Pasaules rallija čempionātā varētu tikt ieviesta jauna klase

Foto: Jouni Laakso

Šobrīd tiek spriests par iespējamu jaunas klases ieviešanu pasaules rallija čempionātā, kas cīņā par ieskaites punktiem ļautu atgriezties ekipāžām ar priekšpiedziņas automašīnām.

Šobrīd cīņa par pasaules čempionu tituliem norisinās četrās ieskaites klasēs. Galvenā ir WRC kategorija, kurā tiek startēt ar jaudīgākajām “Rally1” mašīnām, WRC2 čempionātā cīnās sportisti ar “Rally2” mašīnām, bet WRC3, kā arī JWRC jeb junioru pasaules rallija čempionātā dalībnieki startē ar “Rally3” spēkratiem. Tie visi ir pilnpiedziņas auto.

Šobrīd tiek apspriesta ideja par WRC4 klases ieviešanu, kas būtu paredzēta priekšpiedziņas mašīnām.

Pēdējos gados pasaules čempioni tiek kronēti vien pilnpiedziņas klasēs un pēdējo reizi par pasaules čempionu ar priekšpiedziņas mašīnu 2021. gadā kļuva Sami Pajari, kurš uzvarēja JWRC čempionātā ar “Ford Fiesta Rally4”. Divu riteņu piedziņas mašīnas junioru pasaules čempionātā tika izmantotas divas desmitgades, no 2001. līdz 2021. gadam.

Pašlaik vairāki lieli ražotāji piedāvā “Rally4” klases mašīnas – “Ford Fiesta Rally4”, “Peugeot 208 Rally4”, “Opel Corsa Rally4” un “Renault Clio Rally4”, bet jau šogad trasē būs redzamas arī jaunās “Lancia Ypsilon Rally4”. Šādi auto jau tiek izmantoti Eiropas rallija čempionātā un nacionālajos čempionātos, bet WRC4 klases izveide dotu iespēju ar tādiem sacensties arī pasaules čempionātā.

Tāpat paralēli tiek apspriesta JWRC klases nākotne. Pēdējos septiņus gadus junioru čempionātā sacenšas ar “M-Sport” izgatavotām “Ford” automašīnām, bet no 2026. gada varētu sākties cīņa starp ražotājiem. Pirms pāris gadiem “Rally3” klases auto izstrādāja arī “Renault” rūpnīca.

Izmantotie resursi:
www.ralli.ee

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *