Rallijsprintā Sarma 2008 pirmais numurs Dūcim/Anevicam
Info: LAF SAK preses dienests
Foto: Fotoaģentūra “4rati”
Svētdien Gulbenē ar rallijsprintu „Sarma 2008″ sāksies Latvijas rallijsprinta čempionāts. Pirmais starta numurs piešķirts trīskārtējiem valsts čempioniem 4WD+ klasē Jānim Dūcim/Aivaram Anevicam („Mitsubishi EVO VIII”).
Sacensību svinīgais starts paredzēts svētdien pl. 10 pie Gulbenes kultūras centra, bet pirmais, 7,35 km garais ātrumposms „Ozolkalns” sāksies jau pl. 10.12. Starta laiki ir norādīti „Road” klases dalībniekiem, bet sporta automašīnas trasē dosies apmēram 45 minūtes vēlāk. Kopumā organizatori paredzējuši trīs ātrumposmus, kuri sportistiem būs jāveic pa divām reizēm. Vēl rallijsprintā iekļauts ģenerālsponsora „Toode” vārdā nosaukts 13,96 km garš „dops” un ātrumposms „Agrumi” (8,41 km).
Ceturtdien publicētāja rallijsprinta „Sarma 2008″ starta numuru sarakstā atrodamas 124 ekipāžas. Simboliski, ka pirmais starta numurs piešķirts trīs pēdējo sezonu 4WD+ klases čempioniem Jānim Dūcim/Aivaram Anevicam („Mitsubishi EVO VIII”). Arī šogad komandas „Veģi” ekipāža ir uzskatāma par galveno pretendenti uz augstākā kaluma medaļām. Šādu iznākumu varētu veicināt fakts, ka Dūča/Anevica pēdējo sezonu sīvākie pretinieki brāļi Mārtiņš un Andris Skakauski un Guntars Miķelsons/Aivars Maļavkins galveno uzsvaru šosezon, šķiet, liks uz lielo ralliju. Par intrigu varētu parūpēties Arvja Aruma („Subaru Impreza”), Edgara Piļkas („Mitsubishi EVO VI”) un Andra Sparāna („Mitsubishi EVO VI”) pilotētās ekipāžām, kuras iepriekšējā sezonā vēl tikai aprada ar jaunām jaudīgām turbodzinēju automašīnām. 4WD+ klasē pirmajā posmā redzēsim divu atraktīvu ekipāžu atgriešanos rallijā – četrkārtējie vicečempioni brāļi Roberts un Normunds Vuguļi uzbūvējuši „Subaru Impreza” spēkratu ar 2,5 litru motoru, bet Andis Neļķe/Aivars Šilabrits startēs ar „Audi Coupe”.
Gandrīz divreiz lielākā konkurence nekā pērn sagaidāma 4WD klasē – startam „Sarmā 2008″ atmosfērisko dzinēju pilnpiedziņas grupā pieteikušās 20 (!) ekipāžas. 4WD klasē visu dalībnieku tehniskais nodrošinājums pagaidām ir vislīdzīgākais, tāpēc prognozēt favorītus ir grūti. Tomēr neapšaubāmi cīņā par vadošajām vietām iesaistīsies iepriekšējā gada laureāti Didzis Blūms/Aigars Rencis („Subaru Impreza RS”), Gatis Balgalvis/Lauris Kaktiņš („Audi 90 Quattro”) un Mareks Švarcs-Švampāns/Didzis Putniņš, kuri no „Audi” pārsēdušies uz „Subaru Impreza”. Favorītu pulkam vajadzētu pieskaitīt arī Elmāru Aukšmukstu/Kasparu Bundzinieku („Audi Coupe”), kuri 2007. gadā nepārtraukti cīnījās ar tehniskām neveiksmēm. Runā, ka ļoti spēcīgu automašīnu būvē Ali Jansons.
