Tanaks: “Montekarlo rallija uzvarētāja kausam man būtu īpaša vieta”
2025. gada specifikācijas “Rally1” mašīnas ir vienkāršākas un daudz vieglāk braucamas, atzinis Ots Tanaks. “Hyundai” pilots mērķē šonedēļ izcīnīt savu pirmo uzvaru Montekarlo rallijā.
Ar Montekarlo rallija treniņbraucieniem jau šodien un pirmajiem trim ātrumposmiem ceturtdien startēs WRC sezonas pirmais posms. Šogad notikušas zīmīgas tehniskas izmaiņas, jo vairs netiks izmantotas hibrīda sistēmas, tāpat sportistiem būs jāstartē ar jaunā piegādātāja “Hankook” riepām. Lai gan tagad mašīnas kļuvušas par 130 zirgspēkiem mazāk jaudīgas, tās arī ir par 87 kilogramiem vieglākas. Šādus auto ar jaunajām riepām sportisti testē jau kopš pagājušā gada beigām.
“Tas bijis milzīgs darbs, pielāgot mašīnu noteikumu izmaiņām,” atzina 2019. gada WRC čempions Tanaks. “Tagad rallija mašīnas koncepts atkal ir daudz vienkāršāks, kamēr līdz šim bija dažāda veida stratēģijas, jāspēlējas ar hibrīdu, jādomā, kad to katrā ātrumposmā izmantot, kas bija jāatzīmē stenogrammā. Tagad atgriežamies pie vienkāršākas mašīnas, kā tas bija pirms vairākiem gadiem. Manuprāt, arī braukt ar šādu mašīnu ir nedaudz vieglāk. No braukšanas viedokļa man tā patīk. Tagad mašīna ir tāda, kādam rallija auto vajadzētu būt. Tā ir vieglāka, kas ir lieliski, jo autosportā svars nozīmē visu. Kad mašīna ir vieglāka, tā ir “rotaļīgāka”, un tas ir pozitīvi. Esam zaudējuši milimetru ar turbo ierobežotāju, kas nav tik pozitīvi, jo ir mazāk jaudas, bet kopumā koncepts nav slikts.”
Lai gan ir daudz nezināmā par jaunajām riepām un to uzvedību trasē kaujas apstākļos, Tanaks atzīst, ka tagad pie “Hyundai i20 N Rally1” stūres jūtas pārliecinošāk.
“Jūtos daudz komfortablāk nekā pirms pagājušās sezonas,” neslēpj igauņu pilots. “Esmu iepazinis mašīnu un komandu, esam daudz labāk sagatavojušies nekā pirms gada. Mašīnā jūtos labi. Sevišķi tas bija jūtams jau pagājušās sezonas izskaņā uz asfalta, kad manī bija radusies daudz lielāka pārliecība.”
Lai gan Tanaks ir izcīnījis pasaules čempiona titulu, vēl nekad viņam nav bijis pa spēkam uzvarēt sezonas leģendārākajās sacīkstēs – Montekarlo rallijā. Trīs reizes viņam šeit izdevies iekarot pjedestālu – 2017. un 2019. gadā tika izcīnīta trešā vieta, bet 2018. gadā sportists Francijas Alpos sasniedza otro vietu. Pērn, atgriežoties “Hyundai” komandā pēc gada pārtraukuma, Tanaks finišēja ceturtais.
“Šogad rallijā iekļauts daudz jaunu ceļa posmu, tāpēc atkal ir grūti kaut ko paredzēt,” saka Tanaks. “Montekarlo rallijā vienmēr ir daudz nezināmā, tāpēc ir grūti šīm sacensībām sagatavoties ilgtermiņā. Laikapstākļi ir galvenais faktors, un mums jābūt gataviem visam, kas var notikt nedēļas nogales gaitā. Būtiskāko lomu spēlē riepas, bet tās šogad ir liels nezināmais visiem, kas padarīs šo posmu ļoti interesantu. Tas vienmēr ir sarežģīts rallijs, esam te kāpuši uz pjedestāla, bet nekad neesam bijuši tik spēcīgi, lai uzvarētu. Šis ir unikāls posms ar unikālu vēsturi. Uzvarēt šeit būtu kaut kas īpašs. Tas vienmēr bijis mans mērķis un, teiksim tā, šī rallija uzvarētāja kausam man būtu īpaša vieta.”
Izmantotie resursi:
www.motorsport.com