Sordo ar ‘Rally1’ auto bez hibrīda ātrākais rallija sacensībās Spānijā
“Hyundai” komanda Spānijā aizvadījusi vēl vienu testu ralliju ar “Rally1” klases auto bez hibrīda. Šoreiz pie stūres “Rallye Ciudad de Pozoblanco” sacensībās sēdās Danijs Sordo.
Pasaules čempionātā startējošā “Hyundai” komanda šogad vairākkārt izmantojusi reģionālos rallijus, lai pirms tiem varētu veikt testus, bet pēc tam startētu arī ātrumposmos. Spānijas superčempionāta noslēdzošajā posmā sestdien bija jāaizvada septiņi grants ātrumposmi ar kopējo garumu 98.38 km.
Sordo atzina, ka šobrīd testi tiek veikti, lai gatavotos 2025. gadam, kad hibrīda sistēma WRC vairs netiks pielietota.
“Neizmantojām hibrīdu un patiesība ir tāda, ka mašīna brauca labi,” pēc testiem sacīja Sordo. “Tas, ko var pamanīt visvairāk, ir svars. Kad mašīna ir vieglāka, tā kļūst izveicīgāka un labāk vadāma. Kad svars ir mazāks, ir vieglāk inercei un visam. Braukt ir patīkamāk. Jo mašīna sver mazāk, jo labāk. Problēma ar hibrīdu nav tā, ka tas strādātu slikti, bet gan tas, ka dažreiz tas vispār nestrādā. Kad tas salūzt, kā man notika Grieķijā, kur visu ralliju biju spiests braukt bez tā, pēc tam ir jāpērk jauns hibrīds un tās ir lielas izmaksas. Dažreiz tas ir savādi, jo viņi grib samazināt tēriņus, bet ar hibrīdu nav iespējams pabraukt divreiz ātrāk. Tas dod tikai nelielu labumu, kas dažreiz ir, bet dažreiz nav.”
Arī pašā rallijā Sordo startēja ar “Hyundai i20 N Rally1” auto bez hibrīda un uzvarēja sešos no septiņiem ātrumposmiem, vien otrajā no tiem uzrādot otro labāko rezultātu. Sordo guva uzvaru ar vairāk nekā minūtes pārsvaru, bet, tāpat kā tas tika darīts iepriekšējā testu rallijā, slēgtajā parkā pēc finiša ekipāža ar nolūku neiebrauca, līdz ar to oficiālajos rezultātos netika klasificēta.
Par rallija uzvarētāju kļuva Alehandro Kahons (“Toyota GR Yaris Rally2”), kurš par 37 sekundēm uzveica Hosē Antonio Svaresu (“Škoda Fabia RS Rally2”), bet trešo vietu, zaudējot vairāk par minūti, ieņēma Žils Membrado (“Ford Fiesta Rally2”). Kahons arī kļuvis par 2024. gada Spānijas čempionu. Viņa galvenais sāncensis Djego Ruiloba (“Citroën C3 Rally2”) šajā rallijā piedzīvoja problēmas un izstājās ar beigtu pusasi.
2024. gada Latvijas rallija vicečempions absolūtajā ieskaitē Kerems Kazazs (“Ford Fiesta Rally2”) arī izgāja uz starta, pēc trim ātrumposmiem bija desmitais kopvērtējumā, bet ceturtajā piedzīvoja avāriju un izstājās.