Rallijsprints Ērgļi 2010 – līdz startam pusotra diena
Info: LAF SAK preses dienests
Foto: Fotoaģentūra “4rati”
Svētdien, 17. janvārī Ērgļu novada ceļos ar rallijsprintu „Ērgļi 2010″ sāksies 2010. gada Latvijas rallijsprinta čempionāts. Organizatori augstāko starta numuru no rallijsprinta ieskaites piešķīruši iepriekšējās sezonas vicečempioniem 4WD+ grupā Rolandam Mēnesim/Mārim Ziediņam („Mitsubishi EVO”). Ar pirmo starta numuru pirmajā ātrumposmā „Vecmuiža” plkst. 10.10 trasē dosies Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns („Mitsubishi EVO”). 4WD+ klases čempioni šoreiz startēs „Open” kategorijā.
Ērgļu novada ceļos Latvijas rallijsprinta čempionāta posms risināsies jau otro sezonu pēc kārtas. Atbalstot šo pasākumu, Ērgļu novada dome rallijsprinta norisi savos ceļos saskata kā novada popularizēšanas un viesu piesaistīšanas iespēju. Tāpat kā pērn sacensības tiks aizvadītas ideālos ziemas apstākļos. Vienīgā atšķirība – pagājušajā gadā gaisa temperatūra turējās pie -5 grādu atzīmes, bet svētdien, 17.janvārī sinoptiķi biedē pat ar -20 grādu salu.
Skatītājiem, kas sīkumos nepārzina rallijsprinta nianses, noderēs informācija, ka startējošos dalībniekus var iedalīt trīs nosacītās ātruma grupās. Kā pirmie svētdien sacensības uzsāks „Road” klases braucēji – pirmā automašīna no starta estakādes plkst. 9.35, bet pirmais starts papildsacensību posmā plkst. 9.45. Šī grupa sacenšas pēc regularitātes principa, cenšoties veikt distanci pēc iespējas tuvāk organizatoru noteiktajiem vidējiem ātrumiem. „Road” klasē var startēt ar standarta automašīnām bez papildus drošības aprīkojuma, tāpēc vidējie ātrumi noteikti tā, lai izslēgtu bīstamību. Gan pirms, gan uzreiz pēc „Road” duetiem, trasē dosies dažas tā sauktās „nulles” ekipāžas, veicot distanci tuvu sporta režīmam, bet tajā pašā laikā novērtējot ātrumposmu gatavību sacensībām. Plkst. 10.10 pirmajā ātrumposmā dosies „Open” klases pirmā automašīna. Šīs ieskaites spēkrati, kuri kopskaitā tiek plānoti septiņi, brauks ar garajām sporta radzēm, tāpēc uzrādīs lielākos ātrumos. Sekojošās vairāk nekā 30 rallijsprinta ieskaites vienības izmantos CSN atbilstošas riepas ar 2 mm radzēm, tāpēc būs lēnākas par „Open” grupā braucošajiem. Rīkotāji sportistiem sagatavojuši trīs ātrumposmus, kurus būs jāveic trīs reizes. Kopējā „dopos” veicamā distance ir 60 km. Pirmais ātrumposms „Vecmuiža” gan sportistiem, gan skatītājiem no iepriekšējā gada palicis atmiņā ar iespaidīgo tramplīnu, uz kura avārijas piedzīvoja vairākas ekipāžas. Šoreiz „dops” būs jāveic pretējā virzienā, taču rīkotāji sola pat vēl tālākus lēcienus. Skatupunktam var piekļūt no ātrumposma finiša. Arī pārējos divos „dopos”, septiņus kilometrus garajos „Sidrabiņi” un „Liepkalni” ir pietiekami daudz interesantu vietu skatītājiem. Abiem ātrumposmiem ir vairāki piebraucamie ceļi, kā arī labas vērošanas vietas atrodamas, ieejot ātrumposmos no starta vai finiša. Skatītāji nedrīkst aizmirst, ka savas automašīnas stāvēšanai drīkst atstāt tikai īpaši norādītās vietās, lai šaurajos ceļos neapgrūtinātu sporta un drošības tehnikas kustību. Ātrumposmu kartes līdzjutējiem pieejamas internetā (www.autosport.lv un www.4rati.lv), sākot no piektdienas plkst. 13 un degvielas uzpildes stacijā „Ziemeļu nafta” Ērgļos. Ieeja skatītājiem, kā jau ierasts rallijsprintā, bez maksas. Sacensību organizatori līdzjutējus lūdz ievērot drošības darbinieku prasības un neatrasties bīstamās vietās.
