Tanaks: “Neticējām, ka spēsim uzveikt “Toyota” komandu”
Foto: Hyundai Motorsport
Pasaules rallija čempionāta otrā posma “Arctic Lapland Rally” uzvarētājs Ots Tanaks atzīst, ka viņa pārstāvētā “Hyundai” komanda īsti nav ticējusi savām iespējām šajās sacīkstēs uzveikt spēcīgo “Toyota” vienību. Igauņu pilots atklāj, ka viņa mašīnai šogad ir problēmas ar vadāmību, testi pirms Somijas ziemas posma notikuši pavisam savādākos apstākļos, kā arī pēdējā brīdī nācies riskēt ar jaunu regulējumu meklējumiem.
Tāpat kā pagājušā gada sākumā, arī šīs sezonas pirmajā posmā Montekarlo rallijā Tanaks piedzīvoja izstāšanos. Pērn, kad posmu skaits tika pamatīgi saīsināts, sportists savu 2019. gadā gūto pasaules čempiona titulu aizstāvēt nespēja, un pēc izstāšanās šī gada pirmajās sacensībās daži viņa izredzes jau arī paguva norakstīt.
“Es teiktu, ka nevienā brīdī nebiju izkritis no cīņas par titulu, jo čempionāta beigas vēl ir tālu,” sacīja Tanaks. “Protams, bija svarīgi iegūt pēc iespējas vairāk punktus Somijā. Pirms ierašanās šeit, prognozējām, ka būs liela cīņa ar “Toyota” komandu, tāda tā arī bija, bet beigās viss sanāca patīkami mums.”
“Toyota” komanda un īpaši tās pilots Kalle Rovanpera, kurš, par spīti samērā mazajai pieredzei, ir gana daudz praktizējies sniegotos ceļos, tika uzskatīti par šī posma favorītiem. Tanaks arī pats atzīst, ka neticējis savas mašīnas ātrumam, lai ar to pietiktu uzvarai, sevišķi ņemot vērā, ka gatavošanās notikusi krietni ziemīgākos apstākļos un “Hyundai i20 Coupe WRC” bijušas problēmas.
“Nē, mēs neticējām,” viņš neslēpj. “Testi, ko veicām šeit ziemeļos, notika pavisam savādākos apstākļos. Toreiz bija ļoti daudz sniega un šauri, lēni ceļi, pēc tam aizvadījām ralliju Igaunijā, lai vienkārši iekrātu kilometrus, bet arī tur bija daudz sniega. Šeit apstākļi bija pilnīgi savādāki. Turklāt šogad mašīnā nejutos pārliecinoši, nebija tās vajadzīgās sajūtas, līdz ar to trūka ātruma, bet divu nedēļu laikā ļoti prasīju inženieriem, lai viņi kaut ko atrod. Domāju, ka tika apstrādāts ļoti daudz datu, ņemta arī informācija no pagājušā gada. Tika paveikts liels darbs, kas beigās atmaksājās. Sauksim tos par jauniem regulējumiem. Tie nav pilnīgi jauni, bet tiek izmantotas savādākas lietas. Zinājām to, kas nestrādā, tāpēc bija jāizmēģina kaut kas, kas darbotos kā vajag.”
Tanaks atklāj, ka lielākā problēma ir saistīta ar WRC mašīnas šasiju un to, kā spēkrats vadās, tāpēc pirms tik ātra rallija, kāds ir šis, regulējumu maiņa bija drosmīgs lēmums.
“Bet tas ir jādara, lai paliktu cīņā par pirmo vietu,” komentē Tanaks. “Ja pie stūres ir problēmas, nevar sasniegt vajadzīgos rezultātus ātrumposmos, tāpēc tā bija vienīgā izeja. Un arī tagad varu teikt, ka aizvien mašīnā nejūtos pilnīgi pārliecoši, lai gan šajā rallijā viss nostrādāja kā vajag un varējām paveikt tik, cik bija nepieciešams.”
Tanaks uzvarēja piecos no desmit ātrumposmiem, bet tuvākais sekotājs Rovanpera viņam finišā zaudēja 17 sekundes.
Pilotu kopvērtējums:
Vieta | Pilots | Punkti |
1. | Kalle Rovanperä | 39 |
2. | Thierry Neuville | 35 |
3. | Sébastien Ogier | 31 |
4. | Elfyn Evans | 31 |
5. | Ott Tänak | 27 |
6. | Craig Breen | 16 |
7. | Takamoto Katsuta | 16 |
8. | Dani Sordo | 11 |
9. | Andreas Mikkelsen | 6 |
10. | Oliver Solberg | 6 |
11. | Gus Greensmith | 6 |
12. | Teemu Suninen | 4 |
13. | Adrien Fourmaux | 2 |
14. | Eric Camilli | 1 |
15. | Esapekka Lappi | 1 |
Komandu kopvērtējums:
Vieta | Komanda | Punkti |
1. | Toyota Gazoo Racing WRT | 88 |
2. | Hyundai Shell Mobis WRT | 77 |
3. | M-Sport Ford WRT | 24 |
4. | Hyundai 2C Competition | 22 |
Izmantotie resursi:
www.dirtfish.com