Latvijai būs rekordliela pārstāvniecība SWS kartinga finālā Spānijā

Foto: sodiwseries.com
Pirmdien, 10. martā, Sodi World Series izsūtīja uzaicinājumus braucējiem, kas ieguvuši tiesības jūlija sākumā Kampilosas trasē Spānijā piedalīties SWS Pasaules finālā. Mūsu cerības, braucēju motivācija un nopietns darbs ir atmaksājies, un Latvija tiks pārstāvēta visās ieskaitēs ar rekordlielu dalībnieku skaitu. Sprint Cup ar trim braucējiem, Masters Cup ar vienu, Women Cup ar vienu, Junior Cup ar veseliem četriem un Endurance Cup ar vienu komandu. Kopā uz Spāniju dosies 12 braucēji.
Latvija Pasaules lielākajā hobijkartinga forumā tiks pārstāvēta devīto reizi. Kuri braucēji tad ir ieguvuši tiesības piedalīties šajās sacensībās?
Andrejs Laipnieks | Sprint Cup – astoņkārtējais Openkart čempions SWS finālā piedalīsies astoto reizi, sesto Sprint Cup ieskaitē. Viņam arī Latvijas lielākais panākums, 3. vieta 2021. gada jūlijā Lonato, Itālijā. Četras reizes Andrejs ir finišējis pirmajā sešiniekā, bet visvairāk atmiņā mums būs palicis fināla brauciena starts 2023. gadā Slovākijā, kur Andrejs startēja no pole position un, ja būtu ticis sveikā cauri pirmajos līkumos, bija galvenais pretendents uz uzvaru, diemžēl aizmugurē startējošie izdomāja nebremzēt un pirmajās 3-4 rindās startējušie burtiski tika noslaucīti no trases. Sarkanais karogs netika izkārts un ar to arī sapnis togad tika izsapņots. Pērn Andrejs izlēma startēt Polijas Dymovee Racing komandas sastāvā Endurance Cup 12 stundu finālā, izcīnot 10. vietu. Arī šogad Andrejs būs galvenā Latvijas cerība, bet ne vienīgā. SWS Sprint Cup finālam Andrejs kvalificējās no Pasaules ranga 4. vietas, kārtējo reizi dodot mums iespēju vēl vienai papildu naciionālai ceļazīmei.
Dāvis Zalmans | Sprint Cup – četrkārtējam Openkart vicečempionam šis būs piektais SWS Pasaules fināls, visas reizes startējot, Sprint Cup ieskaitē. Dāvja pieredze ļauj viņam būt ārkārtīgi stabilam – pēdējās trīs reizes uzlabojums – 28., 24. un 22. vieta pērn Genkā, Dāvis pēdējos divos finālos Sprint Cup Latvijai atnesa labākos rezultātus. Šogad no Latvijas Dāvis kvalificējās kā 3. Nacionālajā un 223. Pasaules rangā.
Kristofers Caune | Sprint Cup – Caune pērn Genkā kļuva par vienu no divām Latvijas sensācijām, diemžēl neveiksmīgi sodi liedza iekļūt augstā vietā finālā un bija jāsamierinās ar 44. vietu kopvērtējumā. Kristofers bija ātrākais vienā no trim kvalifikācijas sesijām un uzvarēja vienu no hītiem, kur iegūtais sods atmeta uz 18. vietu braucienā. Šogad pieredze ir daudz lielāka un sagaidām, ka visi trīs mūsu Sprint Cup braucēji cīnīsies par vietu finālā un par vēl augstākām vietām. 2024. gadā Sprint Cup Nacionālajā rangā Kristofers finišēja 4. vietā, bet Pasaules rangā 297. vietā.
Ruslans Dzenis | Masters Cup – jā, šogad Ruslans startēs Masters Cup, tie, kam 40+ gadi. Pērn, diemžēl, pavisam nedaudz pietrūka, lai iekļūtu starp 30 labākaiem Globālajā rangā, jo šajā ieskaitē nepastāv nacionālo kvotu sistēma, kā tas ir visās pārējās. Pēc apļa laikiem, pilnīg skaidrs, ka Ruslanam tur būtu stabila vieta desmitniekā un šogad ar jau viena fināla pieredzi, viņš būs viens no braucējiem, kam īpaši jāseko līdzi. Mums tur ir izredzes. 2024. gadā Latvijas rangā Ruslans bija otrais, Pasaulē 86. vietā, bet Masters Cup rangā 13.
Elizabete Šulce | Women Cup – arī Elizabetei šis būs otrais fināls, pērn izcīnīta 20. vieta 30 dāmu konkurencē, kas debijas reizei uzskatāms par ļoti sakarīgu rezultātu. Pieredze ir, ir informācija, ka arī simulatorā trase tiek trenēta, svarīgs arī reālais laiks traasēs, lai iegūtu vislabāko formu uz jūlija sākumu. Elizabete bija Sprint Cup dāmām pirmajā vietā Nacionālajā rangā, kopējā Nacionālajā rangā 31. vietā, Women Cup Globālajā rangā 70. vieta, bet Globālajā rangā vispār 1789. vieta.