Rallijspritnā „Ērgļi 2010″ 4WD+ klasē uz starta neredzēsim 2009.gadā nepārspētos Jāni Vorobjovu/Guntaru Zicānu („Mitsubishi EVO”), tomēr sezonas sākumam ir gatavi kopvērtējuma septiņu nākamo vietu īpašnieki. Konkurence šķiet pietiekami liela, tāpēc prognozes izdarīt sarežģīti. Visticamāk, ka galvenie pretendenti cīņā par uzvaru būs Rolands Mēnesis/Māris Ziediņš („Mitsubishi EVO”, nr.8), Aivars Bērziņš/Māris Šeflers („Mitsubishi EVO”, nr.9) un Miks Ernstsons/Kārlis Kļaviņš („Mitsubishi EVO”, nr.11). Cīņā par godalgotajām vietām var iesaistīties arī Naura Berķa („Mitsubishi EVO”, nr.12), Aleksandra Grīvas („Mitsubishi EVO”, nr.14) un Arvja Aruma („Audi 80″, nr.10) pilotētās ekipāžas.
Aizraujoša cīņa sagaidāma 4WD grupā – uz vietu trijniekā reāli pretendē visas astoņas startējošās ekipāžas! Uz starta stāsies pieci no sešiem iepriekšējā gada labākajiem duetiem (ieskaitot visus trīs medaļniekus) – čempioni Mareks Švarcs-Švampāns/Gatis Cimdiņš („Subaru Impreza RS”, nr.19), Kaspars Breijers/Gaidars Auns („Audi 90″, nr.20), Jānis Patmalnieks/Rolands Ziemelis („Audi 80 Quattro”, nr.21), Elmārs Aukšmuksts/Vigo Rubenis („Audi Coupe”, nr.22) un 2007. gada čempioni Didzis Blūms/Aigars Rencis („Subaru Impreza RS”, nr.23). Ne mazāk spēcīgas ir pārējās trīs ekipāžas. Vairākus gadus ilgušo „Subaru Impreza” (nr.26) sagatavošanu pabeiguši Ali Jansons/Ivars Krievs. No „Audi Quattro” uz modernāko „Subaru Impreza” (nr.24) pārsēdušies arī Ints Jeršovs/Jurģis Ozols. Speciālisti prognozē, ka šie divi jaunuzbūvētie spēkrati varētu būt tehniski krietni pārāki par citām šīs klases automašīnām. Vai tā būs, to redzēsim tikai trasē. Uzvaras pretendentu sarakstā noteikti jāpiemin arī Mareks Kreišmanis („Audi 90″, nr.25), kurš allaž bijis spēcīgs sniegotajās trasēs, to apliecinot ar čempiona titula iegūšanu ziemas autosprinta čempionātā. Kreišmaņa pēdējais starts bija pirms gada tieši Ērgļos. Toreiz, atrodoties otrajā pozīcijā, pēdējā ātrumposmā uzsprāga dzinējs. Interesanti, ka stūrmanis Ģirts Roļskijs tika sarunāts tikai vakar, bet jaunā dzinēja ievietošana automašīnā paredzēta tikai šodien… Tas tikai apliecina, ka rallijsprintā joprojām sastopamas tādas īpašības kā entuziasms un fanātisms.
1600+ klasē, nestartējot 2009. gada čempioniem Uldim Briedim/Monvidam Austrumam („Renault Clio”), favorītu loks kļuvis itin plašs. Pretendenti uz uzvaru deviņu ekipāžu konkurencē varētu būt Ģirts Torgans/Rolands Laizāns („Renault Clio”, nr.28), Kaspars Brencis/Armands Ziemelis („Honda Civic TypeR”, nr.29), Krists Kalniņš/Kristians Mihelsons („VW Golf II”, nr.31) un Jānis Vīksna/Dzintars Ermansons („Honda Civic Type-R”, nr.32). Ne pārāk priecīgas atmiņas par Ērglu trasi ir Torganam/Laizānam, kuri pērn piedzīvoja avāriju uz tramplīna. Interesi izraisa krosa meistara Jāņa Berķa (5.vieta „2000 Super” klasē) debija rallijsprintā, startējot ar „Ford Fiesta” (nr.41). Pirmoreiz rallijsprintā spēkus izmēģinās ziemas un vasaras sprinta, kā arī supersprinta skolu izgājušais 18 gadus vecais pilots Atis Līcis („Renault Clio”, nr.40).
