļģijas medijs “AutoTrends.be” ziņo, ka “Hyundai” rūpnīcas vadība nu ir lēmusi aiziet no pasaules rallija čempionāta jau pēc šīs sezonas. Oficiālais paziņojums sekos drīzumā.
Publikācijas autors, pieredzējušais rallija žurnālists Olivjē de Vilde raksta, ka “Hyundai” pilnībā pievērsīsies autošosejas izturības sacensībām. Dienvidkorejas autoražotājs jau pagājušajā gadā apstiprināja, ka 2026. gadā ienāks pasaules izturības sacīkšu čempionātā (WEC) ar savu “Genesis” zīmolu.
Šāds pavērsies WRC nozīmētu lielu triecienu, ņemot vērā, ka “Hyundai” komanda ir vienīgā reālā konkurente “Toyota” rūpnīcai. “Rally1” kategorijā piedalās tikai divas rūpnīcu komandas, kā arī “M-Sport Ford”, kas nav uzskatāma par rūpnīcas vienību.
Komandas jau piedalījušās diskusijās par to, kā rīkoties tālāk. Atsaucoties uz “AutoTrends.be” informāciju, nonākts pie vienprātības, ka nākamos divus gadus pasaules rallija čempionātā tiks izmantotas “Rally2” specifikācijas mašīnas. Tas ļautu esošajiem ražotājiem palikt iesaistītiem čempionātā vismaz ar privāto komandu starpniecību. Tāpat tas būtiski palielinātu konkurenci, jo “Rally2” klasē iesaistītas arī “Citroen” un “Škoda” rūpnīcas.
Iepriekš Starptautiskā Automobiļu federācija (FIA) paziņoja, ka ar pašreizējām “Rally1” mašīnām tiks startēts līdz 2026. gada beigām, bet jau šogad notika atteikšanās no hibrīda sistēmām. Bija plānots, ka 2027. gadā spēkā stāsies jauni tehniskie noteikumi, paredzot, ka vadošās klases mašīnas nevar maksāt vairāk par 345 tūkstošiem eiro un tehnoloģiski ir tuvākas “Rally2” klasei.
Izmantotie resursi:
www.rallyjournal.com