Grjazins: “Mērķis ir startēt WRC klasē, bet ne šobrīd”

Foto: Facebook.com/gryazin.nikolay

Krievu rallija pilots Nikolajs Grjazins uz WRC klasi pasaules čempionātā pāries tad, kad kļūs neuzveicams WRC2 kategorijā. Pagaidām viņam to panākt nav izdevies, tāpēc vēl kādu laiku sportists startēs ar R5 klases auto.

23 gadus vecais Grjazins pirms “Arctic Rally Finland” aizvadīja testus ar “M-Sport” komandas “Ford Fiesta WRC” automašīnu, bet sacīkstēs startēja ar savu šīs sezonas auto “Volkswagen Polo GTI R5”, izcīnot trešo vietu WRC2 ieskaitē. Par viņu ātrāki spēja būt gan “Prinsport” komandas otrs pilots Esapeka Lapi, gan “Toksport” vienību pārstāvošais Andreass Mikelsens.

“Izmēģināt WRC mašīnu bija neticami,” stāsta Grjazins, kurš šogad pasaules čempionātā aizvadīs visus posmus. “Prieks, ka bija šāda iespēja. Ar šo mašīnu bija jauki braukt un patiesībā arī vieglāk nekā ar R5 auto. Kā spējat iztēloties, WRC klase ir tā vieta, kur gribu nokļūt, bet ir grūti to paveikt bez kādas rūpnīcas atbalsta. Šobrīd vēl ir par ātru tādam solim. Man jāaizvada vairāk rallijus un jāiegūst lielāka pieredze. Pirms šāda soļa ir pilnībā jāizprot, kā tur viss ir. Kad pārej uz WRC kategoriju, tev jābūt neuzveicamam ar R5 mašīnu. Negribu iekāpt WRC mašīnā un palikt pēdējā vietā. Ja ir tā, labāks stāsts būs, ja startēšu WRC2 klasē. Man nebūs divu iespēju, tādēļ jāpanāk, ka nostrādā pirmā iespēja.”

Grjazins arī vēlreiz pieskaras tēmai par Krievijas karogu, ko šogad, atbilstoši Pasaules antidopinga aģentūras lēmumam, nedrīkst izmantot autosporta pasaules čempionātos startējošie krievu braucēji.

“Krievijā pasaules rallija čempionāts aizvien ir kaut kas jauns,” viņš saka. “Tā nav “Formula 1″, un atrast naudu startēšanai ar WRC vai R5 mašīnu ir sarežģīti. Turklāt krievu uzņēmumi ir patriotiski un grib atbalstīt Krieviju – tas , ka man jāstartē ar baltu karogu, visu sarežģī vēl vairāk.”

Pagājušajā gadā Grjazins bija “Hyundai Motorsport” rūpnīcas pilots, bet šogad iegādājies pats savu mašīnu.

“Man aizvien ir labas attiecības ar “Hyundai”, un būtu ļoti jauki atkal atgriezties pie viņiem,” skaidro Grjazins. “Šogad es nopirku pats savu “Polo” un startēju ar dažādām komandām – reizēm tā ir “Sports Racing Technologies”, reizēm “Printsport”, reizēm vēl kāda. Plāns ir atrast labāko komandu. Tas, ka “Volkswagen” beidz savu rallija programmu, kļuva zināms jau pēc tam, kad biju nopircis šo mašīnu. Jaunumi bija diezgan sūdīgi, bet ko gan es varu darīt? Šogad, šķiet, ar manu programmu viss būs kārtībā, rezerves daļām vajadzētu būt pieejamām.”

Grjazins turpinās smelties pieredzi arī sacīkstēs ārpus pasaules čempionāta, piemēram, aprīlī piedalīsies Francijā gaidāmajā “Rallye Le Touquet”. Starp viņa konkurentiem būs arī bijušais pasaules rallija čempionāta posmu uzvarētājs Žils Panici, Kventins Žilbērs un Žoans Bonato, bet citās klasēs brauks arī Stefans Lefevrs un Fransuā Delekūrs.

Izmantotie resursi:
www.dirtfish.com