Oficiāli: “Toyota” sastāvā startēs Ožjē, Evanss un Rovanpera

Foto: Toyota Gazoo Racing

“Toyota Gazoo Racing” nākamā gada pasaules rallija čempionātā būs pavisam jauns braucēju sastāvs, trešdien komandai paziņojot par līgumiem ar bijušo WRC čempionu Sebastjēnu Ožjē, Elfinu Evansu un Kalli Rovanperu, kurš ir divkārtējs Latvijas čempions rallijā.

35 gadus vecais Ožjē pievienojas Japānas ražotājam no “Citroën Racing”, noslēdzot līgumu uz vienu gadu, kas, paredzams, kļūs par viņa pēdējo sezonu pasaules čempionātā, jo sportists jau iepriekš paziņoja, ka 2021. gadā vairs nestartēs. Evanss un Rovanpera līgumus parakstījuši uz diviem gadiem.

30 gadus vecais Evanss komandai pievienojas no “M-Sport Ford”, ko viņš pārstāvēja visu savu līdzšinējo WRC karjeru. Brits atkal apvieno spēkus ar Ožjē, ar kuru kopā “M-Sport Ford” komandas sastāvā brauca 2017. un 2018. gadā.

19 gadus vecais Rovanpera ir viens no sporta veida visperspektīvākajiem jaunajiem braucējiem. Viņš WRC ierodas no “Škoda Motorsport”, ar kuriem šosezon kļuva par pasaules čempionu WRC2 PRO ieskaitē. Somu autosportists pie uzvarētāja lauriem ticis arī tepat Latvijā, kad 2016. un 2017. gadā uzvarēja Latvijas čempionātā rallijā.

Trijotne aizvietos tikko par pasaules čempionu kļuvušo igauni Otu Tanaku, kurš pārgājis uz “Hyundai Motorsport”, kā arī pagaidām bez jaunas komandas esošos Jari-Mati Latvalu un Krisu Mīki.

Komandas vadītājs Tomijs Makinens sacīja, ka seškārtējā pasaules čempiona Ožjē un Evansa pieredze, savienojumā ar Rovanperas potenciālu, “Toyota” sniegs lielisku balansu ar “Yaris WRC” lūkojot izcīnīt titulus.

“Mēs visi zinām, cik spēcīgs ir Sebastjēns un nevaram sagaidīt sākt darbu kopā ar viņu un Žiljēnu (stūrmani Ingrasiju),” sacīja Makinens. “Es domāju, ka spēja piesaistīt braucēju ar viņa rezumē pasaka daudz par to, ko tik īsā laika periodā esam spējuši sasniegt ar šo komandu. Elfins ir braucējs, kuru jau ilgāku laiku vērojām. Esam redzējuši, ka viņam ir ātrums, kas ļauj uzvarēt uz ikviena seguma, bet, kad nepieciešams, viņš varbūt arī ļoti apdomīgs un gūt svarīgus punktus. Kalli es pazīstu kopš viņš bija pavisam jauns un vienmēr bijis skaidrs, ka viņam ir kas īpašs. Viņam joprojām ir daudz jāmācās, bet es ticu, ka viņš tagad ir gatavs šim solim.”

Ožjē atklāja, ka šis lēmums noslēdza sarunas, kuras sākās jau pirms trīs gadiem, kad “Toyota” atgriezās WRC pēc 17 gadu pārtraukuma.

“Mēs to apspriedām jau 2016. gada beigās un, lai arī tad neveicām vienošanos, es esmu sajūsmā, ka sadarbošos ar tik leģendāru zīmolu kā “Toyota”, kā arī manas bērnības varoni Tomiju Makinenu,” sacīja francūzis. “Mēs visi trīs esam komandas jaunpienācēji, tādēļ būs izaicinoši apgūt mašīnu un visu pārējo, bet, protams, darīsim visu iespējamo, lai savu labāko sniegumu rādītu cik vien ātri iespējams.”

Evanss no Velsas, kurš no 86 startiem WRC vienīgo panākumu izcīnījis Lielbritānijā 2017. gadā, cer, ka četrkārtējā pasaules čempiona Makinena zināšanas palīdzēs viņam gūt vairāk uzvaras.

“Tomijs bijis ļoti veiksmīgs braucējs un zina, kas nepieciešams, lai brauktu šādā līmenī. Sadarbība ar viņu līdz šim bijusi lieliska, un nevaru sagaidīt, kad iepazīšu komandu labāk gatavojoties nākamajai sezonai,” viņš sacīja.

Rovanpera, kurš veica “Yaris WRC” testu braucienus jau 16 gadu vecumā, sacīja, ka novērtē uzticību, ko viņam parādījis tautietis Makinens.

“Esmu drošs, ka nākamais gads būs visai izaicinošs. Lielākais izaicinājums būs apgūt jauno mašīnu, kā arī kalendāra jaunos rallijus. Sākumā būs mašīnas izzināšana, tās ātrums un viss pārējais,” viņš sacīja. “Domāju, ka Sebs un Elfins ar savu pieredzi man būs tiešām labi komandas biedri. Ir tik daudz kā, ko varu no viņiem mācīties, tādēļ ir lieliski, ka būsim vienā komandā.”