LAF apstiprina minirallija disciplīnas izveidi
Info: Viesturs Saukāns, LAF preses dienesta vadītājs
Foto: Arnolds Šivars, www.4rati.lv
Latvijas Automobiļu federācijas Prezidijs apstiprinājis jaunas autosporta disciplīnas – minirallija – izveidi. LAF Standartauto komisijas pārraudzībā esošais sporta veids būs kā pirmais pakāpiens ceļā uz rallija specifikas apgūšanu. Minirallijā varēs piedalīties katrs interesents ar ceļu satiksmei atbilstošu automašīnu.
Par jaunās disciplīnas niansēm stāsta LAF Standartauto komisijas vadītājs Juris Mūrnieks, kurš ir viens no šīs disciplīnas iniciatoriem:
– Latvijas Automobiļu federācijas Prezidijs apstiprināja minirallija izveidi, kas nozīmē, ka darbs pie jaunā seriāla var notikt pilnā sparā, un jau 11. maijā Jūrmalas pusē paredzētas pirmās sacensības.
– Kāds ir minirallija mērķis un uzdevums?
– Minirallijs būs pirmais pakāpiens jaunu sportistu ceļā uz vienu no populārākajiem autosporta veidiem – ralliju. Līdz šim par šo pirmo pakāpienu kalpoja Latvijas rallijsprinta čempionāta Road klase, taču dažādu organizatorisku apsvērumu dēļ šī klase no čempionāta bija jāatdala un jālikvidē. Lai šis rallija principu iepazīšanas posms nepazustu, LAF Standartauto komisija izveidoja miniralliju. Tātad minirallijs ir sacensības ar tradicionālu rallija formātu, paredzēts amatieru sportistiem ar ceļu satiksmei atbilstošām automašīnām. Izveidojot miniralliju sportistam ir ceļš uz rallija pasauli – minirallijs, rallijsprints, rallijs. Protams, paralēli jaunais sportists var izvēlēties startēt arī citās ātruma disciplīnās, veidojot savu brauktprasmi.
– Kāds ir sacensību formāts?
– Minirallijs būs mazs rallijs. Kā zināms, savā būtībā rallijs ir nokļūšana no punkta A un punktu B noteiktā grafikā. Šis pamatprincips tiek papildināts ar speciālajiem posmiem, kas rallijā ir ātrumposmi, minirallijā tie būs veiklības braucieni, ātrumsacensības. Mazāk būs no Road klases mantotā regularitātes braukšana, tomēr laika normas būs cītīgi jāievēro – nelaikā nospiests gāzes pedālis var sabojāt, nevis uzlabot sportistu rezultātus.
– Pēdējās nedēļās amatieru autosporta apritē dzirdēts nosaukums „tautas rallijs”. Tam ir saistība ar miniralliju?
– Jā, ir fiksēts šāds nosaukums, tomēr tam ar miniralliju un Latvijas Automobiļu federāciju nav nekāda sakara. Tautas ralliju plāno izveidot LAF Standartauto komisijas Padomes bijušais biedrs, kurš sākotnēji piedalījās minirallija projekta izveidē, tomēr no šī projekta atteicās, atstājot Padomi un veidojot savu pasākumu. Līdz ar to ne LAF kopumā, ne Standartauto komisija nenes nekādu atbildību par sacensībām ar nosaukumu Tautas rallijs. Negarantējam šī pasākuma sportisko principu ievērošanu, nekādā veidā neiesaistāmies kādu strīdu situāciju risināšanā. Potenciālajiem šī pasākuma dalībniekiem iesakām izvērtēt riskus un personīgo drošību, startējot šajās sacensībās. Tautas rallijs nav LAF saskaņots pasākums, tāpēc, atbilstoši LAF Sporta kodeksam, tas nav saistošs LAF licencētiem sportistiem.
– LAF Minirallija debija paredzēta jau maijā?
– Pirmās sacensības plānotas 11. maijā Jūrmalas apkārtnē. Ar Latvijas minirallija kausa izcīņas nolikumu un kalendāru jau var iepazīties LAF mājas lapā www.laf.lv, rallijsprinta sadaļā. Šogad paredzēti pieci minirallija posmi – Jūrmalai sekos sacīkstes Liepājā un Jēkabpilī, kalendārs vēl tiks papildināts.