1600+ klasē pie pirmā posma un arī visas sezonas favorītiem noteikti var pieskaitīt iepriekšējās sezonas medaļniekus Jāni Fārenhorstu/Ingaru Smaiži („Renault Clio”) un Kasparu Brenci/Armandu Ziemeli („Honda Civic TypeR”). Pēc nelielas pauzes sacensībās ar „Renault Clio” atgriežas 2005. gada vicečempions Andris Berķis, kurš pa šo laiku kļuvis par LAF ģenerālsekretāru. Iespējams, ka pārsteigumus var sagaidīt no ar klasiskās piedziņas „BMW 325″ startējošajiem Viestura Tilgasa/Modra Žeimuta. Šķiet, ka pirmajā posmā uz starta neredzēsim valdošos čempionus Krišjāni Cauni/Vilni Vitkovski („Honda Civic Type-R”). Varbūt ekipāža plāno atkārtot iepriekšējās sezonas scenāriju, kad tā nestartēja abos ziemas rallijos, bet noslēgumā plūca uzvarētāju laurus?
1600 klases valdošie čempioni Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis šosezon izmēģinās spēkus lielajā rallijā ar N3 klases „Renault Clio”(„VAZ 2108″). Tomēr tas nenozīmē, ka Kalniņa/Dombrovska ilggadējie un sīvākie sāncenši Andris Andiņš/Māris Ešmanis („VW Golf II”, trīs čempionu tituli pēdējās piecās sezonās) paliks bez pienācīgas konkurences. Jau pērn sezonas pēdējā rallijā „Aizpute 2007″ Arnis Alksnis/Armands Pārupe („VW Golf”) pierādīja, ka ir spējīgi uzvarēt un noteikti šosezon vēlēsies atgriezties uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena. Par konkurenci rūpēsies arī brāļi Atis un Nauris Bruņinieki („VW Golf II”) un Mārcis Strautiņš/Guntis Mūrnieks („Lada Samara”). Gulbenē uz starta redzēsim arī krosa un NEZ rallijkrosa čempionu Jāni Aleksejevu, kurš startēs ar čempionu Kalniņa/Dombrovska leģendāro „VAZ 2108″. Rallija debitants uz augstu rezultātu pirmajās sacensībās gan vēl necer, jo rallija zinības „Sarmā 2008″ sāks apgūt no nulles.
„Road” klasē prognozēt kādas ekipāžas pārākumu ir tik pat grūti, kā bez datora palīdzības aprēķināt mainīgus vidējos ātrumus 20 km garam papildsacensību posmam. Svētdien Gulbenes ceļos distancē dosies visas trīs 2007. gadā medaļas izcīnījušās ekipāžas – Mareks Vītols/Elvis Stankēvics („Mitsubishi Lancer”), Māris Freibergs/Edgars Trūps („VW Golf”) un Andris Lūsis („Seat Leon”). Atgādināsim, ka „Road” klasē var piedalīties arī ar standarta automašīnām bez papildus drošības, jo šīs grupas dalībnieki sacenšas pēc regularitātes principa. Tāpēc skatītājiem nevajadzētu brīnīties, ka pa trasi līgani aizbrauc „Mitsubishi EVO” ar ātrumu tikai 75 km/h, bet pēc minūtes ar tādu pašu ātrumu izmisīgi aiznesas „ZAZ” – abas ekipāžas cenšas ievērot noteikto vidējo ātrumu. „Road” klase kalpo arī kā pirmais pakāpiens rallija hierarhijā – jaunajām ekipāžām bez iepriekšējas pieredzes autosportā vispirms ir jāveic divas sacensības „Road” grupā/p>
Rallijsprintu „Sarma 2008″ rīko SIA „Auto-moto skola” ar ģenerālsponsora „Toode” atbalstu un Gulbenes pilsētas domes, reklāmas darbnīcas „Kopa”, Gulbenes televīzijas, „Kantes kroga”, „Dzirkstele”, SIA „Audzes 2004″ un SIA „Sendija” palīdzību. Visa informācija par rallijsprintu ir pieejama www.autosport.lv un www.4rati.lv .
Rallijsprinta „Sarma 2008″ ātrumposmi starta laiki*
1. Ozolkalns I 10:12
2. Toode I 10:46
3. Agrumi I 11:24
4. Ozolkalns II 12:53
5. Toode II 13:27
6. Agrumi II 14:05
* starta laiki pirmajai „Road” klases automašīnai