Tanaks uzvar Vācijas rallijā, Seskam/Francim piektā vieta klasē
Foto: Facebook.com/MartinsSesksRallying |
Nedēļas nogalē Vācijā aizvadīts pasaules rallija čempionāta (WRC) devītais posms, kurā uzvaru izcīnīja igauņu pilota Ota Tanaka ekipāža, bet latvieši Mārtiņš Sesks un Renārs Francis, pēc piektdien piedzīvotās tehniskās neveiksmes, guva piekto vietu savā klasē.
Piektdien Sesks/Francis ieņēma otro vietu RC4 klasē, pirms ceturtajā ātrumposmā tehniska ķibele piemeklēja viņu “Opel Adam R2” sacīkšu auto un nācās izstāties. Spēkrats tika savests kārtībā, sestdien latvieši atkal bija uz starta un divas dienas varēja smelties vērtīgu pieredzi “ADAC Rallye Deutschland” asfalta ātrumposmos.
Sesks ar Franci sevi spēja parādīt no labākās puses, uzvarot pēdējos sešos ātrumposmos pēc kārtas. Rallija kopvērtējumā tas deva piekto vietu RC4 ieskaitē. Uzvaru izcīnīja soms Taisko Lario (“Peugeot 208 R2”).
Sportistu trenera Ulda Brieža komentārs:
“Šīs sacensības bija īpašas, pirmo reizi nācās izstrādāt taktiku kā braukt ātrumposmā, lai sataupītu riepas. Pirmajā reizē braucot tajā ātrumposmā nebijām gatavi, tad servisa parkā ieguvām informāciju no braucējiem, kuri brauc jau vairākus gadus un izrunājām savu variantu, kas nesa lielisku rezultātu braucot otro reizi to pašu posmu – šī ir viena nianse par ko runā WRC sacensībās, bet līdz šim Baltijā un Eiropas sacensībās nebija vajadzības pielietot.Šis bija rallijs, kur nevar braukt pēc ierastās stenogrammas sistēmas, bet lēmums ļoti daudzos līkumos bija jāpieņem pēdējā brīdī, ieraugot līkumu, jo neprognozējami nogrieztā iekšmala un samestās smiltis lika sajust ātrumu ar kādu braukt attiecīgajā līkumā. Varētu turpināt ilgi par jauno un līdz šim nezināmo, bet prieks, ka ekipāža ļoti ātri adaptējās situācijai un pielietoja jaunās zināšanas, rallija laikā audzējot ātrumu un pārliecību. Šīs sacensības parādīja, ka, diemžēl, ja vari braukt konkurētspējīgā ātrumā, tas nebūt nedod gala rezultātu. Esmu ļoti priecīgs, ka nākamais solis prasa braukt gudri, un varu teikt – esam gatavi sākt strādāt pie tā, lai kļūtu labāki.”
Jau ceturtdienas vakarā vadību rallija absolūtajā ieskaitē pārņēma Ots Tanaks (“Toyota Yaris WRC”). Piektdien pēc otrā ātrumposma viņš atkrita uz otro vietu, tad atkal atguva vadību un neatdeva to līdz finišam. Rezultātā Tanaks ieguva piekto WRC uzvaru karjerā, bet Vācijas posmā viņš triumfējis jau otro gadu pēc kārtas.
Zaudējot 39 sekundes, otro vietu izcīnīja Tjerī Noivils (“Hyundai i20 Coupe WRC”), atpaliekot tieši minūti, trešo vietu guva Esapeka Lapi (“Toyota Yaris WRC”), pašreizējais čempions Sebastjēns Ožjē (“Ford Fiesta WRC”) finišēja ceturtais, aiz sevis atstājot Tēmu Suninenu (“Ford Fiesta WRC”) un Andreasu Mikelsenu (“Hyundai i20 Coupe WRC”).
Lielisks sniegums padevās Kallem Rovanperam (“Škoda Fabia R5”), kurš iepriekšējos gados pieredzi rallijā smēlās Latvijā. Viņam kopvērtējumā desmitā vieta, bet līdz uzvarai WRC2 ieskaitē pietrūka vien nepilnu četru sekunžu.
“ADAC Rallye Deutschland 2018” rezultāti:
Vieta | Valsts | Pilots | Auto | Rezultāts |
1. | Ots Tanaks | Toyota Yaris WRC | 3:03:36.9 | |
2. | Tjerī Noivils | Hyundai i20 Coupe WRC | +39.2 | |
3. | Esapeka Lapi | Toyota Yaris WRC | +1:00.9 | |
4. | Sebastjēns Ožjē | Ford Fiesta WRC | +1:34.5 | |
5. | Tēmu Suninens | Ford Fiesta WRC | +2:02.9 | |
6. | Andreass Mikelsens | Hyundai i20 Coupe WRC | +2:13.8 | |
7. | Kreigs Brīns | Citroën DS3 WRC | +2:39.1 | |
8. | Marijans Grībels | Citroën DS3 WRC | +10:41.2 | |
9. | Jans Kopeckis | Škoda Fabia R5 | +13:12.8 | |
10. | Kalle Rovanpera | Škoda Fabia R5 | +13:16.6 |