Tanaks: “Šosezon vairs neuzņemos lieku risku”
Foto: Facebook.com/otttanakfanpage
Pēc tam, kad pagājušajā sezonā Otam Tanakam neizdevās kļūt par pasaules čempionu rallijā, šogad igaunis izvēlējies apdomīgāku taktiku, mazāk uzņemas risku un vairāk domā par punktu gūšanu. Jau šīs nedēļas nogalē cīņa par titulu turpināsies ar posmu Argentīnā.
“Toyota” komandas sportists pērn uzvarēja visvairāk ātrumposmos, tāpat sezonas otrajā pusē izcīnīja uzvaras četros rallijos pēc kārtas, taču noslēgumā priekšā aizsteidzās gan Sebastjēns Ožjē, gan Tjerī Noivils. Tanaks bija līderis arī pēc šogad veiktajiem trim posmiem, taču ne tik veiksmīgais Korsikas rallijs atbīdīja Tanaku uz trešo pozīciju. Tiesa, viņš aizvien ir tikai piecus punktus aiz Noivila un trīs punktus aiz Ožjē, turklāt paziņojis, ka negatavojas lieki riskēt.
“Šogad es vairāk rūpējos par visu,” atzīst Tanaks. “Negribam, lai arī šosezon būtu tādi kritumi kā pērn – mums katru reizi noteikti jāapsver, kādā pozīcijā atrodamies, ar ko riskējam un jāizvairās no nevajadzīga riska. Tagad vairāk domāju par čempionātu kopumā. Korsikā redzējām, ka Ožjē var gūt punktus arī smagākajās dienās – šajā ziņā viņš ir attapīgs puisis. Tāpat bija ar mani pagājušajā gadā Turcijas rallijā, kad biju tālu atpalicis, trūka ātruma un sākumā pat nepretendējām uz uzvaru, bet beigās ieguvām pirmo vietu. Varu uzlabot sniegumu vēl daudzās jomās. Zinu, ka varu visu paveikt vēl labāk. Kad sasniegšu savu spēju robežu, to jutīšu un apstāšos. Varu pabraukt ātrāk un reizē arī stabilāk. Vēl neesmu tuvu šai robežai.”
Pirms iepriekšējā posma, kas norisinājās Korsikā, Tanaks bija pasaules čempionāta vadībā, taču cīņu par uzvaru pārtrauca tukša riepa. “Toyota” komandas vadītājs Tomijs Makinens atzina, ka šīs neveiksmes iemesls bijis piekares regulējums, kas radījis pārāk lielu slodzi uz disku. Līdzīgas problēmas bija novērojamas jau Montekarlo rallijā.
“Tas ir kaut kādā veidā saistīts ar regulējumiem,” skaidro Makinens, kurš gan atsakās vainot disku piegādātāja produktu. “Mums jāatrod veids, kā dod piekarei vairāk telpas, lai noņemtu sloga ietekmi uz diskiem. Nebūtu arī pareizi, ja mēs teiktu, ka viņa riepa bija caura, jo zaudējām tās gaisu savādā veidā.”
Izmantotie resursi:
www.motorsport.com