Portugāles rallijs ir klāt
Foto: www.rallye-info.com
Šodien ar superspeciālo ātrumposmu Algarvē tiks dots starts Portugāles rallijam, kurš WRC kalendārā atgriežas pēc 6 gadu pārtraukuma. Pēc Tomija Makinena uzvaras 2001.gadā Portugālē šis rallijs tika izņemts no WRC kalendārā. Būtiskākā izmaiņa ir tāda, ka rallija centrs vairs neatradīsies Porto, kā tas bija pierasts, bet gan Vilamorā. Šis būs diezgan sarežģīts rallijs, jo pilotiem būs jābrauc gan pa asfalta, gan pa grants segumu, kas prasīs daudz lielāku uzmanību un piesardzību.. Grants šeit ir ļoti cieta un tas nozīmē, ka lietus gadījumā trase kļūst ļoti slidena. Neskatoties uz to, ka pāris vietās būs jābrauc pa kalniem, vidējais ātrums šajā rallijā ir liels.
Portugāles rallijam šogad ir pieteikušās 106 ekipāžas, kas paredz, ka cīņa par uzvaru un punktiem būs ļoti sīva. Portugālē uz starta izies arī JWRC piloti, kuriem šīs būs pirmās grants sacensības šogad. Atgādināsim, ka pirmajā posmā Norvēģijā uzvaru izcīnīja zviedrs P. Andersons, bet augsto ceturto vietu izcīnīja mūsu kaimiņš no Igaunijas J.Molders, kurš startē ar Suzuki Swift automobili. Šogad Portugāles rallijā pilotiem būs jāaizvada 18 ātrumposmi, kas sastādīs 357.10 kilometrus, bet kopsummā ar pārbraucieniem pilotiem nāksies veikt 1008.70 kilometrus.
Ziņas no komandām:
Citroen Total WRT:
S.Loeba vienīgais mērķis Portugālē ir uzvara. Pēc uzvaras Meksikas rallijā S.Loebs no kopvērtējuma līdera M.Gronholma atpaliek vairs tikai par 4 punktiem.
„Ir ļoti patīkami, ka Portugāles rallijs atkal ir iekļauts WRC kalendārā, jo rallijs šeit tiešām ir ļoti populārs. Šis būs ļoti grūts un nepazīstams rallijs, bet es darīšu visu iespējamo, lai šeit uzvarētu,” – tā par gaidāmo ralliju izsakās S.Loebs.
Savukārt otram „Citroen” komandas pilotam D.Sordo Portugālē ir daudz lielāka pieredze, jo pagājušajā gadā viņš piedalījās „Rally de Portugal”, kur Sordo brauca ar trases drošības (jeb tā saukto „nulles”) automašīnu, bet 2005.gadā viņš šajā pašā rallijā finišēja piektajā vietā absolūti un pirmajā vieta „Super 1600″ kategorijā.
„Jā, tā ir taisnība, ka man te ir daudz lielāka pieredze nekā citiem pilotiem. Es šajā vietā esmu jau otro reizi, kas man liek justies nedaudz savādāk, nekā citiem. Šis rallijs ir zīmīgs ar to, ka šeit ir sakopots daudzu citu ralliju elementi.”
BP Ford WRT:
„BP Ford” komandas līderis M.Gronholms uz gaidāmo ralliju raugās ļoti optimistiski. Portugālē M.Gronholms ir divas reizes finišējis uz goda pjedestāla, bet par Algarves jaunajiem ceļiem M.Gronholms vēl līdz šim nav braucis.
„Pēdējo reizi es te startēju 2001.gadā, kad laika apstākļi bija vienkārši katastrofāli. Pārsvarā lija ļoti stiprs lietus, kas trasi padarīja ļoti dubļainu – tas bija briesmīgi. Mans pirmais Portugāles rallijs bijā tālajā 1995.gadā. Četrus gadus pēc kārtas es izstājos, 2000.gadā biju otrais, bet 2001.gadā trešais. Šis, protams, būs daudz savādāks rallijs nekā visi iepriekšējie, tāpēc par jaunajiem ceļiem es absolūti neko nezinu. Zinu vienīgi to, ka šeit būs ļoti daudz skatītāju, kas fanos par mums un vēros šo lielisko ralliju.”
