FIA reaģē kustīgo grīdu lietā

Aldis Putniņš, www.f1.lv
28. Marts 2007 12:46
Attēls: autosport.com

Pēc “McLaren” komandas tehniskā departamenta vēstules Austrālijas GP laikā FIA tehniskais delegāts Čarlijs Vaitings ir konkretizējis noteikumus un kontroles metodes attiecībā uz tā saucamajām kustīgajām grīdām, kuras pēc “McLaren” domām Melburnā izmantoja “Ferrari” komanda, tādejādi taisnēs sasniedzot netaisnīgas priekšrocības.

Runa iet par FIA tehnisko regulējumu punktu 3.17.4, kas paredzēja, ka mašīnas virsbūves detaļas, tostarp arī grīda, pie augšupvērsta spiediena 500 Ņūtonu var deformēties līdz 5mm. Līdz ar to grīdu stiprinošās atsperes bija kalibrētas tā, lai boksos FIA testa laikā izturētu nepieciešamo spiedienu, bet trasē esot lielā ātrumā pakļautos aerodinamiskam spiedienam un tādejādi ļautu grīdai pacelties. Līdz ar to grīdas priekšdaļa lielā ātrumā pacēlās un krietni uzlaboja aerodinamiskos rādītājus lielā ātrumā.

Pēc “McLaren” domām tieši šādu risinājumu izmantoja “Ferrari” komandā, kā arī “BMW Sauber” jau Austrālijā. Līdz ar to vienība nosūtīja FIA vēstuli ar situācijas skaidrojumu un prasību atļaujai arī viņiem izmantot šādu sistēmu. Nedēļu pēc Austrālijas GP Čarlijs Vaitings ir atbildējis uz prasību un situācijas skaidrojumu atklātā vēstulē izsūtījis visām vienībām.

Turpmāk FIA testēs nevis sistēmas (atsperu, eņģu, kas notur grīdu) pretestības limitu kā līdz šim, bet gan pašas grīdas priekšdaļas spēju deformēties. Gadījumā, ja minētā sistēma pieļaus neatļauti lielu grīdas deformāciju, tās lietošana tiks aizliegta.

Ja “Ferrari” komandas grīdas deformācija tiešām pārsniedza limitu, tad šie noteikumi ļoti iespējams novērsīs Maranello vienības netaisnīgās priekšrocības jau Malaizijas GP laikā, kur FIA plāno veikt mašīnu pārbaudi pēc jaunās metodes.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *