„Skandi Auto Rally Team” dubultuzvara rallijā „Sigulda 2007”
Info: Ģirts Avotiņš, Skandi Auto Rally Team
Foto: Zigismunds Zalmanis
Rallija komanda „Skandi Auto Rally Team” 2. LMT Latvijas rallija čempionāta posmā, rallijā „Sigulda 2007″ ar nelielu aizķeršanos un tās radīto intrigu spēja izcīnīt divas uzvaras – ekipāža Ivars Vasaraudzis / Valdis Spredzis ar Mitsubishi Lancer WRC automobili uzvarēja rallija kopvērtējumā un A+ ieskaitē, komanda „Skandi Auto Rally Team” kļuva par uzvarētāju komandu ieskaitē.
Rallija „Sigulda 2007″ pirmajā, garākajā ātrumposmā Ivars Vasaraudzis ar Valdi Spredzi pārliecinoši izvirzījās vadībā, par 28,68 sekundēm apsteidzot tuvākos sekotājus. Taču jau nākamajā ātrumposmā Ivars Vasaraudzis nedaudz kļūdījās un šķērsoja kādu kupenu. Blīvais, pakusušais sniegs aizsedza automašīnas priekšpusē novietotos radiatorus un traucēja strādāt dzinēja dzesēšanas sistēmai. Pēc neilga brīža Mitsubishi Lancer WRC sporta automašīnas vadības sistēma sāka signalizēt par dzinēja pārkaršanu un samazināja dzinēja jaudu, kā dēļ ekipāža strauji zaudēja ātrumu. Ivars Vasaraudzis ar Valdi Spredzi pieņēma lēmumu apstāties un iztīrīt radiatoru, kas lika zaudēt tik svarīgo laiku – finišā ekipāža uzrādīja tikai 35. labāko laiku, zaudējot šī ātrumposma uzvarētājam vienu minūti un 52,8 sekundes.
Nākamajos ātrumposmos Ivaram Vasaraudzim ar Valdi Spredzi nācās demonstrēt visu uz ko ir spējīga pasaules līmeņa rallija tehnika. Visu rallija laiku skatītāju rindās virmoja sarunas par radušos intrigu – vai Ivars Vasaraudzis spēs atgūt zaudēto laiku un vai spēs uzvarēt rallija kopvērtējumā. Atlikušajos astoņos ātrumposmos sarkanā bulta – Mitsubishi Lancer WRC traucās tik ātri, ka izcīnīja visu atlikušo ātrumposmu uzvaras. Līdz septītajam ātrumposmam ekipāža Ivars Vasaraudzis / Valdis Spredzis no 25. pozīcijas kopvērtējumā spēja pakāpties līdz otrajai, piekāpjoties vairs tikai ekipāžai Jānis Vorobjovs / Guntis Ervalds. Arī nākamajā ātrumposmā Ivars Vasaraudzis rādīja ko prot un izvirzījās vadībā, un atlikušajos divos ātrumposmos līdz rallija finišam spēja uzkrāt 22,57 sekunžu pārsvaru pār tuvāko sekotāju un izcīnīt uzvaru gan rallija kopvērtējumā, gan A+ ieskaitē. Šī uzvara rallijā „Sigulda 2007″ ekipāžu Ivars Vasaraudzis / Valdis Spredzis ir izvirzījusi LMT Latvijas rallija čempionāta un kausa izcīņas A+ ieskaites kopvērtējuma vadībā.
Par rallijā radušos situāciju stāsta Ivars Vasaraudzis: „Otrajā ātrumposmā izdevās pašam sev sagādāt galvassāpes, bet galu galā sanāca ļoti interesanti – mums rallijā radās mērķis, bija jāatgūst zaudētais. Nekur nedrīkstēju kļūdīties un bija jābrauc precīzi. Nedrīkstēju sev dot nekādas atlaides, jo tad uzvara būtu vējā. Galu galā esmu ļoti apmierināts.“
„Skandi Auto Rally Team” ekipāža Maits Merilo / Pēps Kallaste rallijā „Sigulda 2007″ pirmo reizi savā karjerā startēja ar WRC tipa automobili Toyota Corolla WRC. Igauņu ekipāža uzreiz pēc pirmā ātrumposma atzina, ka auto ir pārlieku jaudīgs un ekipāžai pie tā ir grūti pierast. Šī iemesla dēļ Maits Merilo jo sevišķi rallija sākumā nespēja konkurēt ar citām ekipāžām. Rallija noslēgumā ekipāža jau bija nedaudz pieradusi pie ātrā spēkrata, bet bija zaudēts pārlieku daudz, lai cīnītos par vietu kopvērtējuma pirmajā trijniekā. Ekipāža rallija finišu sasniedza 10. pozīcijā absolūtajā vērtējumā un 3. vietā A+ ieskaitē.
Rallija komandas jaunais talants Jānis Kārkliņš ar savu stūrmani Jāni Krastiņu, līdzīgi kā rallijā „Sarma 2007″, jau rallija sākumā ieņēma stabilu 2. pozīciju klasē N3, kuru visu rallija laiku arī prasmīgi nosargāja. Latvijas rallija čempionāta N3 klases kopvērtējumā šī ekipāža arī ieņem stabilu otro pozīciju.
„Skandi Auto Rally Team”, pateicoties ekipāžu Ivars Vasaraudzis / Valdis Spredzis un Jānis Kārkliņš / Jānis Krastiņš lieliskajam sniegumam, rallijā „Sigulda 2007″ izcīnīja uzvaru komandu ieskaitē, kas ļāva arī čempionāta komandu ieskaitē pakāpties vienu pozīciju augstāk un ieņemt līderu lomu.
Par tik lieliskiem rezultātiem rallijā „Sigulda 2007″ rallija komandai „Skandi Auto Rally Team” ir jāpateicas saviem atbalstītājiem – kompānijām „Parex Līzings”, „Baltijas Apdrošināšanas Nams” un „Pata AB”. Pateicoties šīm kompānijām arī vairākos vasaras rallijos Latvijas rallija līdzjutējiem būs iespēja trasē vērot WRC līmeņa tehniku.