Arī otrs komandas pilots M.Hirvonens, tāpat kā „Citroen” komandas pilots D.Sordo, Portugālē jau ir startējis un startējis diezgan atzinīgi, jo 2005.gadā viņš šeit spēja izcīnīt otro vietu.
„Es nevaru tagad atsaukt atmiņā kaut kādas īpašas šī rallija nianses, bet zinu tikai to, ka pirmās dienas ātrumposmi ir tādi paši kā 2005.gadā, tāpēc man ir jāpārbauda savi pieraksti un šis tas jāuzlabo. Šis rallijs ir līdzīgs Norvēģijas rallijam, jo arī toreiz mēs neviens neko daudz nezinājām par gaidāmajiem ātrumposmiem. Norvēģijā, nepazīstamā trasē, es uzvarēju, tad kāpēc lai es to neatkārtotu arī šeit?”
Subaru WRT:
„Subaru” komandas tehniskais direktors Ričards Teilors uzskata, ka komandai ir pa spēkam sasniegt Portugāles rallija finišu uz goda pjedestāla. Ņemot vērā pēdējo ralliju, kur P.Solbergs pēc pirmajiem pieciem ātrumposmiem bija rallija vadībā, bet tehniska kļūme viņam liedza sasniegt finišu un K.Atkinsona piektā vieta rallija kopvērtējumā, tiešām liek cerēt, ka jaunais “Subaru Impreza WRC2007 S12B” modelis būs vēl konkurētspējīgāks un stabilāks, kas komandai pēc ilgiem laikiem ļautu sasniegt visaugstākās virsotnes.
Arī P.Solbergs cer, ka beidzot viņam izdosies finišēt un izcīnīt pēc iespējas augstāku vietu.
„Pēc labā komandas starta Meksikas rallijā, es uz gaidāmo Portugāles ralliju raugos ļoti optimistiski. Šis mums visiem ir jauns rallijs un būs interesanti paskatīties, kā varam cīnīties ar pārējiem pilotiem. Kopš Meksikas rallija mēs vēl joprojām uzlabojam jauno “Subaru Impreza WRC2007 S12B” modeli, tāpēc uzskatu, ka tas varētu būt vēl ātrāks un labāks. Jā tā ir taisnība, ka mēs šos ātrumposmus nepārzinām, bet darīsim visu iespējamo, lai varētu šim rallijam sagatavoties pēc iespējas labāk.”
Stobart M-Sport Ford Rally team:
H.Solbergs pirms gaidāmā rallija cer, ka viņam neatgadīsies tāda pati neveiksme kā Meksikā, kur jau pašā rallija sākumā viņš avarēja un beidza savu cīņu par punktiem. Bet neskatoties uz pagājušā rallija neveiksmi, viņš ir pārliecināts, ka Portugālē izdosies finišēt pirmajā pieciniekā.
„Šis man būs tikai otrais grants rallijs ar šo mašīnu, tāpēc es sākumā īpaši netrakošu un braukšu mierīgi. Mašīna Meksikā uzvedās ļoti labi, tāpēc es neko īpašu nemainīšu un atstāšu tādus pašus regulējumus. Pēc dieviem ziemas rallijiem bija ļoti grūti pierast braukt pa grants segumu, bet nu jau esmu pieradis un ar mašīnu saprotos daudz labāk. Ja nopietni, tad cīnīšos par pirmo piecinieku. Neesmu pirms tam pa šejieni braucis, bet domāju, ka ceļi būs līdzīgi tam, ko mēs piedzīvojām Meksikā.”
Munchi’s Ford WRT:
Sliktas ziņas ir saņemtas no Munchi’s Ford rallija komandas, jo Portugāles rallijā šī komanda diemžēl nestartēs. Komandas pilota L.P.Kompāna brālis P.P.Kompāns piedalījās Maiami spīdveja sacensībās, kur viņš lielā ātrumā cieta avārijā. Pēc šī negadījuma P.P.Kompāns tika nogādāts slimnīcā, kur ārsti viņam ir konstatējuši nopietnus un smagus kāju lūzumus. Pēc šī negadījuma Munchi’s Ford komandas pilots uzreiz steidzās uz slimnīcu, pie reizes arī paziņojot, ka atsaka savu dalību gaidāmajam Portugāles rallijam. Arī pati komanda pēc šāda pavērsiena nolēma gaidāmajā rallijā nestartēt.