1600 klasē Ērgļos redzēsim tikai vienu sportistu no 2009.gada čempionāta laureātiem – ar „VW Golf” (nr.34) trasē dosies čempionu ekipāžas stūrmanis Nauris Bruņinieks, tāpat kā rallijā „Kurzeme 2009″ sēžot pilota krēslā. Stūrmaņa pienākumus pildīs jaunākā brāļa Ata draudzene Agnese Ozoliņa, kura līdzbraucēja pozīcijā debitēja pērn rudenī rallijsprintā „SKY Kauss”. Tomēr abi brāļi joprojām meklē pieredzējušus stūrmaņus. Notiek jaunas automašīnas būvniecība, ar kuru Atis plāno startēt Latvijas rallija čempionātā „2WD” klasē. Pērn Ērgļu rallijsprintā uz goda pjedestāla zemākā pakāpiena kāpa Jānis Junkers/Armands Dūdiņš („VAZ 2108″, nr.38). Kopumā 1600 grupā uz starta izies piecas ekipāžas.
Tikai viens dalībnieks no iepriekšējās sezonas čempionu vienības būs ierindā arī „Road” klasē. Un arī citā ampluā – pilota lomā iejutīsies Uģis Reņģe (nr.103), kurš pērn palīdzēja izcīnīt trešo čempiona titulu Marekam Vītolam. Reņģes stūrmanis rallijsprintā „Ērgļi 2010″ būs Voldemārs Kalve. Starp 12 ekipāžām atrodams arī četrkārtējā vicečempiona Māra Freiberga vārds, kurš plāno izmantot jau pārbaudītas vērtības – stūrmani Edgaru Trūpu un uzticamo „VW Jetta” (nr.100). Starta sarakstā neredzam bronzas medaļnieku Kārli Zatleru. Iespējams, ka kādā no nākamajiem rallijsprintiem Zatlers varētu izmēģināt spēkus, braucot ar sporta automašīnu. Šosezon sacensību organizatori ievērojami samazinājuši „Road” klasei dalības maksu (60 lvl), tāpēc ir pamatotas cerības, ka nākamajos posmos šīs grupas dalībnieku skaits pieaugs.
Šīs sezonas jauninājums ir kausa izcīņas statusa piešķiršana „4WD Open” un „2WD Open” grupām, kurās var piedalīties ar lielā rallija noteikumiem atbilstošām automašīnām. „4WD Open” kategorijā neapšaubāmi favorīti ir ar pirmo numuru startējošie Jānis Vorobjovs/Guntars Zicāns („Mitsubishi EVO”). Noteikti ātri būs arī Jānis Feldmanis/Anrijs Jesse, kuri brauks ar desmitās paaudzes „Mitsubishi EVO” ( nr.2). Rallijsprintā „Ērgļi 2010″ startēs arī divas ārzemju ekipāžas: lietuvieši Audrius Vyšniauskas/Edvinas Pagirskas („Mitsubishi EVO”, nr.3) un Krievijas pilsoņi ar Latvijas rallija pavalstniecību Aleksejs Mersijanovs/Nikolajs Ostrovskis („Subaru Impreza”, nr.7). Savu otro rallijsprintu aizvadīs 15 gadus vecais Ralfs Sirmacis kopā ar pieredzējušo stūrmani Uldi Gauju. Sirmacis brauks „2WD Open” klasē ar „Renault Clio” (nr.6).
Rallisjprintu „Ērgļi 2010″ atbalsta Ērgļu novada dome, SIA „Saulesserviss”, SIA „Elbra” SIA „Reklāmas Centrs”, viesnīca „Ērgļi”, „Grafs”, „Līrs B”, z/s „Luksti”. Informatīvais atbalsts no žurnāla „AutoEuro”.
Latvijas rallijsprinta čempionāta 1. posms „Ērgļi 2010″
Ātrumposmu starta laiki* (17.janvāris)
Nr. Nosaukums 1.a/m starts
1. Vecmuiža 1 9:45
2. Sidrabiņi 1 10:13
3. Liepkalni 1 10:29
4. Vecmuiža 2 12:10
5. Sidrabiņi 2 12:37
6 Liepkalni 2 12:54
7. Vecmuiža 3 14:10
8. Sidrabiņi 3 14:36
9. Liepkalni 3 14:51
* starta laiki norādīti pirmajai „Road” klases automašīnai.