Edgars Lielgalvis | Junior Cup – Edgara pēdējā brīdī izrautā 5. vieta Globālajā junioru rangā iedeva Latvijai vēl vienu papildu ceļazīmi. Četri Latvijas juniori starp 60, kam ir ceļazīmes, ir milzīgs panākums, turklāt izskatās, ka visi četri pēc svēršanās nonāks Junior Cup ieskaitē nevis Junior Kids. Kārtība tur ir tāda, ka visi 60 tiek svērti, 30 smagākie ir Junior Cup, 30 vieglākie Junior Kids Cup ar atšķirīgiem balasta atsvaru noteikumiem. Četri no 30 var dod lieliskas priekšrocības taktiskajā cīņās, vismaz kvalifikācijā un ne tikai. Edgaram pašam šis būs otrais un pēdējais fināls, nacionālajā rangā, protams, pirmā vieta. Pērn Junior Cup Pasaules finālā izcīnīta 15. vieta.
Otīlija Grandberga | Junior Cup – Otīlija kļuva par pirmo meiteni Latvijā, kas ceļazīmi uz finālu ieguva tiešā cīņā ar puišiem. Vienīgā šī gada debitante no Latvijas individuālajās kategorijās. Latvijas junioru rangā 2024. gadā 2. vieta, 29. vieta Pasaules rangā, otrā, starp juniorēm meitenēm, lai gan pārliecinoši bija pelnījusi pirmo vietu, ja ne apšaubāmi rīkotas sacīkstes Slovākijā decembrī, kas pirmajā vietā izvirzīja slovākieti, taču tik un tā ceļazīme iegūta kā otrajai labākajai junioru meitenei no Pasaules ranga, kas deva Latvijai vēl ceturto ceļazīmi Junior Cup.
Rodrigo Kākers | Junior Cup – Rodrigo tas būs otrais fināls, pirms diviem gadiem Slovākijā 22. vieta Junior Kids kategorijā, kas izrādījas Latvijas labākais rezultāts togad. Visticamāk šogad finālā Rodrigo jau būs pie Junior Cup, papildinot mūsējo desantu. Ceļazīmi Rodrigo ieguva no Nacionālā ranga, kur bija trešais, bet Pasaules rangā viņam 36. vieta.
Kristaps Tenis | Junior Cup – Kristaps ir pieredzējušākais SWS finālos no Latvijas junioriem, viņam šis būs trešais fināls. Kristapam arī labākais sasniegums – 8. vieta pērn Genkā, turklāt uzvarēts viens no iebraucieniem. Vienīgais no Latvijas bez Andreja, kuram tas ir izdevies, vienīgais bez Andreja, kam ir TOP10 rezultāts. Kristaps pērn vairāk koncentrējās uz citiem autosporta veidiem, tomēr beigās nolēma darīt visu iespējamo, lai pamēģinātu vēlreiz nokļūt Pasaules finālā un, jāsaka, ar lielu piepūli, veiksmi un atdevi mums izdevās Latvijai nodrošināt 4 junioru ceļazīmes. 2024. gadā Kristaps Latvijas rangā 4. vietā, Pasaulē starp junioriem 96. pozīcija. Kā jau minēts iepriekš, ja visi četri mūsu juniori būs starp 30 Junior Cup braucējiem, tad tā ir lielas priekšrocības, veidot kopējus taktiskos zīmējumus, kas šādā gaļasmašīnā kāds ir SWS Pasaules fināls ir vitāli svarīgi augstam rezultātam.
Movers.lv | Endurance Cup – kopš 2021. gada Lonato fināla, Latvijai atkal būs Endruance Cup komanda finālā. Movers.lv, lielā mērā pateicoties Kartings.lv trases iespējām sarīkot LeMans sacensības gada nogalē, spēja izpildīt kritērijus, ko nosaka SWS noteikumi, lai Latvija saņemtu ceļazīmi uz Kampilosu. Sastāvs izcili pieredzējis, lai gan pēc sākotnējās informācijas būs arī viens SWS finālu debitants, toties kāds. Komandas neizsīkstošs motors, protams, ir Kaspars Ritums, viņam šis būs trešais starts finālos, iepriekšējie divi gan bija Sprint Cup ieskaitē. Krišs Jaunzemis – otrs titulētākais Openkartists vēsturē, mazāk pievēršas šobrīd hobijkartingam, bet ātrums noteiti nav zudis, Krišam vienīgajam ir SWS Endurance Cup fināla pieredze no komandas braucējiem. Trešais, turklāt debitants, šāda veida sacensībās, bet viena no Latvijas kartinga leģendām, ar pieredzi arī hobijkartingā un Endruance Cup – Henrijs Grūbe. Kāds būs komandas pārējais perosnāls, vēl nav zināms, bet mēs visi zinām, ka, lai sasniegtu augstas vietas Endurance darbs ārpus trases ir ne mazāk svarīgs kā trasē.Mūsu labākais sasniegums kā Latvijas komandai ir 17. vieta 2017. gadā Parīzē, ko toreiz izcīnīja komanda “Baltie” ar Krišu, Andreju, Kristapu Grīnieku un Hariju Cīruli sastāvā. Latvijas komanda piedalījās finālā arī pēc četriem gadiem, ka “Pirmie” izcīnīja 24. vietu ar Hariju, Rūdolfu Šmitu, Normundu Skreiju un Edgaru Sproģi sastāvā. Latvijā 2024. gadā rangā mūveri bija pirmie, bet Pasaules rangā 346. vietā.
Jūlija pirmā nedēļa no 2. līdz 5. jūlijam ir jāieliek kalendārā tāpat kā maija beigas, kad Beļģijā risināsies SWS eSprint Cup fināls elektrokartingiem, kur mums četras ceļazīmes – Latviju pārstāvēs Andrejs Laipnieks, Edijs Maļinovskis, Māris Liepiņš un Edvards Keziks.